Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:28:06 GMT

افزایش چاقی کودکان با خانه‌نشینی کروناویروس

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۲۹۲

افزایش چاقی کودکان با خانه‌نشینی کروناویروس

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که اگر تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کروناویروس جدید تا پایان سال ادامه یابد، بیش از یک‌میلیون دختر و پسر آمریکایی با مشکل چاقی روبرو خواهند شد.

به گزارش هلث نیوز، محقق این تحقیق، رووپنگ ان استادیار دانشکده براون دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس  گفت: "اگر تعطیلی مدارس تا پایان سال 2020 ادامه داشته باشد به دلیل بی‌تحرکی کودکان و عدم انجام فعالیت‌های ورزشی، نرخ چاقی کودکان در ایالات‌متحده آمریکا 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4درصد بیشتر خواهد شد."

بر این اساس نرخ چاقی در مارس سال 2021 به میزان 1.27 میلیون مورد جدید خواهد بود.

آمار منتشرشده در سال‌های 2017 تا 2018 نشان داد که چاقی 13.7 میلیون فرد 2 تا 19ساله را تحت تاثیر قرار داده است.

قبل از همه‌گیری کووید-19، کمتر از یک‌چهارم کودکان دستورالعمل‌های ورزشی وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات‌متحده را اجرا می‌کردند اما همچنان نرخ چاقی در بین کودکان نگران‌کننده است. این آژانس توصیه می‌کند که کودکان حداقل یک ساعت فعالیت متوسط تا شدید در روز داشته باشند.

تاثیر تعطیلی مدارس در روند چاقی کودکان

برای پیش‌بینی روند چاقی کودکان در آینده از سناریوهای ارائه‌شده در سال 2011 استفاده شد و نتایج آن با چهار سناریو مختلف نشان داده شد. این سناریوها بر اساس تعطیلی مدارس به این شکل ارائه‌شده است؛ سناریو اول تعطیلی چند ماهه قبل از ماه مه مدارس، سناریو دوم تعطیلی بیش از دو ماه و کاهش 10 درصدی فعالیت‌های ورزشی در تابستان، مورد سوم تعطیلی مدارس تا ماه اکتبر و سناریو آخر تعطیلی مدارس تا ماه دسامبر است.

سپس هر چهار سناریو با روندهای معمولی چاقی قبل از همه‌گیری و فعالیت‌های کودکان در زمان قبل از خانه‌نشینی و عادت‌های غذایی مقایسه شدند.

تعطیلی دوماهه مدارس چاقی کودک را 0.64 درصد افزایش خواهد داد. سناریو دوم باعث افزایش تقریبا یک درصد افزایش چاقی در کودکان می‌شود و با سناریو سوم جهش 1.7 درصدی ایجاد خواهد شد.

و اگر تعطیلی مدارس تا ماه دسامبر ادامه داشته باشد، نتیجه افزایش 2.4 در صد در هر دو جنس و همه نژادها خواهد بود. (شبیه‌سازی فقط خطر کمی بالاتر برای چاقی در بین پسران و در بین کودکان سیاه‌پوست و اسپانیایی پیش‌بینی کرده است.)


 

اما لونا ساندون، مدیر برنامه بخش تغذیه بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس جنوب غربی در دالاس با این سناریوها قانع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: "این سناریوها با فعالیت بیشتر کودکان در زمان خانه‌نشینی تغییر می‌کند و تضمینی در این آمار با تغییر فعالیت و عادت غذایی کودکان وجود نخواهد داشت."

وی معتقد است والدین نقش مهمی در کاهش نرخ چاقی کودکان دارند.

وی توصیه کرد: محدود کردن زمان استفاده از صفحه‌نمایش و افزایش فعالیت و ورزش بسیار مهم هستند.

وی در ادامه افزود: برنامه غذایی مفید نیز در کاهش وزن تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه افزود: "در دوران خانه‌نشینی هرروز بعد از ناهار یا شام، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید. ورزش کوهنوردی و پرش نیز مفید هستند."

وی هشدار داد: والدین نباید محدودیت غذایی بیش‌ازاندازه برای کودکان ایجاد کنند و باید آنان را در زمان خانه‌نشینی سرگرم کرده تا از این زمان لذت ببرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس چاقی کودکان تعطیلی مدارس چاقی کودکان خانه نشینی نرخ چاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، کلیه مدارس این شهرستان تعطیل می‌باشد.

فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری نمایند.

رئیس ستاد بحران شهرستان از اعلام آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات رسان در شهرستان خبر داد.

کد خبر 6087048

دیگر خبرها

  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • جدیدترین جزئیات درباره تعطیلی پنجشنبه ها | بانک ها مستثنی شدند | تقویم آموزشی مدارس تغییر می‌کند؟ + فیلم
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل