Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ارجمند یکشنبه هجدهم خرداد افزود: صنایع‌دستی نمودی از میراث کهن ایرانیان است، هر محصول صنایع‌دستی در حقیقت شناسنامه فرهنگ و هویت ایرانی است و صادرات صنایع‌دستی علاوه بر ارزآوری، در حقیقت صادرات فرهنگ ایرانی است.

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی عالی‌ترین حوزه برای برنامه‌ریزی و دستیابی به شعار جهش تولید است، استان زنجان در تولید صنایع‌دستی فلزی و ازنظر تعداد و کیفیت فروشگاه‌های این صنعت، جزو استان‌های تراز اول کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ۱۰ ژوئن (مصادف با ۲۰ خرداد)  روز جهانی صنایع‌دستی را فرصتی برای توجه به فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه عنوان کرد و گفت: هرساله با نزدیک شدن به‌روز جهانی صنایع‌دستی و اهمیت این روز و به پاس تلاش هنرمندان و فعالان این حوزه برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی استان‌ها قرار می‌گیرد که امسال نیز چون سال‌های گذشته در استان برنامه‌های متعدد در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: معرفی صنعتگران برگزیده نشان کیفیت (اثر، هنرمند)، تجلیل از هنرمندان دریافت‌کننده نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی در سال۹۸، برگزیده قلم‌تراش فاخر، نمایش آنلاین قلم‌تراش‌های فاخر استان، حضور در شهرستان‌ها و تقدیر از همکاران و صنعتگران شهرستانی، رونمایی از اپلکیشن معرفی صنایع‌دستی، بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی و دیدار با پیشکسوتان صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته صنایع‌دستی در زنجان است.

ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی عمده و بومی استان زنجان به شمار می‌روند.

گفتنی است سال ۹۸ شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به‌عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

کد خبر 518822 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان صنایع دستی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان صنایع دستی استان زنجان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: از زمان آغاز جنگ غزه، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هماهنگی‌هایی را در خصوص ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم غزه با فدراسیون جهانی صلیب سرخ انجام داد و جلسات متعددی را به صورت وبیناری با دبیرکل فدراسیون و رؤسای جمعیت‌های هلال احمر فلسطین، مصر و سایر کشور‌های منطقه برگزار کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: در این جلسات برای ایجاد صندوق مشارکت‌های مردم منطقه به منظور کمک به مردم مظلوم غزه توافق شد که پیگیری‌های لازم برای تشکیل این صندوق در دست اقدام است.

وی افزود: در مراسم روز قدس و عید سعید فطر، مردم نوعدوست استان زنجان در ۱۰ صندوق مستقر در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم، ایجرود و ماهنشان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم مظلوم غزه کمک نقدی کردند.

هاشمی گفت: هموطنان نوعدوست و علاقمند کمک به مردم مظلوم غزه می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* کمک‌های نقدی خود را به حساب جمعیت هلال احمر واریز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: علاوه بر آن، صندوق‌های کمک نیز در شعب و مرکز استان فعال است.

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی