Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@13:27:51 GMT

کمبود عرضه نفت در ماه‌های آینده

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۱۸۹۹

کمبود عرضه نفت در ماه‌های آینده

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بیورن تورنهاگن، مدیر بازارهای نفت در شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی در این باره گفت: با فرض این که بهبود تقاضای جهانی برای نفت در ماههای آینده ادامه پیدا خواهد کرد، بازار نفت حتی پس از این که محدودیت عرضه اوپک طبق برنامه این گروه از ۹.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل شد، همچنان دچار کمبود عرضه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع مطمئنا از قیمتهای نفت حمایت خواهد کرد و باعث فعال شدن سریعتر چاههای نفتی تعطیل شده در آمریکا خواهد شد و احتمالا صنعت نفت شیل آمریکا زودتر از موعد به استراحتش پایان می‌دهد.

شواهد حاکی از آن است که بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید آمریکا که تعطیل شده بود از ژوئن در نتیجه رشد قیمتها، دوباره فعال می‌شود.

برخی از تولیدکنندگان آمریکایی در واکنش به روند افزایشی قیمتها در هفته‌های اخیر و نیازشان به درآمدزایی، بخشی از فعالیت تولید متوقف شده را ازسرگرفته‌اند.

به گفته تورنهاگن، با این حال کمبود عرضه که در تابستان امسال روی می‌دهد، به معنای کمبود عرضه جهانی نفت نخواهد بود زیرا ذخایر و مخازن شناور همچنان پر بوده و هنوز کاهش ذخایرشان شروع نشده است. بنابراین حتی اگر برای مدتی میزان تقاضا از عرضه بالاتر رود، به معنای آن نخواهد بود که ما مشکل تامین نفت داریم. نفت زیادی وجود دارد و منتظر برداشت از مخازن است.

بانک گلدمن ساکس هم پیش‌تر اعلام کرده بود که بهبود تقاضای جهانی برای نفت و محدودیت سریع‌تر از حد انتظار تولید خارج از گروه اوپک پلاس، بازار نفت را در ژوئن دچار کمبود عرضه می‌کند. این بانک آمریکایی اواسط ماه مه در یادداشتی تحقیقاتی نوشته بود: با این حال به دلیل میزان عظیم مازاد عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی، فضای چندانی برای رشد قیمتهای نفت در کوتاه مدت وجود ندارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته پیش بینی کرد که بازار نفت در ژوییه دچار کمبود عرضه می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت عرضه نفت کمبود عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه نان باکیفیت اولویت اول استان مرکزی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر شنبه در نشست کارگروه آرد و نان استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی نانوایی‌ها از هفته آینده در استان مرکزی، اظهار کرد: به نانوایی‌هایی که کیفیت بیشتری داشته باشند و موجب رضایت مردم شوند، خدمات کامل‌تری ارائه می‌شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر ایجاد موج تولید نان کامل در استان، ادامه داد: همه برای الگو شدن استان مرکزی در عرضه نان کامل تلاش کنند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه عرضه نان باکیفیت در اولویت اول استان مرکزی قرار بگیرد، گفت: فروشگاه‌هایی برای عرضه نان حجیم کامل در اراک مشخص شوند.

فعالیت ۱۶۰۰ نانوایی در استان مرکزی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۶۰۰ نانوایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

غلامرضا ملکی افزود: تولید و عرضه نان کامل نیز که از این استان آغاز شده و باید به الگوی کشوری تبدیل شود.

وی با اشاره به انجام ۶۰ فقره بازرسی از مراکز خرید گندم در استان مرکزی، اظهار کرد: ۴۰۲ فقره نمونه برداری و ۴۰۲۰ مورد آزمایش نیز از این مراکز انجام شده است.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۲۵۰ هزار تن خرید گندم از کشاورزان انجام و ۱۰۰ هزار تن به دیگر استان‌ها ارسال شده است.

ملکی با اشاره به مصرف ۱۷۰ هزار تن آرد در سال گذشته در استان مرکزی افزود :۱۵۰ هزار تن از این میزان صرف تولید نان شد و بقیه آرد مصرفی به بخش صنف و صنعت اختصاص داده شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با یادآوری ۱۲ کارخانه آرد در استان ادامه داد: ۱۱ کارخانه فعال است و ظرفیت تولید آرد استان ۶۵ هزار تن است.

رتبه نخست استان مرکزی در اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این کارگروه از کسب رتبه نخست کشوری استان در سال گذشته در اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها خبر داد.

علی صفری افزود: بیش از ۷۰۰ متخلف پارسال در واحدهای آردبر توسط اداره کل صمت شناسایی شد.

وی با اشاره به بیش از هزار تن صرفه جویی در آرد استان مرکزی در سال گذشته اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۸۳۶ مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان انجام و ۳۴۶۱ پرونده به تعزیرات ارسال شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: شهرستان تفرش و دلیجان از لحاظ تخلف یابی ضعیف است وتخلف یابی در شهرستان محلات و آشتیان متوسط و در باقی شهرستان‌ها بالای ۱۵ درصد بود.

صفری مجموع تخلفات در استان در بهمن ماه پارسال را ۴۱۰ مورد عنوان کرد و افزود: ۴۸۲ پرونده به تعزیرات ارسال شد.

وی بیان کرد: از ۳۲۱ مورد تخلف در اسفند پارسال، ۱۰۶ مورد به تعزیرات ارجاع شده است.

کد خبر 6083829

دیگر خبرها

  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور عرضه می‌شود
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • اجرای طرح رتبه‌بندی نانوایی‌ها در استان مرکزی
  • عرضه نان باکیفیت اولویت اول استان مرکزی باشد