Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@17:19:57 GMT

خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۳۹۰

خروش ملت آمریکا علیه دولت نژادپرست

 آمریکا روز شنبه را در حالی سپری کرد که در ۶۵۰ شهر از ۵۰ ایالت مختلف، تظاهرات‌هایی در انتقاد به نژادپرستی پلیس و خشونت کاخ سفید در قبال معترضان صلح‌جو برگزار شد.

در حالی که ۱۳ روز از قتل «جورج فلوید» سیاه پوست به دست پلیس نژادپرست ایالت «مینه سوتا» می‌گذرد؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور که خود متهم به ترویج جریان‌های افراطی است، همچنان بر موضع خود مبنی بر احتمال توسل به ارتش برای سرکوب معترضان پافشاری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما مردم پایتخت که طی روز‌های گذشته شاهد اتخاذ بیشترین تدابیر امنیتی بوده‌اند از حق خود مبنی بر اعتراض مسالمت‌آمیز کوتاه نمی‌آیند و به این ترتیب، روز گذشته، خیابان‌های واشنگتن دی. سی صحنه حضور پرشور دست‌کم ۱۰ هزار معترض آمریکایی بود.

به روایت رسانه‌ها، این بزرگترین تجمع اعتراضی بود که واشنگتن دی. سی از زمان قتل فلوید به خود دیده است.


در حالی که روز گذشته، سازمان ملل نژادپرستی در آمریکا را امری سازمان‌یافته توصیف کرد که زیر چتر حمایتی دولت واشنگتن انجام می‌گیرد؛ پافشاری مردم بر مطالباتی که حق خود می‌دانند؛ نتایجی به همراه داشته که از آن جمله می‌توان به محکومیت نیرو‌های پلیس مقصر در قتل فلوید اشاره کرد.

روز گذشته نیز، مقامات شهر بوفالو مجبور به بازداشت دو نیروی پلیسی شدند که رفتاری خشونت‌آمیز با یک معترض ۷۵ ساله داشتند.

حضور اعتراض‌آمیز مردم در شهر «ریفورد» ایالت کارولینای شمالی که زادگاه جورج فلوید است و دیروز شاهد برگزاری مراسم یادبود وی بود نیز، پرشور گزارش شد.

در شهر نیویورک نیز دو نیروی پلیس به دلیل اعمال خشونت علیه معترضان از کار تعلیق شدند.

همزمان «اندرو کومو» فرماندار نیویورک می‌گوید مرگ فلوید لحظه‌ای ملی برای تغییر است.

به گفته این فرماندار دموکرات که از مخالفان اصلی دونالد ترامپ محسوب می‌شود، آنچه مردم آمریکا خواهان آن هستند عمل به وعده‌های داده شده در این کشور است.

تظاهرات سراسری در آمریکا در حالی رخ داد که همزمان در اغلب کشور‌های اروپایی و آسیایی نیز شاهد تجمع مردم در حمایت از حقوق رنگین پوستان و اعتراض به سیاست‌های ترامپ در تعامل با آن‌ها بودیم.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا نژادپرستی پارسی خبر اعتراضات مردمی خشونت پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم