Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا در صورت درخواست دانشگاه‌های سراسر کشور مجری برگزاری امتحانات پایان ترم آن‌ها باشد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد از زمان شیوع ویروس کرونا، در تلاش بوده تا این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا با تلاش تمامی مجموعه دانشگاه زیرساخت‌های لازم فراهم و کلاس‌های دانشجویان به نحو احسن به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه آزاد اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا و گستردگی دانشگاه آزاد در بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در کل کشور به خاطر حفظ سلامت دانشجویان مقرر شد، در شهر‌هایی که وضعیت قرمز دارند، اصل بر این باشد که امتحان حضوری برگزار نشود. البته وضعیت شهر‌های مختلف در کشور متفاوت است، از اینرو در شهر‌هایی که بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت عادی و سفید است، امتحانات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

حیدری افزود: امتحانات نیمسال دوم در چهار هفته از تاریخ ۲۴ خرداد تا ۱۹ تیر برگزار می‌شود. همچنین به منظور جلوگیری از تراکم دانشجویان، امتحانات در واحد‌های دانشگاهی روزانه در چهار نوبت برگزار خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه در سراسر کشور، از ظرفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تردد دانشجویان و عدم استفاده از خوابگاه، مقرر شده تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بدون نیاز به مراجعه به واحد محل تحصیل برای امتحان پایان ترم نیمسال جاری، در واحد محل سکونت خود امتحان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد این ظرفیت خود را در اختیار تمامی دانشگاه‌های کشور قرار دهد تا دانشگاه‌هایی که امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری را نداشته و دانشجویان آن‌ها نیاز به خوابگاه دارند، از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کرده و به درخواست دانشجویان امتحانات را در واحد‌های محل سکونت دانشجویان خود برگزار کنند. واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در شهر‌هایی که بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، «سفید» اعلام شده، می‌توانند امتحانات دانشگاه‌های دولتی را برگزار کنند.

حیدری تأکید کرد: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی تنها برگزارکننده امتحانات دانشگاه‌های دولتی خواهند بود و سؤال و زمان امتحان از طرف این دانشگاه‌ها تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احمد حیدری دانشگاه آزاد امتحانات پایان ترم کرونا دانشگاه آزاد اسلامی واحد های دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به فرهیختگان دانشگاهی،گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های حضوری جهان، در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲با 568 دانشجو در 8 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون با 9 هزار دانشجو توانسته با بیش از ۱۵٠ رشته در مقاطع دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پذیرای مشتاقان تحصیلات عالی باشد.

وی بیان کرد: بی شک مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و اجتماعی محسوب می‌‏شود که حیات خود را مدیون حمایت پربرکت امام راحل، رهنمودها و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش ارزنده ارکان این مجموعه است و این اقبال اجتماعی به دانشگاه نشان می دهد که مسیر و هدف گذاری درستی ترسیم شده و موفقیت‌های بزرگی که در این دانشگاه رقم می‌خورد، به دلیل مشارکت و تعامل همه بخش‌های دانشگاه است.

رحیمی اظهارکرد: مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، توسعه علمی سرمایه‌های انسانی، گسترش کمی و کیفی آموزش، فراهم کردن بستر مناسب برای تحقیقات، تولید و کاربردی کردن علم، تلاش در راستای رشد و ارتقای شایستگی‌های دانشجویان و هیئت علمی، توسعه مرزهای دانش و تبدیل آنها به ایده‌های عملی و کمک به توسعه فرهنگ جامعه است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد توانست در ارزیابی عملکرد سال تحصیلی 1403-1402 از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقاء یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی این واحد جامع دانشگاهی در کشورگفت: ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های آزاد اسلامی با توجه به محورهای سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف اعتلای جایگاه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور انجام شد.

وی بیان کرد: در این راستا در جهت رتبه‌های 26گانه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه و براساس شاخص‌های زیرساختی و شرایط احراز شده در حوزه‌های مختلف و تصویب در شورای معاونان و تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ارزیابی عملکرد سال 1403-1402، واحد شهرکرد، توانست از جایگاه فعلی خود ارتقاء پیدا کرده و جایگاه بهتری در بین واحدهای دانشگاهی پیدا کند.

این مقام مسئول توضیح داد: با تأمین زیرساخت های آموزشی ان شاء الله تا سال 1404 پنج رشته جدید دکتری عمومی پزشکی، کارشناسی ارشد بهداشت مواد غذایی، کارشناسی ارشد پرستاری و سلامت جامعه، کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل و کارشناسی بهداشت مواد غذایی و بهداشت مدارس در حوزه علوم پزشکی به تصویب خواهد رسید.

رحیمی یادآور شد: مهرماه سال آینده هم در دو رشته جدید کارشناسی بهداشت و ایمنی مواد غذایی و بهداشت مدارس، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد همچنین از راه‌اندازی 3دانشکده موضوعی جدید جامعه و حکمرانی، هنر و رسانه و فرهنگ، تاریخ و تمدن در این واحد دانشگاهی خبر داد.

ابراهیم رحیمی عنوان کرد: با راه اندازی دانشکده‌های موضوعی به دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تصویب رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت بین‌رشته‌ای و مهارت محور را در دستور کار داریم؛ که با توجه به تأمین زیرساخت، به‌زودی به رشته محل‌های واحد شهرکرد اضافه خواهد شد.

حمید انصاری کد خبر: 1227782 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • همه‌چیز برای برگزاری موفق آزمون سراسری دانشگاه آزاد آباده مهیاست
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان
  • دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ۴۱ ساله شد
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با مدیر کل‌تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد