Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@10:29:11 GMT

جهانیان یکصدا علیه نژادپرستی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۸۰۸

جهانیان یکصدا علیه نژادپرستی در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست یک پلیس سفیدپوست، ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان به رغم شیوع ویروس کرونا، روز شنبه برای ابراز خشم خود نسبت به تبعیض نژادی و خشونت‌های پلیس تظاهرات کردند.

انگلیس
پس از چند ساعت تجمع مسالمت آمیز، اواخر بعدازظهر شنبه درگیری‌هایی اطراف خیابان داونینگ، در مرکز لندن روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان به سمت نیرو‌های پلیس که سوار بر اسب بودند و تلاش می‌کردند معترضان را متفرق کنند، اشیایی از قبیل بطری پرتاب می‌کردند. هزاران نفر نیز نزدیک پارلمان تجمع کرده بودند. بیشتر آن‌ها از ماسک استفاده کرده، اما لزوما قوانین فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده بودند و پلاکارد‌هایی با شعار «جان سیاه‌پوستان مهم است» در دست داشتند.

تظاهرکنندگان در انگلیس می‌گفتند: «انگلیس بی گناه نیست». آن‌ها به احترام جورج فلوید زانو زده و در حالی که دست‌هایشان را مشت کرده و بالا نگه داشته بودند، یک دقیقه سکوت کردند و سپس برخی از آن‌ها به سمت سفارت آمریکا در لندن حرکت کردند. در منچستر (شمال غربی انگلیس) نیز هزاران نفر برای خاتمه دادن به «تبعیض نژادی» که یک بیماری «همه گیر» دیگر است، تجمع کردند.

استرالیا
در استرالیا که آغازگر تجمع اعتراضی روز شنبه در جهان بود، هزاران نفر در سراسر این کشور تظاهرات کردند و پارچه نوشته‌هایی با مضمون «نمی‌توانم نفس بکشم»، با اشاره به آخرین جمله جورج فلوید پیش از مرگ‏، در دست داشتند.

از نظر سازمان دهندگان، این تظاهرات بازتاب‌های زیادی در کشورشان دارد: آن‌ها با این کار خواستند میزان بسیار بالای زندانی شدن بومیان و مرگ و میر آن‌ها را محکوم کنند. طی سی سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای این جامعه در حالی که در بازداشت پلیس بوده‌اند، کشته شده‌اند.

فرانسه
در فرانسه این واقعه غم انگیز خاطره «آداما ترائوره» جوان سیاه‌پوستی را که در سال ۲۰۱۶ پس از بازداشت به دست ماموران ژاندارمری کشته شد، زنده کرده است. بنابر اعلام پلیس فرانسه، در مجموع بیش از ۲۳ هزار نفر در شهر‌های مختلف این کشور در اعتراض به «تبعیض نژادی» و «مصونیت از مجازات» که در بین نیرو‌های نظامی حاکم است، تظاهرات کردند.

در پاریس‏، به رغم ممنوعیت برگزاری تظاهرات، چند هزار نفر نزدیک سفارت آمریکا تجمع کردند و خواستار «عدالت برای همه» شدند. نیرو‌های نظامی که در محل مستقر بودند، از نزدیک شدن مردم به ساختمان سفارت آمریکا ممانعت کردند.

آلمان
در آلمان، ده‌ها هزار نفر در سراسر این کشور تظاهرات کردند. بازیکنان بایرن مونیخ نیز برای ابراز همبستگی خود با این جنبش اعتراضی، روز شنبه پیش از بازی بوندس لیگا در برابر تیم لورکوزن، هنگام گرم کردن خود تی شرتی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود: «کارت قرمز به تبعیض نژادی- جان سیاه‌پوستان مهم است».

ایتالیا
در میدان مرکزی شهر تورین در شمال ایتالیا، تظاهرکنندگان جوان هشت دقیقه سکوت کردند.

تونس
در تونس، حدود دویست نفر تجمع کرده و مقابله مقامات با تبعیض نژادی که این کشور را خفه کرده است، خواستار شدند. مهاجران منطقه زیرصحرای آفریقا در تونس غالبا قربانی سوء استفاده‌های کلامی یا فیزیکی هستند.

لهستان
در ورشو، پایتخت لهستان حدود هزار نفر نیز که بیشتر آن‌ها جوان بودند و لباس مشکی بر تن داشتند، تظاهرات کردند. رابرت بیدرون، نامزد جناح چپ برای انتخابات ریاست جمهوری لهستان نیز که ماسک زده بود، به آن‌ها ملحق شد.

کانادا
در کانادا، هزاران نفر برای دومین روز پیاپی در تورنتو تظاهرات کردند. در شهر‌های دیگر کانادا همچون سنت جانز نیز تظاهرات برگزار شد. همچنین قرار است روز یکشنبه تظاهرات گسترده‌ای در شهر مونترال برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا اعتراضات در آمریکا جورج فلوید تظاهرات کردند تبعیض نژادی هزاران نفر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

روزنامه کیهان مدعی است که تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!

این روزنامه نوشت: پس از پاسخ پهپادی و موشکی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی، تلاش‌هایی از سوی برخی کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران آغاز و ادعا‌هایی در این باره اعلام شد.

به‌گفته کارشناسان، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران توسط آمریکا و متحدینش بیشتر از آنکه جنبه عملیاتی داشته باشد جنبه روانی دارد و از سال ۲۰۱۹ به بعد ایجاد محدودیت بیشتر برای فروش نفت ایران عملاً نشدنی است.

البته برآورد‌ها نشان می‌دهد دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای تحریم اقتصادی ایران چندان باز نخواهد بود، به بیانی دقیق‌تر شدت تحریم‌های وضع‌شده در طول این سال‌ها خصوصاً از دهه ۹۰ به بعد در بالاترین سطح خود بوده است و اقتصاد ایران تاب‌آوری و روش‌های دورزدن این تحریم‌ها را به‌خوبی آموخته است. از طرفی با توجه به رشد قیمت نفت بعد از بحران کرونا و همچنین نیاز کشوری بزرگ و صنعتی همچون چین به نفت ایران، یکی از موانعی است که دست آمریکایی‌ها را برای کاهش فروش نفت ایران بیشتر از گذشته می‌بندد.

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند