Web Analytics Made Easy - Statcounter

معتمدیان با تأکید بر اینکه بخش عمده ای از جمعیت استان در زمینه کشاورزی فعالند، گفت: حوزه کشاورزی از پیشران های توسعه اقتصادی استان و از اولویت های ما در برنامه ریزی ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدصادق معتمدیان» در جلسه بررسی چگونگی سرمایه گذاری هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های استان، وجود محصولات کشاورزی استراتژیک است که سرمایه گذاری در آنها می تواند ارزش افزوده قابل توجهی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بخش عمده ای از جمعیت استان در زمینه کشاورزی فعالند، تصریح کرد: حوزه کشاورزی از پیشران های توسعه اقتصادی استان و از اولویت های ما در برنامه ریزی ها است.

 

به گفته وی؛ یکی از مهمترین اقدامات خراسان جنوبی، جهت دهی برنامه ها در زمینه کشاورزی است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی و تصویب آن در کارگروه ملی اظهار داشت: بر اساس نقشه راه تعیین شده در این سند، تکلیف و مأموریت همه دستگاه ها در راستای مدیریت منابع موجود و جبران کمبود آب استان در افق ۱۴۲۰ مشخص شد.

 

معتمدیان گفت: یکی از طرح هایی که در همین زمینه در استان وارد فاز اجرا شده، ایجاد هزار هکتار مجتمع گلخانه ای است.

 

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته و  با انجام مقدمات کار از جمله تخصیص زمین و تأمين زیرساخت ها، فراخوان جذب سرمایه گذاران متقاضی برای این ابرپروژه منتشر شد.

 

به گفته وی؛ هدف از انتشار این فراخوان، ترغیب مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه گذاران به مشارکت در این پروژه است.

 

استاندار خراسان جنوبی، ظرفیت‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری را از فرصت های سرمایه گذاری در استان عنوان کرد.

 

معتمدیان افزود: سرمایه گذاری در هر کدام از این حوزه ها، می تواند برای شخص سرمایه گذار و استان پیامدهای خوبی به همراه داشته باشد.

 

«علیرضا بزرگی» مدیر عامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم در این جلسه از آمادگی ستاد برای سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت های قابل توجه استان خراسان جنوبی گفت.

 

شایان ذکر است: بازدید از مناطق مختلف استان و رصد میدانی ظرفیت ها از مهمترین برنامه های مدیران استان برای نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی خراسان جنوبي خراسان جنوبی خراسان جنوبی سرمایه گذاری ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • اجرای ۳ پروژه پیشران در حوزه فناوری های نرم
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»