Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@21:08:25 GMT

شهرداری به محیط‌زیست شهری توجه کند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۱۱۰

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: اگر ما وظیفه خود را برای کمک به طبیعت انجام ندهیم، هر آنچه برای بقا لازم داریم از بین خواهد رفت.

او افزود: در سال 1972، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل) را تصویب کرد و 16 خردادماه روز جهانی محیط زیست نام گرفت تا مراسم این روز فرصتی برای تفکر و رفتار مسئولانه افراد، شرکت‌ها و جوامع در حفظ و تقویت محیط‌زیست فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار روز جهانی محیط‌زیست در سال 2020 "تنوع زیستی" اعلام شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: بیماری همه‌گیر کرونا نشان می‌دهد که چگونه تخریب تنوع زیستی می‌تواند به سیستم‌های حامی زندگی انسانی آسیب برساند. هر ساله تقریبا یک میلیارد مورد بیماری و میلیون‌ها مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های ایجادشده توسط ویروس‌ها رخ می‌دهد. حدود سه‌چهارم از کل بیماری‌های عفونی در انسان از حیوانات منتقل می‌شوند و مردم هنوز هم نمی‌دانند پایداری تنوع زیستی در سیاره زمین از ما در برابر همه‌گیری‌ها محافظت می‌کند. ما هم برای زندگی نیازمند توجه به حفظ محیط زیست تهران و ایران هستیم.

فراهانی ادامه داد: بر اساس بند الف، ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهری» مصوب 21 دی ماه 1392 شورای اسلامی شهر تهران به شماره 21684، شهرداری تهران مکلف به «تهیه گزارش نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران در هر سال و ارائه آن حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال بعد به شورای اسلامی شهر تهران» شده است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: تکلیف مهمی که توجه به آن برای صیانت از حق حیات شهروندان تهرانی ضروری است اما متاسفانه شواهدی از اجرای آن و ارائه این گزارش به شورا جز یک مورد مشاهده نشده است.

او گفت: بر همین اساس و به منظور تاکید بر حفاظت محیط زیست شهر تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم ارائه گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران»به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی افزود: توجه به محیط زیست شهری و صیانت از حق حیات شهروندان و پایبندی به حفظ تنوع زیستی شهر، از جمله انتظارات همشهریان عزیزمان برای تهران است و باید این مهم مورد پیگیری شهرداری تهران قرار گیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه شاخص شورای شهر تهران شهر تهران محیط زیست شورای شهر تهران شهرداری تهران محیط زیست شهر تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: با فعال بودن دو خط پردازش پسماند در سایت البرز قم، روزانه ۱۲۰ تن کمپوست تولید می‌شود.

مهدی اصفهانیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بازآرایی فرایندهای مدیریت پسماند در شهر قم اظهار کرد: فرایندهای مربوط به مدیریت پسماند در قم با توجه به کیفیت خدمات از نظر اقتصادی ارزان تمام شده است و قم با مدیریت فرآیندها و بازنگری آنها و ارتقای کیفی خدمات یک مدل اقتصادی کارآمد در حوزه مدیریت پسماند را ارائه داده است.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخصی که در سال ۱۴۰۲ با محوریت حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند انجام شد، بحث احداث و راه اندازی خط پالایش نهایی کود کمپوست شماره ۲ با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: سعی بر این بود که در حوزه خدمات شهری و محیط زیست بتوان از پسماندهای خطوط پردازش به عنوان کود استفاده شود که با توجه به فرایند راه اندازی خط شماره ۲ پردازش، ظرفیت روزانه تولید کود کمپوست از ۳۰ تن در روز به ۱۲۰ تن در روز افزایش پیدا کرد.

اصفهانیان مقدم افزود: در نتیجه این اقدامات سالانه می‌توان ۴۰ میلیارد تومان منبع درآمد از ریجکت پسماندهای آلی از کود در سایت البرز به دست آورد.

استقرار سیستم شست و شوی خطوط پردازش پسماند

به گفته وی، به منظور ارتقای نظافت سایت البرز و خطوط پردازش این سایت، سیستم کارواش خطوط پردازش در سال گذشته اجرایی و عملیاتی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در سایت البرز آشیانه و محل استقرار یک دستگاه وارداتی برای بهبود هوادهی کودها با شرایط بهتر ایجاد شد اضافه کرد: طی سال گذشته استقرار صنایع تکمیلی در سایت البرز مورد توجه بوده است.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کنونی استقرار این صنایع و در راستای این هدف تولید گرانول از خطوط پردازش دو سوله پیش بینی شده و فاز اول برای اجرای یکی از سوله‌ها برای فرایندهای تکمیلی و تبدیلی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.

به گفته وی، در سال گذشته خطوط انتقال پساب فاضلاب‌های تصفیه شده از تصفیه خانه جامع واقع در محدوده منطقه یک به سایت البرز به بهره برداری رسید.

تبدیل دو درصد از سایت پردازش پسماند به فضای سبز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه با توجه به الزامات زیست محیطی باید حداقل ۲ درصد از سطح سایت البرز به فضای سبز تبدیل می‌شد افزود: به منظور آبیاری این فضای سبز لازم بود تا فاضلات تصفیه شده تصفیه خانه جامع به این سایت انتقال یابد.

اصفهانیان مقدم ادامه داد: مطالعات این امر انجام شد و خرید لوله و سایر لوازم مورد نیاز با اعتبار ۵ میلیارد ریال صورت گرفته تا در سال جدید نهایی شود.

وی گفت: همچنین در بحث انتقال گاز به سایت البرز نیازمند سرمایه گذاری بود که با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

کد خبر 746037

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۱۲۰ تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد