Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:34:52 GMT

محکومیت اقدامات اجباری آمریکا علیه سوریه توسط کوبا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۲۲۵۹

محکومیت اقدامات اجباری آمریکا علیه سوریه توسط کوبا

کوبا اقدامات اجباری آمریکا علیه سوریه از جمله آنچه موسوم به “قانون قیصر” را به شدت محکوم و اعلام کرد: آنچه موسوم به قانون قیصر نقض جدی منشور سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سانا، کوبا اقدامات اجباری آمریکا علیه سوریه از جمله آنچه موسوم به “قانون قیصر” را به شدت محکوم و اعلام کرد: آنچه موسوم به قانون قیصر نقض جدی منشور سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه کوبا گفت:  من تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و اجرای قانون قیصر را محکوم می‌کنم .

 

وی تاکید کرد: این تدابیر نقض آشکار منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است و تاثیری بر بازسازی سوریه پس از ۹ سال جنگ تروریستی علیه آن به ویژه در سایه شیوع بیماری همه‌گیر جهانی کرونا را خواهد داشت.

 

به نوبه خود معاون وزیر خارجه کوبا همچنین در طی تماس تلفنی با سفیر جمهوری عربی سوریه  در کوبا گفت : اقدامات اجباری آمریکا و آنچه موسوم به قانون قیصر را محکوم و بر حمایت کشورش از سوریه در مجامع بین‌المللی تاکید کرد.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: کوبا آمریکا سوریه آمریکا علیه سوریه قانون قیصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

به گزارش اکوایران، مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بخش نفت ایران به تصویب رساند، که قرار است به عنوان بخشی از لایحه‌ی کمک‌های خارجی، طی چند روز آینده در سنا تصویب شود.

این قانون تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد تا بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی را که آگاهانه نفت خام ایران را فرآوری یا ارسال می‌کنند، در بر بگیرد. این قانون تحریم‌های ثانویه را نیز بسط خواهد داد تا تمامی معاملات بین مؤسسات مالی چین و بانک‌های ایرانی تحریم‌شده برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون که قرار است در یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان گنجانده شود، روز شنبه با ۳۶۰ رای موافق در برابر ۵۸ رای مخالف به تصویب رسید

به نوشته بلومبرگ، حدود ۸۰ درصد از حدود ۱.۵ میلیون بشکه صادرات روزانه نفت ایران به پالایشگاه‌های کوچک مستقل چینی موسوم به «قوری» حمل می‌شود.

در حالی که این تحریم‌ها می‌تواند بر حجم صادرات نفت ایران تأثیر بگذارد و تا ۸.۴۰ دلار به قیمت هر بشکه نفت خام بیافزاید، این قانون همچنین شامل حق اعمال معافیت توسط رئیس جمهور است.

جو بایدن ممکن است تصمیم بگیرد که از این اختیار استفاده کند و تاثیر این تحریم‌ها بر قیمت‌ها را خنثی کند. دولت ترامپ دوم ممکن است این کار را نکند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در ماه اکتبر این تصور رایج را رد کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نزدیکی دیپلماتیک با تهران، به تدریج اعمال تحریم‌ها را بر فروش نفت ایران کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم آمریکا علیه نظامیان
  • واکنش وزیرجنگ اسراییل به تحریم‌های آمریکا علیه نظامیان صهیونیست
  • محکومیت ۸۰۰ میلیونی پرسپولیس توسط بازیکن مورد علاقه نکونام
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • محکومیت باشگاه پرسپولیس در پرونده شکایت احسان پهلوان
  • محکومیت ۹۰۰ میلیونی پرسپولیس با شکایت پهلوان
  • محکومیت ۹۰۰ میلیونی باشگاه پرسپولیس با شکایت پهلوان