Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: در روزهای اخیر شاهد روند افزایش میزان ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مشهد و استان خراسان رضوی هستیم.
وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در این استان افزایش یافته اما در حوزه بستری افزایشی نداشته‌ایم و این در حالی است که مراکز درمانی آمادگی لازم را برای پذیرش بیماران احتمالی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: قرار بود تمامی بیمارستان‌های ویژه درمان کرونا در مشهد به حالت عادی برگردند اما این کار تا ابتدای تیر ماه در بیمارستان شریعتی انجام نخواهد شد.
وی گفت: در صورت نیاز به استفاده مجدد از بیمارستان امام رضا (ع) در این زمینه ۴۰ درصد از ظرفیت این مرکز در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.  
بدیعی از مردم خواست ضمن رعایت اصول و مراقبت‌های بهداشتی از انجام ترددهای شهری یا سفرهای غیر ضروری برای پیشگیری از کرونا خودداری کنند.

وی افزود: اگر مردم نکات بهداشتی را فراموش کنند، ممکن است با شرایط بدتر از گذشته روبرو شویم.

بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
صحن‌های حرم مطهر رضوی نیز پس از ۷۱ روز بسته بودن به خاطر کرونا، از ششم خرداد ماه جاری بازگشایی شده است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسیده و تاکنون هشت هزار و ۲۰۹ نفر در ایران جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد