Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@20:27:41 GMT

بازیکنی که از مراسم عروسی به تیم ملی رفت

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۵۹۷

بازیکنی که از مراسم عروسی به تیم ملی رفت

زمانی که یک مربی محلی نمایش او با توپ را در مراسم عروسی پسرعمویش تماشا کرد ، دست سرنوشت نقش برجسته ای را در آینده ذهب اسلام امیری بازی کرد.

به گزارش" ورزش سه " وبسایت فیفا گزارشی را به اسطوره فوتبال افغانستان و چگونگی رسیدن او به پیراهن تیم ملی این کشور پرداخته است. در این گزارش که به زندگی اسلام امیری که  در تیم هندی گوکولام کرالا بازی می کند  می پردازد آمده :" پسر عموی او که در در تیم شعا بازی می کرد مربی اش را به مراسم دعوت کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربی او اما وقتی دید چند نوجوان بیرون از عروسی با توپ بازی می کنند توجهش جلب شد و او را به باشگاه برد. در اولین بازی رسمی اسلام امیری ، کارشناسان فوتبال افغانستان استعداد این بازیکن را تحسین می کنند و این در حالی است که او فقط پانزده سال سن دارد.


حضور او در تیم ملی افغانستان در سال 2005 و از رقابت های قهرمانی جنوب آسیا آغاز شد زمانی که او 15 سال و 9 ماه و 18 روز داشت و اولین بازی ملی اش را برابر تیم مالدیو انجام داد. این یک رکورد ملی است که هنوز پابرجاست.


پس از هشت سال امیری در مسابقات قهرمانی آسیا 2013 این بار با بازوبند کاپیتانی در میدان ظاهر شد چرا که او نقش مهمی در صعود افغانستان به عنوان تیم اول منطقه ای خود داشت. او همچنین کاپیتان تیمش در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 هم بود.


کاپیتان تیم ملی افغانستان پس از رسیدن به رکورد 523 بازی ملی ، به یک افسانه در فوتبال این کشور بدل شد. او اولین بازیکن افغان بود که توانست در فوتبال خارج از این کشور بازی کند. ذهیب اسلام امیری در سال 2011 پس از پیوستن به تیم بمبئی در فوتبال هند پا در دنیای حرفه ای گذاشت و تبدیل به محبوب ترین بازیکن فوتبال کشورش شد.

افغانستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: افغانستان اسلام امیری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم پاسداشت عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم

پاسداشت عملیات وعده صادق از جانب مهاجران افغانستانی در مشهد با حضور جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و اساتید حوزه و دانشگاه مهاجرین افغانستانی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم ابراز کردند عملیات وعده صادق موجب فروپاشی هیمنه رژیم صهیونیستی و تغییر معادلات سیاسی و امنیتی در منطقه بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مراسم پاسداشت عملیات تنبیهی وعده صادق + فیلم
  • اتفاقات دیدار استقلال - شمس آذر | هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • هواداران شماره کارت حسینی را خواستند/تشویق بازیکنی که ۲۰۰ تایی شد
  • نخبگان دماوند تجلیل شدند
  • وحید امیری، دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!
  • انتقاد طالبان از عدم همکاری اسلام آباد
  • امروز؛ آخرین حضور یک پرسپولیسی حتی روی نیمکت | بازیکنی که کم و کسری از رفیعی ندارد
  • آیا بازیکنی که روی او خطا شده باید ضربه پنالتی را بزند؟
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی