Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم ارائه گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه گیری شاخص های اجرایی محیط زیست شهر تهران در اجرای بند الف ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به اندازه گیری شاخص های اجرایی محیط زیست شهری» تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران طی تذکری گفت: غذایی که می‌خوریم، هوایی که تنفس می‌کنیم ، آبی که می‌نوشیم و آنچه که سیاره ما را به مکانی برای زندگی تبدیل کرده، از طبیعت سرچشمه گرفته است و اگر ما وظیفه خود را برای کمک به آن انجام ندهیم، هر آنچه برای بقا لازم داریم از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال 1972، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ UNEP (برنامه محیط زیست سازمان ملل) را تصویب کرد و 16 خردادماه روز جهانی محیط زیست نام گرفت تا مراسم این روز فرصتی برای تفکر و رفتار مسئولانه افراد، شرکت‌ها و جوامع در حفظ و تقویت محیط‌زیست فراهم می‌کند، شعار روز جهانی محیط‌زیست در سال 2020 "تنوع زیستی" اعلام شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: بیماری همه‌گیر کرونا نشان می‌دهد که چگونه تخریب تنوع زیستی می‌تواند به سیستم‌های حامی زندگی انسانی آسیب برساند. هر ساله تقریبا یک میلیارد مورد بیماری و میلیون‌ها مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های ایجادشده توسط ویروس‌ها رخ می‌دهد. حدود سه‌چهارم از کل بیماری‌های عفونی در انسان از حیوانات منتقل می‌شوند و مردم هنوز هم نمی‌دانند پایداری تنوع زیستی در سیاره زمین از ما در برابر همه‌گیری‌ها محافظت می‌کند. ما هم برای زندگی نیازمند توجه به حفظ محیط زیست تهران و ایران هستیم.

فراهانی ادامه داد: بر اساس بند الف ، ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهری» مصوب 21 دی ماه 1392 شورای اسلامی شهر تهران به شماره 21684 ، شهرداری تهران مکلف به«تهیه گزارش نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران در هر سال و ارائه آن حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال بعد به شورای اسلامی شهر تهران» شده است.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: تکلیف مهمی که توجه به آن برای صیانت از حق حیات شهروندان تهرانی ضروری است اما متاسفانه شواهدی از اجرای آن و ارائه این گزارش به شورا جز یک مورد مشاهده نشده است.

او گفت: بر همین اساس و به منظور تاکید بر حفاظت محیط زیست شهر تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «لزوم ارائه گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران»به شهرداری تهران تذکر می دهم.

فراهانی افزود: توجه به محیط زیست شهری و صیانت از حق حیات شهروندان و پایبندی به حفظ تنوع زیستی شهر، از جمله انتظارات همشهریان عزیزمان برای تهران است و باید این مهم مورد پیگیری شهرداری تهران قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران مجید فراهانی محيط زيست شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه ۸۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه شورای معین در کنار جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در جلسه امروز شورا سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی که برای اولین بار تدوین شده، تصویب و مقرر شد با اصلاحاتی ابلاغ شود.

وی افزود: ماده واحده واگذاری کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز تصویب شد.
 
خسروپناه بیان کرد: بر مبنای مصوبه امروز اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران واگذار شد، بر این اساس نظامی برای سنت دانشگاهی تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله شورا در جلسه امروز خبر داد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال قبل ۹۹ مصوبه داشت که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری بودند برخی مصوبات راهبردی و برخی جنبه هدایت‌گری داشتند.

خسروپناه اعلام کرد: در جلسه امروز درباره عفاف و حجاب بحث‌های کارشناسی صورت گرفت و پیشنهادها و راهکارهایی در حوزه شناختی و معرفتی ارائه و بر رعایت مقررات حجاب مخصوصا در ادارات دولتی تأکید شد، بحث درباره این موضوع مهم در هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و مقرر شد برنامه‌ها اجرایی و ایجابی از سوی دستگاه ها ارائه شود.

 

   

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران