Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار داشت: با توجه به ماهیت بارش‌های این موقع از سال احتمال جاری شدن موقتی رواناب و برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه حجم بارش‌های روز سه شنبه بیشتر پیش بینی می‌شود، ادامه داد: پیش بینی می‌شود بارش‌های همرفتی تا چهارشنبه ادامه داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود در زمان وقوع این بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از دوشنبه پیش رو وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان شدت می‌گیرد.

ملاشاهی اضافه کرد: وزش این بادها علاوه بر کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا، در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضرور خوداری شود و در تردد در محورهای مواصلاتی شمال استان به ویژه محور زاهدان-زابل احتیاط شود.

کد خبر 4943186

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی سیستان و بلوچستان بارش باران ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان قزوین آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار شماره سه هواشناسی سطح نارنجی جوی، افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعد ظهر سه شنبه تا شب پنج شنبه (۴ تا ۶ اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت پوشش این سامانه در مدت فعالیت آن، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

وی اضافه کرد: از چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط و مدیریت آب سدها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6085148

دیگر خبرها

  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • هشدار زردجوی: وزش بادوتداوم رگبار‌های بهاری درسیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • پیش بینی بارش های رگباری پراکنده در البرز/ دمای هوا کاهش می یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق در هرمزگان