Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خوشبختانه امروز به موازات افزایش بروز انواع اختلال‌های سیستم بینایی و بیماری‌های چشمی، علوم بینایی و راه‌های مراقبت از چشم و درمان بیماری‌های آن نیز گسترش یافته و دانش اپتومتری توانسته است در راستای ارتقای بینایی و رفع مشکل کم‌بینایی گام‌های مؤثری بردارد و با مهارت و تخصص لازم اختلال‌های بینایی را کشف و با آخرین یافته‌های جهانی و روش‌های به‌روز آن را درمان و اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروین محمدی/

 خوشبختانه امروز به موازات افزایش بروز انواع اختلال‌های سیستم بینایی و بیماری‌های چشمی، علوم بینایی و راه‌های مراقبت از چشم و درمان بیماری‌های آن نیز گسترش یافته و دانش اپتومتری توانسته است در راستای ارتقای بینایی و رفع مشکل کم‌بینایی گام‌های مؤثری بردارد و با مهارت و تخصص لازم اختلال‌های بینایی را کشف و با آخرین یافته‌های جهانی و روش‌های به‌روز آن را درمان و اصلاح کند.

«ویژن‌تراپی» یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به تقویت سیستم بینایی و اصلاح آن کمک کند و عوارض انحرافات چشمی و اختلال‌های بینایی فرد را کاهش دهد.

از این رو اگر هنگام کار با رایانه چشمان شما دچار خستگی و سوزش شده و یا سردرد به سراغتان می‌آید گفت‌وگوی ما را با عنایت‌الله اسروش، کارشناس ارشد اپتومتری که دوره‌های تکمیلی این رشته تخصصی را در آمریکا گذرانده و در دومین کنگره اپتومتری و علوم بینایی که در مشهد برگزار شد ارائه مقاله داشت، بخوانید.

ویژن‌تراپی چیست؟

ویژن‌تراپی شکلی از درمان چشم و مغز یا همان بهبود مهارت‌های حرکتی چشم و کنترل و هماهنگی دو چشم است که در مراحل مختلف و زیر نظر اپتومتریست با ابزارها و وسایل لازم انجام می‌شود و در واقع بهترین روش مؤثر برای درمان انحراف چشم بدون جراحی است.

عنایت‌الله اسروش با بیان این مطلب ادامه می‌دهد: «ویژن‌تراپی» یکی از مؤثرترین راه‌های بدون جراحی است که روی بسیاری از مشکلات بینایی مثل تنبلی چشم کودکان و بزرگسالان، انحراف چشم، دوبینی و بسیاری از مشکلات خواندن و یادگیری دانش‌آموزان تأثیر قابل توجهی دارد از این رو بیماران زیادی که در پی حل مشکلات بینایی خود بودند و با جواب‌هایی مثل «دیگر دیر شده است»، «باید با این شرایط کنار بیایی» و... مواجه شده‌اند به کمک ویژن‌تراپی توانسته‌اند مشکل خود را حل کنند.

سایر کاربردهای «ویژن‌تراپی»

این کارشناس ارشد اپتومتری می‌افزاید: در مواردی که مهارت‌های سیستم بینایی کاهش پیدا کرده و علایمی مثل خستگی چشم، سردرد به خاطر کار نزدیک یا اجتناب از کار نزدیک، جا انداختن حروف و کلمات، عدم توانایی در کپی کردن نوشته‌های روی وایت‌بورد، تاری دید، دوبینی و خواب‌آلودگی هنگام مطالعه در فرد ایجاد می‌شود می‌توان از «ویژن‌تراپی» برای اصلاح و درمان استفاده کرد.

همچنین در انحرافات چشمی، ضعف عضلات چشم، ضعف سیستم تطابق، ضعف مهارت‌های حرکتی مثل حرکات تعقیبی و پرشی در درمان تنبلی چشم و اختلال‌های یادگیری که مرتبط با یادگیری است و مواردی که ورزشکاران تمایل به افزایش بینایی برای ورزش‌های خاص دارند و... «ویژن‌تراپی» کاربرد دارد.

توصیه‌ها

این کارشناس ارشد دوره‌های تخصصی اپتومتری و «ویژن‌تراپی» به والدین توصیه می‌کند با مشاهده علایمی در کودکان خود از جمله پلک زدن زیاد، مالش چشم‌ها، برخورد با اشیا هنگام راه رفتن، کاهش یادگیری، نداشتن تمرکز و توجه کافی در کلاس درس، ناتمام گذاشتن تکالیف مدرسه و یا انجام آن در مدت طولانی به اپتومتریست مراجعه کنند.

اسروش ادامه می‌دهد: در بزرگسالان نیز خواب‌آلودگی هنگام مطالعه یا خستگی و سوزش چشم کارمندان پس از نیم ساعت کار کردن با رایانه، خستگی شدید و همیشگی چشم‌ها و... در وهله نخست باید به اپتومتریست مراجعه کنند تا علاوه بر معاینات سلامت سیستم بینایی و اینکه عینک لازم دارند یا نه از نظر دید دوچشمی و تطابقشان ارزیابی شوند و به موقع اقدام به اصلاح و درمان اختلال گردد و از بروز عوارض و کم‌بینایی پیشگیری شود.

زیرا با توجه به استفاده زیاد از وسایل دیجیتال در کودکان و عدم تکامل سیستم بینایی مانند بزرگسالان ممکن است در اثر فشار زیاد به سیستم بینایی دچار دوبینی، تاری دید و... شده و عوارض سنگین‌تری برای آن‌ها به دنبال داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اختلال بینایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست
  • دلایل جوش آوردن خودرو چیست؟