Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین پایتخت اتریش صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه اقدامات غیرقانونی و روزانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فعالان "کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل" (BDS) تظاهراتی را در وین علیه اقدامات غیرقانونی ارتش رژیم صهیونیستی راه‌اندازی کرده و با اجرایی نمایش‌هایی درد و رنج فلسطینی‌ها در مراکز بازرسی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی را به تصویر کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان در این تظاهرات بیانیه‌ای را پیرامون اقدامات رژیم صهیونیستی که بخشی از زندگی روزانه فلسطینی‌ها شده، میان حاضران توزیع کردند. در این بیانیه ضمن انتقاد از سکوت جامعه بین‌الملل در قبال اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها، آمده است‌ که اسرائیلی‌ها در ایست‌های بازرسی مردم فلسطین را تحت فشار قرار می‌دهند و این اقدام مغایر با قوانین بین‌المللی است.

ایست‌های بازرسی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی در اکثر مناطق اشغالی در کرانه باختری و قدس وجود دارند و فلسطینی‌ها در این ایست‌های بازرسی در معرض رفتارهای غیرانسانی و غیرقانونی قرار می‌گیرند که مخالف کنوانسیون بین‌المللی حقوق بشر است.

کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، لغو تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است.

فعالان این کمپین تلاش می‌کنند ملت‌ها را درباره عدم خرید کالاهای شهرک‌ نشین‌های یهودی و بایکوت رژیم صهیونیستی در زمینه‌های آکادمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماسی قانع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتريش فلسطين اسراييل رژیم صهیونیستی فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل الجزیره، مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد که این کشور در پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی که در دیوان بین‌المللی دادگستری گشوده شده است، به آفریقای جنوبی ملحق خواهد شد.

مارتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: محبوس کردن اسرا، محروم کردن عامدانه غیرنظامیان از کمک‌های بشردوستانه، هدف گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، استفاده نامتناسب از مواد و تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت و مجازات جمعی همه و همه نقض فاحش قوانین بشردوستانه بین‌المللی در مقیاس گسترده است.

وی تاکید کرد: این فهرست ادامه دارد و باید جلوی آن گرفته شود. نگاه جامعه بین‌الملل روشن است. جنگ باید تمام شود؛ کافی‌ست.

به گفته مارتین، شرایط(در غزه) از این بیشتر نمی‌تواند آشکار و عریان باشد. وی اضافه کرد: نیمی از جمعیت غزه با قحطی قریب‌الوقوع و ۱۰۰درصد جمعیت به طور وخیم با عدم امنیت غذایی مواجه هستند. همانطور که دبیرکل سازمان ملل درباره مشاهدات عینی خود از صفوف طولانی کامیون‌های حامل مواد غذایی که در انتظار ورود به غزه بودند و راه بر آنها بسته شده بود، گفته است، «حالا زمان آن رسیده است تا سیل کمک‌های نجات‌بخش به غزه وارد شود. انتخاب مشخص است؛ فوج کمک‌ها یا گرسنگی»؛ امروز من حرف‌های او را تکرار می‌کنم.

دیوان لاهه در ماه ژانویه در حکمی رژیم صهیونیستی را به خودداری از هرگونه اقدام ذیل کنوانسیون نسل‌کشی در غزه ملزم کرد. با این حال، حملات و بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها بدون وقفه ادامه یافته است.

عمر شاکر، مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی ۲۶ فوریه گفته بود که «اسراییل به ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه گرسنگی می‌دهد و در مقایسه با پیش از اعلام حکم الزام‌آور دیوان بین‌المللی، آنها را در معرض خطر بیشتری قرار داده است!

با گذشت حدود ۶ ماه از جنگ غزه، اشغالگران رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه‌شان به این باریکه، تاکنون حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته جاری سرانجام قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه و همچنین آزادی اسرای نزد حماس را تصویب کرد.

کد خبر 6064017

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه
  • حماس: رای دیوان دادگستری بین‌المللی باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد
  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات دوباره صهیونیست‌ها در تل‌آویو/ برخی بازداشت شدند
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است
  • رضاخواه: اقدامات رژیم صهیونیستی نمونه بارز نسل کشی است