Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه تابستان امسال دمای کشور نسبت به میانگین بلندمدت افزایش می یابد، گفت: بارش های پاییز با توجه به شاخص های دورپیوندی دیرتر از نرمال آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی امروز در نشست خبری بیان کرد: جریان های المینو، لانینا و پیوند دوقطبی هند موجب می شود بارشهای دیرهنگام در پاییز داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: بارش های پاییز با توجه به شاخص های دورپیوندی دیرتر از نرمال آغاز می شود. 

وی گفت: تابستان امسال دمای کشور نسبت به میانگین بلندمدت افزایش می یابد. 

تاجبخش همچنین گفت: بودجه عمرانی سازمان امسال افزایش خوبی داشته است اما با افزایش هزینه به دلیل تحریم ها و تورم مواجه هستیم مثلا یک رادار که با 17 میلیارد خریداری می شد الان باید 40 میلیارد خریداری شود و این افزایش اعتبار صرف هزینه های جاری می شود. 

تاحبخش به شیوع کرونا و کاهش پروازها اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش پروازها و اینکه برخی تجهیزات هواشناسی روی هواپیماهای مسافری در دنیا نصب است، دسترسی به این داده ها کاهش یافته است و هر چه پرواز عبوری هم از فضای کشورها کاهش یابد دسترسی به این داده ها کاهش یافته است و اگر این روند ادامه یابد خروجی مدل ها نظیر سال قیل نخواهد بود. 

ادامه دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید بیگی با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو‌ بخش اصلی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، تصریح کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت 15 جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون 4 جایگاه به بهره‌برداری رسیده و 11 جایگاه‌ دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس در مرکز تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار شدید باران باشند | دما در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • توسعه پایانه های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد