Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی مهاجری افزود: عملیات حفاری و لوله‌گذاری خط انتقال آب‌شرب روستای کنگاور به طول پنج کیلومتر از طرح‌های مصوب قرارگاه که با همکاری شرکت آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی روستای کنگاور با هدف تامین آب شرب بهداشتی برای ۲۵ خانوار ساکن آغاز شده و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روستا تا به امروز خط انتقال آب شرب نداشت و با تانکر از چشمه‌های مجاور روستا، آب‌شرب مورد نیاز آن تامین می‌شد و به همین دلیل اکثر جمعیت روستا به شهر مهاجرت کرده بودند.

مهاجری بیان کرد: عملیات اجرایی احداث مخزن آب‌شرب روستای چمن نیز که در سال گذشته کلنگ‌زنی شده و به علت برودت هوا و فصل زمستان متوقف‌شده بود، آغاز گردید که تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: مخزن آب‌شرب روستای چمن به حجم ۱۰۰ متر مکعب، وظیفه آب‌رسانی بهداشتی برای ۱۵۰ خانوار این روستا را برعهده دارد و تا قبل از آغاز اجرای این مخزن، اهالی روستا از یک مخزن فرسوده، قدیمی و کوچک استفاده می‌کردند.

مهاجری گفت: این طرح با همکاری آبفار استان قزوین، قرارگاه پیشرفت و اهالی مردم انجام می‌شود.

مدیر کارگروه زیرساخت و عمران در ادامه افزود: علاوه بر ساخت مخزن، خط انتقال آب‌شرب روستای چمن نیز به طول هزار و ۸۰۰ متر از چشمه تا مخزن نیز انجام می‌شود.

این مسئول گفت: عملیات اجرایی آب‌بند روستای یمقان با هدف احیای چشمه‌های زیرزمینی و سیراب شدن سفره‌های زیرزمینی و همچنین تامین آب کشاورزی اهالی در فصول کمآب نیز آغاز شده و تا ۲ ماه آینده قابلیت بهره‌برداری دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح حدود ۶۰ هزار متر مکعب آب برای استفاده در فصول کم‌آب برای احیای باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی پایین‌دست روستا ذخیره می‌شود و بیش از ۵۰ هکتار از باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی این روستا با شروع این طرح احیا می‌شوند.

مهاجری گفت: این طرح با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، قرارگاه پیشرفت و مردم انجام می‌شود و سالانه در اشتغال مستقیم و رونق محصولات کشاورزی تاثیر مستقیمی دارد.

وی اضافه کرد: تمامی طرح‌های زیرساختی که قرارگاه پیشرفت و آبادانی مصوب و اجرا می‌کند با مشارکت سه‌جانبه قرارگاه، دستگاه اجرایی مربوط و مردم برای رفع مشکلات زیربنایی روستا است و با اجرای این طرح‌ها از مهاجرت اهالی روستاها به شهر جلوگیری شده و حتی سبب مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.

این مسئول افزود: یکی از مشکلات عمده روستاهای کم‌برخوردار، کمبود یا نداشتن آب‌شرب روستایی و آب کشاورزی است که سالانه باعث از بین رفتن باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی می‌شود که با ورود قرارگاه به این مساله سبب احیای روستاها خواهد شد.

کد خبر 518829 برچسب‌ها آب روستا استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب روستا استان قزوین قرارگاه پیشرفت آب شرب روستای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد