Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@03:01:55 GMT

جبران کسری بودجه با جلوگیری از فرار مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۸۹۶

جبران کسری بودجه با جلوگیری از فرار مالیاتی

نماینده مردم لردگان در مجلس، اصلاح سیاست‌های مالیاتی را یکی از راه‌های جبران کسری بودجه دانست و گفت: در صورت جلوگیری از فرار مالیاتی علاوه‌بر کسب درآمد برای کشور، می‌توان فشار را از دوش اقشار کم‌درآمد جامعه، تولیدکنندگان و کارآفرینان برداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی به احتمال کسری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اصلاح سیاست‌های مالیاتی یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل است، در واقع جلوگیری از فرارهای مالیاتی با ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد جامعه توسط وزارت اقتصاد و دارایی اصلی‌ترین مسیر برای جبران کسری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها -که منابعی همچون نفت و گاز ندارند- درآمد اصلی خود را از طریق مالیات کسب می‌کنند، افزود: در صورت جلوگیری از فرار مالیاتی علاوه بر کسب درآمد برای کشور، می‌توان فشار را از دوش اقشار کم‌درآمد جامعه، تولیدکنندگان و کارآفرینان برداشته و موجب رونق تولید و اشتغال برای کشور شد.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از طریق نظارت و خوداظهاری ایجاد می‌شود، ادامه داد: تقویت بعد نظارتی اصلی‌ترین مسیر برای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و در ادامه جلوگیری از فرار مالیاتی است.  

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس برای هر گونه کمک برای شفاف و روشن‌شدن مسیر به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و نحوه هزینه‌کرد آن اعلام آمادگی کرده است، در این راستا مجلس می‌تواند ابتدا قوانین مستحکم‌تری وضع کرده و در ادامه بعد نظارتی خود را در رابطه با نحوه هزینه‌کرد مالیات‌ها تقویت کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم لردگان در مجلس جلوگیری از فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است

به گزارش «نماینده»، سید جلیل میرمحمدی میبدی در مورد بودجه طرح دارویار، گفت: علیرغم اینکه تاکید داشتیم برای اجرای درست و کامل طرح دارویار در سال ۱۴۰۲ نیاز به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان داریم اما متاسفانه ۶۹ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که تنها نیمی از این اعتبار هم اختصاص یافت.

وی افزود: بودجه این طرح برای سال جاری هم با رشد بسیار مختصری در جداول بودجه پیش بینی شده در حالی که حداقل بودجه مورد نیاز برای این طرح باید ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان باشد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: به طور قطع دود عدم اختصاص به موقع و کافی بودجه به طرح دارویار به چشم مردم می رود و به مردم به ویژه قشر مستضعف آسیب زیادی وارد می شود.

میرمحمدی یادآور شد: امیدواریم مجلس در سال جاری آن چه که تصویب می کند عدد بسیار بیشتری باشد و همچنین شاهد نظارت جدی تری در بحث دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی و شیرخشک باشیم.

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • حداقل بودجه مورد نیاز برای طرح دارویار ۱۲۰ تا ۱۳۰ همت است
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد