Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه گیری شاخص های اجرایی محیط زیست شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: در سال 1972، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ UNEP یا برنامه محیط زیست سازمان ملل را تصویب کرد و 16 خردادماه روز جهانی محیط زیست نام گرفت تا مراسم این روز فرصتی برای تفکر و رفتار مسئولانه افراد، شرکت‌ها و جوامع در حفظ و تقویت محیط‌زیست را فراهم کند، شعار روز جهانی محیط‌زیست در سال 2020 "تنوع زیستی" اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بیماری همه‌گیر کرونا نشان می‌دهد که چگونه تخریب تنوع زیستی می‌تواند به سیستم‌های حامی زندگی انسانی آسیب برساند، اظهار کرد: هر ساله تقریبا یک میلیارد مورد بیماری و میلیون‌ها مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های ایجادشده توسط ویروس‌ها رخ می‌دهد. حدود سه‌چهارم از کل بیماری‌های عفونی در انسان از حیوانات منتقل می‌شوند و مردم هنوز هم نمی‌دانند پایداری تنوع زیستی در سیاره زمین از ما در برابر همه‌گیری‌ها محافظت می‌کند. ما هم برای زندگی نیازمند توجه به حفظ محیط زیست تهران و ایران هستیم.

فراهانی ادامه داد: بر اساس بند الف ، ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهری» مصوب 21 دی ماه 1392 شورای اسلامی شهر تهران به شماره 21684 ، شهرداری تهران مکلف به«تهیه گزارش نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران در هر سال و ارائه آن حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال بعد به شورای اسلامی شهر تهران» شده است و این تکلیف مهمی است که توجه به آن برای صیانت از حق حیات شهروندان تهرانی ضروری است؛ اما متاسفانه شواهدی از اجرای آن و ارائه این گزارش به شورا جز یک مورد مشاهده نشده است.

فراهانی با بیان اینکه بر همین اساس و به منظور تاکید بر حفاظت محیط زیست شهر تهران با استناد به بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره «لزوم ارائه گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران»به شهرداری تهران تذکر می دهم افزود: توجه به محیط زیست شهری و صیانت از حق حیات شهروندان و پایبندی به حفظ تنوع زیستی شهر، از جمله انتظارات همشهریان عزیزمان برای تهران است و باید این مهم مورد پیگیری شهرداری تهران قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست شهرداري تهران شوراي شهر تهران محیط زیست شهر تهران شهرداری تهران تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به اهمیت بازنگری به برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد گفت: برخی عوامل در راستای گشایش اقتصادی نیازمند بازنگری مجدد است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با حضورعلیرضا فخاری استاندار تهران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تهران و رئیس‌کل دادگستری استان در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این جلسه که به بررسی الزامات تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اختصاص داشت، فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها به طرح چالش‌های حوزه فعالیت خود در بخش تولید پرداختند؛ از موانع موجود در برابر صادرات گرفته تا ناترازی در بخش انرژی و قیمت گذاری دستوری؛ اما مسئه‌ای که در کلام اغلب تولیدکنندگان در این جلسه مشترک بود، گلایه از عدم توجه دولت و سیاست‌گذاران به نظرات بخش خصوصی پیش از تصمیم‌گیری‌ها بود. این گلایه با صراحت از سوی رئیس اتاق تهران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران هم مطرح شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با اشاره به تلاش برای حداکثرسازی مشارکت و سهم فعالان بخش خصوصی به ویژه تولیدکنندگان در اقتصاد اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل بازدارنده‌ای که گردش دارایی‌ها در کشور را کُند می‌کند، عواملی است که ظاهر مشروعی دارد، اما به دلیل بازدارنده بودن نیازمند بازنگری است. به بیان دیگر برخی مجریان به نحوی عمل می‌کنند که رفع مشکلات محقق نمی‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فخاری استاندار تهران با اشاره به تحقق شعار سال با انسجام، تدبیر و تدبر، یادآورشد: چنانچه حل سه الی چهار مسئله برای سال جاری در دستورکار شورا قرار گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد، به طور حتم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شورای فرهنگی محیط زیست در همه استان‌ها فعال می‌شود
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • تولید سالانه ۳۸۰ میلیون تن زباله در دنیا
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران در پیشبرد اهداف جهانی «زمین پاک» تلاش جدی دارد / لزوم توقف فوری اقدامات مخرب صهیونیست‌ها
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا