Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیته ملی المپیک گفت: دادکان اطلاعی از حوزه ملی المپیک ندارد و تا امروز هیچ جلسه‌ای با ما نداشته است. تاریخ انتشار: 11:21 - 18 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۶۸۹۶

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه بازدید از فدراسیون شنا در جمع خبرنگاران صحبت‌هایی را به شرح زیر مطرح کرد:

*امسال با توجه به پدیده کرونا، ورزش قهرمانی دچار چالش جدیدی شد به نحوی که همه رشته‌ها دچار چالش شدند و همه ما دغدغه المپیک را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*رویداد المپیک یک سال به تعویق افتاد و به دلیل تعطیلی اردوها ورزشکاران اُفت کردند.

*برخی رشته‌ها مثل شنا شیرجه، تیراندازی و سایر رشته‌های پرمدال که می‌توانند آینده روشنی داشته باشند برای ما اهمیت دارند.

*امروز به همراه سجادی و کیکاووس سعیدی حرکتی را برای حضور در فدراسیون‌ها و رفع مشکلات آنها آغاز کردیم تا آمادگی لازم برای رویدادهای جهانی را داشته باشند.

*شنا جزو رشته‌های موفق بوده است و مجموعه بزرگ و گستردگی در کشور دارد که هر چقدر گستردگی بیشتر باشد بهره‌برداری بهتر خواهد بود.

*باید در حوزه تجهیزات به این رشته کمک کنیم و به نظرم استخر استاندارد خیلی مهم است و اگر ۵ استخر در حال ساخت به بهره‌برداری برسد مشکلاتشان کمی رفع خواهد شد.

*شرایط بودجه کشور خاص است، اما ما قبول کردیم که در روزهای آتی پرداختی داشته باشیم. همچنین ما به کمیته بین‌المللی المپیک برای کسب سهمیه واترپلو درخواست دادیم، اما هنوز در بلاتکلیفی هستیم.

*در مورد بیانیه کمیته ملی المپیک، راجع به دادکان سه نکته را باید گفت: اول اینکه انسان محترم و با شخصیتی است. نکته دوم اینکه همه از جمله دادکان اول راجع به موضوع اطلاع داشته باشند و بعد فکر کنند، به نظرم او اطلاعی از حوزه ملی المپیک ندارد و تا امروز هیچ جلسه‌ای با ما نداشته است؛ امروز از او دعوت می‌کنم که جلسه‌ای با ما داشته باشد. نکته سوم اینکه هیچ مکاتبه‌ای مبنی بر اینکه IOC ما را تعلیق کرده باشد وجود ندارد، البته ما وظیفه نداریم بر هر ادعایی پاسخ دهیم.

*راجع به جودو هنوز هیچ اسنادی ارائه نشده است.

*سیاست کمیته ملی المپیک در مدیریت جدید دوری از حاشیه است تا از متن کار دور نشویم. دادکان در حوزه خود باید کار انجام دهد؛ ادعایی کرده که دروغ است و مکاتبه‌ای با ما انجام نشده و ما مجبور شدیم تکذیب کنیم. چیزی که دادکان ارائه کرده جعلی است و تا کمیته ملی المپیک تائید نکند درست نیست. البته من از همه می‌خواهم که به دادکان احترام بگذارند.

*گاهی باید فردی که ادعایی کرده عذرخواهی کند یا باید نهادی از طریق مراجع رسمی شکایت کند.

بیشتر بخوانید: رضوانی: هنوز اجازه تمرین به تیم ملی واترپلو داده نشده/ نمی‌توانیم به فعالیت غیرقانونی استخر‌ها ورود کنیم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید رضا صالحی امیری شنا کمیته ملی المپیک رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک تمام ورزشکاران ایران برای رسیدن به این بازیها از ابتدای سال با حریفان خود رقابت را آغاز کردند. دوومیدانی که در المپیک لندن توانست برای نخستین بار مدال نقره را کسب کند یکی از رشته‌های پرامید برای کسب سهمیه المپیک است. در حال حاضر فرزانه فصیحی تنها دوومیدانی کار ایران است که سهمیه المپیک خود را قطعی کرده و حسن تفتیان، حمیده اسماعیل‌نژاد، مهدی صابری، مهدی پیرجهان و حسین رسولی در رنکینگ سهمیه حضور دارند و باید برای کسب ورودی این بازیها امتیاز خود را بالا ببرند.

مریم صدارتی، اولین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا که مدال برنز پرش ارتفاع مسابقات ۱۹۷۳ فلیپین را در کارنامه دارد، در مورد وضعیت دوومیدانی زنان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوومیدانی زنان ایران در سال‌های اخیر رشد بدی نداشته است و حتی ما بعد از ۵۷ سال در المپیک توکیو شاهد بودیم که دختران ما باز موفق شدند در این رویداد بزرگ و مهمی مانند بازیهای المپیک توکیو حضور داشته باشند.

وی افزود: جای خوشحالی دارد که این دوره هم فصیحی مجددا سهمیه خود را برای بازیهای المپیک پاریس قطعی کرده است. البته که این کار بزرگ او هم بیشتر بخاطر تلاش‌ها و زحمت‌های خودش بوده است وگرنه به دوومیدانی زنان متناسب با پتانسیلی که دارند توجه نمی‌شود.

این پیشکسوت دوومیدانی در ادامه خاطر نشان کرد: شرایط دوومیدانی امروز با زمانی که من فعالیت میکردم زمین تا آسمان فرق کرده است. بخاطر دارم آن دوره من خودم مربی خودم بودم و کسی نبود که بخواهد من را راهنمایی کند. اما حالا اکثر دوومیدانی کاران ما مربی خودشان را دارند و یا مدام در اردوهای برون مرزی هستند و تعدادی از آنها نیز با مربی خارجی تمرین می‌کنند اما بازهم از شرایط ناراضی هستند. البته که دوومیدانی در کل دنیا رشد کرده است و این عوامل به تنهایی برای موفقیت کافی نیست و نخواهد بود.

وی با بیان اینکه فصیحی سریعترین دونده ما در ایران است، گفت: اتفاق خوبی است که ما هنوز هم در دوومیدانی بانوان ستاره‌های خوبی مانند فصیحی داریم. برای او در المپیک پیش رو آروزی موفقیت دارم. درست است که او دوره گذشته هم تجربه شرکت در این رویداد را داشته اما هنوز رسیدن به مدال المپیک انتظار زیادی از اوست. من خودم سال ۱۹۶۴ در المپیک حضور داشتم جو این بازیها قابل مقایسه با سایر مسابقات نیست.

صدارتی در ادامه گفت: دوومیدانی ایران در کارنامه خود مدال المپیک را دارد؛ علاوه بر این دوومیدانی به عنوان رشته مادر یکی از رشته‌های مهم ورزشی در جهان به حساب می آید اما در کشورمان آنطور که انتظار می‌رود به آن توجه نمی‌شود. اخیرا هم که فدراسیون دچار تغییرات زیادی بود که در سال قبل از المپیک اتفاق خوبی برای آن نبود.

اولین زن مدال‌آور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در پایان خاطر نشان کرد: دوومیدانی ایران هنوز هم پتانسل کسب مدال در بازیهای المپیک را دارد؛ هر چند این روند بعد از کسب مدال توسط احسان حدادی متوقف شده است ولی در همین رشته‌های پرتابی ستاره‌های جدیدی آمدند که می‌توان به درخشش آنها در آینده امیدوار بود.

کد خبر 6079709

دیگر خبرها

  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم)
  • 48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد
  • عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • بارسلونا - پاری سن ژرمن؛ ترکیب رسمی