Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای تأمین اقلام مورد نیاز امدادی در انبارهای هلال احمر باید 1000 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد نصیری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در پی شیوع ویروس کرونا ۷۲ هزار و ۶۹۴ نیروی داوطلب به جمعیت هلال احمر کمک کردند که این کمک‌ها شامل خدماتی مانند غربالگری، ضدعفونی ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: از سیل سال گذشته با نهادهای مردم همکاری نزدیکی داشتیم. تاکنون ۴۶مجموعه از ما مجوز تبلیغ دریافت کردند. هر خیریه یک بیمارستان را بر عهده گرفت زیرا بیمارستان‌ سنگر اول مبارزه با کرونا بود. ۳۹۸مرکز درمانی و بیمارستان تحت پوشش این مراکز بودند که ۷۰۰ هزار ماسک و یک میلیون دستکش تولید و همچنین چندین دستگاه پزشکی تهیه شد.

نصیری بیان کرد: ما همانند سال‌های گدشته از کمک‌های صلیب سرخ و برخی کشورها استفاده کردیم، به طوری‌که ۱۴۴ مورد کمک به ما شد که شامل کمک غیر نقدی ماسک دستکش تب سنج مواد ضدعفنونی از کشورهای چین، کمیته بین‌الملی عمان زاپن تابلند و خیرین ایرانی مقیم سوئیس و آمریکا بودند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های 4 استان کشور افزود: جمعیت هلال احمر در خاموش کردن آتش مشارکت کرد. در همین راستا در ۴ استان بوشهر، خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد و با استفاده از ظرفیت ۳ فروند هلی‌کوپتر، ۳۷ساعت پرواز انجام و ۴۵۰۰ تن کالا جابه‌جا شد.

سخنگوی هلال احمر در پاسخ به سوال خبرنگار بهداشت و درمان آنا در مورد نوسازی تجهیزات هلال احمر گفت: اولویت ما نوسازی تجهیزات هلال احمر است اما با توجه با تحریم‌‌ها نمی‌توانیم تعدادی از تجهیزات هوایی را نوسازی کنیم.

نصیری گفت: انبارهای امدادی هلال احمر باید به میزان جمعیت ۲ درصد هر استان ذخیره داشته باشند که این ذخایر در سیل سال‌های اخیر مصرف شد و اکنون تنها ۹دهم درصد انبارها پر است و برای پر کردن انبارهای‌مان نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام/۴۱۴۸

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا محمد نصیری سیل سخنگوی هلال احمر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذاکریان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، آموزش امدادی به نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیرجند اظهار کرد: با توجه به امضای تفاهم‌نامه میان جمعیت هلال احمر و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، جمعیت هلال احمر بیرجند در سال ۱۴۰۲ برای کارکنان وظیفه پادگان‌های این شهرستان، دوره‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را برگزار کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند بیان داشت: در این راستا ۱۶۷ دوره توسط واحد آموزش جمعیت هلال احمر بیرجند در سال ۱۴۰۲ در پادگان محمد رسول الله (ص)، پادگان ۰۴ و سپاه انصارالرضا (ع) بیرجند برگزار شده است.

ذاکریان از ارائه آموزش‌های امدادی به ۱۱ هزار و ۱۶۴ نفر از نیروهای مسلح خبر داد.

وی ضمن قدردانی از مربیان مجرب این دوره‌ها افزود: این آموزش‌ها در سال ۱۴۰۳ نیز برای نیروهای مسلح برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6081169

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح