Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@18:20:54 GMT

محبوب ترین اسکناس جهان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۷۸۰

محبوب ترین اسکناس جهان را بشناسید

ساعت 24- حدود ۸۰ درصد کل اسکناس های ۱۰۰ دلاری در خارج از خاک آمریکا در گردش است.

 دلار کماکان جایگاه خود را به عنوان ارز نخست جهانی حفظ کرده به گونه‌ای که طبق اعلام اسپوتنیک حدود ۵۰ درصد از کل ذخایر طلا و ارز کشورهای جهان در حال حاضر به شکل دلار است.

النا بلیوا، تحلیل گر موسسه " فریدام فاینانس" گفت: ۹۰ درصد کل تراکنش‌های ارزی جهان و ۶۵ درصد کل بدهی‌های جهانی بر حسب جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین اسکناس های مختلف دلار، اسکناس ۱۰۰ دلاری محبوب ترین اسکناس در جهان به شمار کی رود تا جایی که ۸۰ درصد کل اسکناس های ۱۰۰ دلاری چاپ شده، در خارج از خاک آمریکا مبادله می شود. به طور کلی حدود دو سوم اسکناس های دلار چاپ شده، اکنون در خارج از آمریکا هستند.

در ادامه با حقایقی جالب در خصوص اسکناس ۱۰۰ دلاری به انتخاب یاهو فاینانس اشنا می شوید:

۱-اسکناس ۱۰۰ دلاری در حال حاضر با ارزش‌ترین اسکناسی است که توسط آمریکا چاپ می شود.

۲- نخستین اسکناس ۱۰۰دلاری توسط بانک مرکزی آمریکا در سال ۱۹۱۴ و منقش به چهره بنجامین فرانکلین منتشر شد که تا امروز نیز تصویر وی روی اسکناس ۱۰۰ دلاری باقی مانده است.

۳- شعار معروف " به خدا باور داریم" پشت اسکناس ۱۰۰ دلاری نخستین بار در سال ۱۹۶۶ ظاهر شد.

۴- اسکناس ۱۰۰ دلاری جدید دارای پس زمینه آبی رنگ است اما تفاوت اصلی آن با سری قبلی در اضافه شدن مشخصه امنیتی موسوم به مهر برجسته است.

۵- اسکناس ۱۰۰ دلاری تاکنون چهار مرتبه تغییر مشخصه داشته است.

۶- عمر مفید یک اسکناس ۱۰۰ دلاری در گردش، ۱۵ سال است که بالاترین نرخ در سراسر جهان محسوب می شود.

۷- متوسط هزینه تولید اسکناس ۱۰۰ دلاری ۱۴.۳ سنت است.

۸- ۱۰۰ دلاری محبوب ترین اسکناس آمریکایی در جهان محسوب می شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اسکناس ۱۰۰ دلاری ترین اسکناس درصد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان

جنگ غزه تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به این باریکه خسارت وارد کرده است. این در حالی است که مقامات صهیونیست با محدود کردن محل درآمد‌های تشکیلات خودگردان، کرانه باختری را نیز در آستانه ورشکستگی کامل اقتصادی قرار داده اند. با این وجود، نهاد‌های بین المللی به دنبال راهکاری برای حل این بحران هستند. 

به گزارش الجزیره، سازمان ملل قرار است فردا (چهارشنبه) درخواستی جهانی برای تامین مالی کمک‌ها برای فلسطینیان مطرح کند. 

براساس اعلام مقامات این نهاد، سازمان ملل از اهدا کنندگان بین المللی خواهد خواست ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار برای کمک به غزه و کرانه باختری برای سال جاری میلادی اختصاص دهند. 

اندرو دی دومینیکو، مدیر دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه برای فلسطین با اشاره به شرایط اسفناک غزه به دلیل جنگ فعلی از سوی رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: بدیهی است ۹۰ درصد از این کمک‌ها به غزه اختصاص خواهد یافت. 

وی خاطر نشان کرد: طرح اولیه برای سال ۲۰۲۴، ۴ میلیارد دلار بود، اما با توجه به توانایی محدود توزیع کمک‌های بشردوستانه، بودجه درخواستی کاهش یافت. 

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، محدودیت‌های شدیدی را برای سازمان‌های بشردوستانه به ویژه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعمال کرده است. 

آنروا که اصلی‌ترین سازمان بشردوستانه فعال در غزه محسوب می‌شود اکنون به دلیل اتهامات مقامات صهیونیست منابع مالی اهداکنندگان غربی را از دست داده، و نیز اجازه فعالیت برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهار‌شنبه ۲۹ فروردین
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان