Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@12:36:48 GMT

انس با قرآن در اوج محرومیت/«کلام‌الله» مونس تنهایی «عزت‌الله»+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۰۹۵۶

انس با قرآن در اوج محرومیت/«کلام‌الله» مونس تنهایی «عزت‌الله»+فیلم

‍‍‍‍‍‍

عده‌ای با دست خالی و با کمترین امکانات و در عین فقر و نداری و زندگی سخت و طاقت فرسا مانند عزت‌الله مرادی مرد روستایی ساکن روستای چشمه‌چنار یاسوج قرآن را به حد اعلای پاس می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آن چه که امروزه به عنوان آسیب‌های اجتماعی در جامعه دیده می‌شود و هر روزه خبرهای ناگواری از اعتیاد و طلاق و خودکشی به گوش می‌رسد از مهم‌ترین دلایل آن دوری از قرآن و دستورات آسمانی نازل شده در آخرین کتاب آسمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن جامع همه موضوعات و دستورالعمل کاملی برای زیستن سالم در دنیای فانی است و اگر به دستورات قرآن عمل می‌شد اکنون زمین گسترده از پاکی‌ها و خوبی‌ها بود.

متاسفانه قرآن نسبت به همیشه مهجور واقع شده و کمتر می‌شنویم که به صورت مستمر و دائم محافل انس با قرآن برای نسل جوان و نوجوان برگزار شود نسلی که اگر با قرآن مانوس نباشد به بیراهه می‌رود و دچار آسیب‌ها و امراض لاعلاجی خواهد شد.

اما در این بین عده‌ای با دست خالی و با کمترین امکانات و در عین فقر و نداری و زندگی سخت و طاقت فرسا مانند عزت‌الله مرادی مرد روستایی ساکن روستای چشمه‌چنار یاسوج قرآن را به حد اعلای پاس می‌دارند.

عزت‌الله مرادی که سابقه حضور در جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل را دارد با همه محرومیت و فقر مادی که در زندگی دارد و در بدترین شرایط زندگی را سپری می‌کند اما یک لحظه از قرآن غافل نمی‌شود و با سواد اندک دبستانی خود قرآن را به زیبایی کتابت می‌کند و ساعات بسیاری از شبانه‌روز را به این کار مشغول است.

 

مرادی می‌گوید: در صورتی که مورد توجه قرار گیرم و مسوولان کمک کنند قرآن را به زیبایی برای خواندن بچه‌‌های دبستانی کتابت می‌کنم اما در این زمینه تاکنون کسی راجع به کارهای قرآنی از من سوالی نپرسیده و یادی نکرده است.

به گزارش فارس؛ دستگاه‌های فرهنگی و هنری همچون اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی وظیفه دارند که قرآن پژوهان و افرادی که به هر نحو برای نشر اندیشه قرآنی اقدام می‌کنند مورد حمایت خود قرار دهند که در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین چیزی کمتر دیده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/2571

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرنگار خبرگزاری فارس یاسوج قرآن محرومیت عزت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است

ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت(ع) گفت:طرح «زندگی با آیه‌ها» جای کار بسیاری در کشور و به خصوص هیأت ها دارد تا بسط و گسترش پیدا کند. این طرح و رویدادهای قرآنی ماه رمضان امسال نشان داد که مردم هنوز علاقه‌مند به قرآن هستند. - اخبار فرهنگی -

ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند قرآن را در هیأت‌ها دربیابید. ماهم در مجموعه خودمان و در قالب طرح هماهنگ «زندگی با آیه‌ها» همین کار را کردیم. یک بار اول جلسه و یکبار در پایان جلسه 10 صفحه از قرآن را می‌خواندیم و سپس آیات منتخب تفسیر می‌شد.  این روش اجرای قرائت تدبری قرآن در هیأت بود که رهبر انقلاب پیش‌تر در مسجد کرامت هم اجرایی می‌کردند.

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ امام حسنی‌ها افزود: برنامه‌ تلویزیونی محفل در عامه مردم به خصوص افرادی که گرایشات مذهبی ندارند، بازتاب خوبی داشت و نشان داد که مردم همچنان قرآن دوست هستند. برگزاری جشن بزرگ در ورزشگاه آزادی نیز بیانگرد همین ظرفیت است. باید کاری کنیم که جلسات قرآن خانگی دوباره در کشور جان بگیرد و پررنگ‌تر شود.

این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: رویداد جشن امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی، بسیار اتفاق بزرگی بود و ما خیلی به این نوع رویدادها نیاز داریم. چون دشمن تصوری را ایجاد می‌کند که چنین محافلی خریدار و مشتری ندارند و هر چقدر این اجتماعات و مشارکت‌ها بیشتر باشد، امید برای شروع و گام برداشتن به سوی این اتفاقات بیشتر می‌شود.

طرح «زندگی با آیه‌ها» مورد اهتمام و ادامه‌دار باشد

بیوکافی افزود: طرح «زندگی با آیه‌ها» جا دارد بیشتر در کشور مورد اهتمام قرار گیرد، به خصوص اینکه هیأت‌ها در حال بسط و گسترش هستند. امیدوارم این طرح همان طور که اکنون با آموزش و پرورش گره خورده است، ادامه‌ داشته باشد و فرزندانمان در مدارس با این حال و هوا بزرگ شوند.

وی به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در این چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: نقش سازمان در مراسم و محافل بزرگ، همانند اکنون باید راهبردی‌تر باشد و به خوبی حمایت و پشتیبانی کند. همچنین باید شبکه‌ها و مشارکت‌های مردم بیش از پیش گسترش یابد. گروهی که اکنون در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیأت و تشکل‌های دینی سرکار هستند اتفاقات خوبی را رقم زدند و این امر نشان می‌دهد که کمبودهای مهم جامعه را در بحث قرآنی و دینی فهمیدند.

بیوکافی افزود: امیدوارم این نهاد فرهنگی اجتماعی، همتی را که الان دارد و فعالیت می‌کند و به میدان آورده است، در طول سال هم حفظ کند و بتواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. خرسندم که سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه تلویزیونی محفل و رویدادهای قرآنی حمایت و پشتیبانی می‌کنند. همین انتظار از این مجموعه می‌رود.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است
  • ترتیل صفحه 233 کلام الله مجید+ صوت
  • ترتیل صفحه 232 کلام الله مجید+ صوت
  • حضور ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها
  • حس آرامش و امنیت با آیه‌های قرآنی
  • محتواهای «زندگی با آیه ها» را باید اختصاصی ارایه کنیم
  • ۱۸ میلیون مخاطب در پویش ملی زندگی با آیه‌ها حضور داشتند
  • آزمون نهایی نهضت ملی «زندگی با آیه‌ها» برگزار می‌شود
  • ترتیل صفحه 231 کلام الله مجید+ صوت
  • استقبال از پویش ملی زندگی با آیه ها