Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد  مشایخی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیشترین میزان خرید حمایتی گوجه‌فرنگی را در شهرستان جیرفت عنوان کرد و گفت: مراکز خرید حمایتی در شهرستان جیرفت بیش از ۲ هزار تُن گوجه‌فرنگی خریداری کردند.

وی با بیان اینکه قیمت حمایتی گوجه‌فرنگی به ازای هر کیلوگرم یکهزار تومان است، تصریح کرد: کارخانه‌های رب‌گوجه ۶۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت می‌کنند، سازمان تعاون روستایی هم ۴۰۰ تومان به عنوان یارانه از طرف دولت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان با بیان اینکه پنج کارخانه رب‌گوجه در هفت شهرستان این منطقه گوجه کشاورزان را خریداری می‌کنند ادامه داد: کارخانه‌های رب‌گوجه فرنگی شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی «ویس» جیرفت، شرکت تعاونی کشاورزی «عنبر» کهنوج، شرکت «ترگل»  کهنوج، «نیلی صنعت» عنبرآباد و رب رودبار جنوب اقدام به خرید گوجه کشاورزان جنوب کرمان می‌کنند.

مشایخی هدف از خرید حمایتی گوجه‌فرنگی را حذف دلال‌ها و حمایت از کشاورزان برشمرد و گفت: مراکز خرید به صورت ۲۴ ساعته اقدام به خرید گوجه می‌کنند.

در سال زراعی ۹۸_۹۹، ۱۲ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته و ۴۵ درصد از گوجه کشور در این منطقه و خارج فصل تولید می‌شود.

طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی امسال ۴۸۰ هزار تُن گوجه‌فرنگی از مزارع جنوب کرمان برداشت می‌شود.

طرح خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در جنوب کرمان از ۱۰ خردادماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت خرید تضمینی وزارت جهاد کشاورزی کرمان جیرفت خرید تضمینی حمایتی گوجه فرنگی خرید حمایتی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی قاچاق در انگلیس؟

به گزارش تابناک، رییس اداره ثبت حریم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: در سفر اخیر به وزارتخانه صحبت از انجام کارهای دیپلماتیک برای بازگرداندن ۸۶ شیء تاریخی قاچاق شده به انگلیس بوده است.

نادر علیدادی سلیمانی با بیان اینکه هنوز جزئیاتی به ما اعلام نشده است افزود: به محض اینکه این اشیا وارد کشور شدند اطلاع رسانی از جزییات آن انجام خواهد شد.

این باستان شناس اضافه کرد: حدس می زنیم اشیا از جنس سنگ کلریت منطقه جیرفت باشند که اشیای با ارزشی محسوب می شوند.

 
وی ادامه داد: با ورود این اشیا نمایشگاهی ۲ ماهه در موزه ملی برگزار و بعد از آن به استان کرمان تحویل داده می شود که می توان در جیرفت هم برای آنها نمایشگاهی ترتیب داد.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: تنوع اشیا به شناخت بیشتر جیرفت و تاریخ منطقه کمک می کند و بلافاصله با مطالعاتی که صورت خواهد گرفت به عموم معرفی می شوند.

به گزارش ایرنا در ۱۳ آبان سال ۹۰ هم تعدادی شیء تاریخی شامل ۱۸ شیء که از جیرفت به انگلیس قاچاق شده بودند به کشور بازگردانده شدند.

قدمت منطقه باستانی در نزدیکی شهر جیرفت واقع در جنوب استان کرمان تا چهار هزار و ۶۰۰ سال پیش تخمین زده می‌شود و از ارزش بالایی از نظر میراث فرهنگی برخوردار است.

جیرفت با وجود ارزش های فراوان، تا پیش از سال ۱۳۸۰ از لحاظ باستان شناسی تقریبا ناشناخته بود، اما یک باره در درجه نخست اهمیت سایت های باستان شناسی غرب آسیا قرار گرفت.

به گفته یوسف مجیدزاده که نخستین سرپرست تیم کاوش محوطه کُنارصندل بوده مدارک موجود، غنای هنری آثار به دست آمده و کمیت و کیفیت آنها نشان داد که حوزه فرهنگی هلیل رود در اوایل هزاره سوم قبل از میلاد بزرگترین مرکز صنعتی ـ تجاری شرق باستان در زمینه تولید و صدور کالاهای ساخته شده از انواع سنگ صابون، مرمر و مفرغ به سایر مراکز تمدنی منطقه از جمله بین النهرین بوده است.

 
 

دیگر خبرها

  • بهورزان جنوب کرمان با موتور سیکلت به روستا‌ها می‌روند
  • کشف ۸ فقره سرقت کابل برق در جیرفت
  • مردم طلای دست دوم خریداری نکنند
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • زولبیا و بامیه با این رنگ قابل خوردن و بهداشتی نیست
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی قاچاق در انگلیس؟
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • سرعت باد در شهربابک به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید