Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید کاهش شمار غرق‌شدگان در سالجاری در کانون توجه همه فعالان این بخش قرار گیرد، گفت: ارائه و خدمات رفاهی در تفرجگاه ها نیز مطابق با پروتکل‌های بهداشتی باشد.

ارسلان زارع در دومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های استان که فرمانداران شهرستان‌های ساحلی استان نیز حضور داشتند، سواحل را یکی از ظرفیت‌های خدادادی استان‌های حاشیه دریا و از جمله فرصت‌هایی خواند که استفاده صحیح و اصولی از آنها، به طور قطع می‌تواند به توسعه آن منطقه بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گیلان با برخورداری از نزدیک به ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی و نیز ۹ شهرستان بهره‌مند از ساحل، در شمار استان‌های گردشگرپذیر برای استفاده از دریاست، تصریح کرد: علاوه‌بر لزوم استفاده بهینه از محدوده سواحل استان در جهت شادی و نشاط اجتماعی، باید اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با مفاهیم و ارزش‌های دینی جامعه و رعایت عفاف و حجاب نیز مدنظر باشد.

ضرورت ارائه پیام‌های بهداشتی به گردشگران و استفاده‌کنندگان از دریا

زارع خاطرنشان کرد: به یقین کرونا آسیب‌هایی را در بخش‌های مختلف به همراه داشت از این رو باید سبک جدیدی از استفاده از مواهب طبیعی برای پرهیز از شیوع این ویروس را مورد توجه قرار دهیم و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، پیام‌های بهداشتی را به عموم مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در مسیر مهار کرونا در کشور از جمله دعوت به پویش در خانه بمانیم، رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و حضور مردم در منازل در روز طبیعت، بیان کرد: باید با رویکرد ایجابی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، دینی و ارزشی فضایی سالم، امن و با نشاط را در سواحل و تفرجگاه‌ها فراهم و عفاف و حجاب را نیز ترویج کنیم.

وی با اشاره به بروز ناهنجاری‌هایی از سوی برخی گردشگران گفت: لازم است با عوامل بروز ناهنجاری، برخوردی صحیح صورت گیرد .

خدمات رفاهی در تفرجگاه‌ها مطابق با پروتکل‌های بهداشتی باشد

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا یادآور شد: ارائه خدمات رفاهی عمومی و بهداشتی در تفرجگاه‌ها و مناطق ساحلی باید به گونه‌ای باشد که امکان گسترش ویروس نباشد.

نماینده عالی دولت در گیلان توسعه عمرانی و افزایش طرح‌های سالمسازی در سواحل را مورد تاکید قرار داد و اجرای فعالیت‌های موثر با رویکرد تلفیقی همراه با نظارت مستمر را از جمله راهکارها در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب دانست و تاکید کرد که این مهم مورد توجه همه دستگاه ها قرار گیرد.

وی بر لزوم تدوین سیاست‌های پیشگیرانه در مواجهه با حوادث و تلفات انسانی به ویژه نواحی ساحلی تاکید کرد و افزود: محافظت از جان گردشگرانی که گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، با جدیت دنبال شود و در کنار ضرورت استقرار تیم‌های امداد و نجات در طرح‌های سالم‌سازی دریا، تجهیز آنها به امکانات کافی، انجام حمایت‌های لازم از منجیان غریق، آگاهی به مردم از خطرات استفاده از مناطق ساحلی غیر از طرح‌های سالم‌سازی دریا و در عین حال ترغیب هم وطنان به شنا در مناطق مشخص شده، مورد توجه باشد.

زارع با اشاره به کاهش هفت درصدی شمار غرق شدگان در سواحل گیلان طی سال گذشته نسبت به سال ماقبل علیرغم افزایش شمار گردشگران در نواحی ساحلی استان بیان کرد: کاهش شمار غرق شدگان در سالجاری باید در کانون توجه همه فعالان این بخش قرار گیرد.

۲۵ درصد اشتغال استان بر مبنای گردشگری

وی با اشاره به اشتغال حدود ۲۵ درصد از جمعیت استان در فعالیت‌های مرتبط با گردشگری گفت: همکاری دست‌اندرکاران بخش گردشگری با فعالان حوزه بهداشتی در رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و اجرای دقیق و موثر آنها، هم زمینه بهره‌مندی مردم از لذت استفاده از دریا در عین سازگاری با کرونا را فراهم می‌سازد و هم کسب و کارهای این بخش را رونقی دوباره می‌بخشد.

زارع در خاتمه سخنانش بر لزوم آموزش، آگاهی بخشی عمومی و اطلاع رسانی مستمر در خصوص عفاف و حجاب تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی سعی در تخریب فرهنگ غنی ایران دارند از این‌رو باید با استفاده از همین فضای مجازی، در مسیر ترویج و تببین اندیشه‌های اسلامی و شیعی گام برداریم.

رضاییان دبیر ستاد سیاستگذاری عفاف و حجاب وزارت کشور نیز در این نشست گفت: در اجرای سیاست‌های مربوط به عفاف و حجاب سه رویکرد ایجابی و فرهنگ سازی، رویکرد سلبی، انتظامی و قضایی و همچنین تلفیقی اجرا می‌شود.

وی رویکرد فرهنگی را مهمترین رویکرد دانست و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص عفاف و حجاب افزود: باید در این زمینه دغدغه مندی ایجاد شود و همه ادارات نسبت به مقوله عفاف و حجاب اهتمام ورزند.

وی مراکز عمومی را از دیگر بخش‌هایی خواند که باید در جهت ترویج فرهنگ و عفاف مورد توجه قرار گیرند و گفت: تشکل‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی نیز در این مقوله نقش پررنگی دارند.

رستمی معاون امنیت اخلاقی ناجا نیز در این جلسه بر لزوم بسترسازی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: این مساله فرابخشی است و تنها به یک دستگاه خلاصه نمی‌شود.

وی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را موجب افزایش امنیت جامعه دانست و یادآور شد: باید با هم افزایی، اشاعه این فرهنگ در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ساماندهی سواحل غرق شدگان عفاف و حجاب تفرجگاه ها مورد توجه بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک شتر بیمار معدوم شد

آهنی رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: به استناد دستورالعمل کنترل و نظارت بر لاشه فرآورده‌های خام دامی، کلیه لاشه‌های استحصالی از کشتارگاه می‌بایست به صورت دقیق مورد نظارت و بازرسی بهداشتی قرار گیرد.

او افزود: در انجام این بازرسی ها، بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی نهبندان به لاشه یک نفر شتر دارای علائم زردی مشکوک شدند که برای بررسی دقیق‌تر موضوع، دستور توقیف لاشه با رعایت شرایط نگهداری صادر شد.

آهنی ادامه داد: با انجام آزمایشات تشخیصی و بررسی وضعیت ارگانولپتیک، لاشه به همراه آلایشات برای مصرف انسانی غیرقابل مصرف تشخیص و از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از مردم خواست گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به مهر سلامت و برچسب و شناسنامه بهداشتی لاشه توجه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • برنامه‌های اجتماعی و عمومی باید پیوست فرهنگی داشته باشد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • لاشه یک شتر بیمار معدوم شد
  • لزوم برنامه‌ریزی مردمی برای راهپیمایی روز جهانی قدس