Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیروی انتظامی با همکاری شهرداری نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل آتش‌سوزی‌های اخیر پارک‌ها و بوستان‌ها اقدام کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا زهرا نژادبهرام در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر در بوستان‌های پایتخت اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و گسترش آتش‌سوزی‌های پراکنده در سطح شهر ضروری است شهرداری تهران اقدامات حفاظتی لازم را انجام داده و نسبت به بررسی و شناسایی عوامل آتش‌‌سوزی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لازم است سازمان بوستان‌ها با کمک مرکز ارتباطات شهرداری تهران از طریق نصب بنر در اطراف پارک‌ها و تولید تیزر در فضای مجازی نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان برای جلوگیری از تکرار این حوادث بپردازند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف صدا و سیما در آموزش شهروندان به‌منظور حفاظت از پارک‌ها و بوستان‌ها، گفت:‌ صدا و سیما برای آموزش‌های پیشگیرانه هیچ کاری انجام نداده و نمی‌دهد. این سازمان برخلاف دستورالعمل وظایف خود هیچ کاری برای آموزش شهروندان انجام نداده است.

نژادبهرام تصریح کرد: با توجه به گسترش آتش‌سوزی‌ها انتظار می‌رود رسانه ملی با تولید محصولات رسانه‌ای و تهیه کلیپ‌های آموزشی نسبت به تنویر افکار عمومی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان از نیروی انتظامی نیز خواست تا با همکاری شهرداری تهران نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل آتش‌سوزی پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت اقدام کند.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران آتش سوزی ها بوستان ها عوامل آتش پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق

به گزارش همشهری آنلاین، روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در واکنش به انتشار ویدئویی از مشاهده چند قلاده شغال در پارک جنگلی لویزان اعلام کرد: «با توجه‌ به جغرافیای این پارک جنگلی و قرارگیری آن در حاشیه شمال شرقی پایتخت و هم‌جواری با مناطق کوهستانی که گونه‌های مختلف جانوری و حیات‌وحش در آنجا آزادانه زندگی می‌کنند، عامل ورود این دو حیوان به این پارک بوده است. ازآنجاکه کنترل تمامی گونه‌های جانوری از جمله شغال در حیطه وظایف اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش تهران و اداره کل محیط‌زیست استان است، به نظر می‌رسد ساماندهی حیوانات وحشی و جلوگیری از نزدیک‌شدن اینگونه جانوران به حریم شهر یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تکالیف این مجموعه‌هاست.

یکی از راه‌های پیشگیری از ورود حیوانات وحشی به حریم شهرها، غذارسانی مصنوعی در زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده است تا این‌گونه حیوانات در کنار شکار طبیعی بتوانند با استفاده از این سیستم به حیات خود ادامه داده و برای تهیه غذا به انسان‌ها و اماکن مسکونی یا تفرجگاهی حاشیه شهر نزدیک نشوند.

شایان‌ذکر است در بسیاری از کلان‌شهرها، اداره کل حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با راه‌اندازی گشت‌های ویژه به‌صورت مداوم، فعالیت گونه‌های جانوری را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و در صورت نزدیک‌شدن به حریم شهرها با عملیات زنده‌گیری، آنها را به زیستگاه‌های طبیعی و امن باز می‌گردانند که این امر کاملاً تخصصی و در حیطه وظایف ادارات محیط‌زیست است.

هرچند رفتارهای نامناسب شهروندی در هنگام استفاده از جنگل‌ها و فضای سبز طبیعی اطراف شهرها و دفع نامناسب پسماندها می‌تواند غذای آماده برای برخی گونه‌های جانوری فراهم کند؛ اما نباید فراموش کنیم که در این زیستگاه‌ها حیواناتی مانند موش و خرگوش صحرایی به‌وفور یافت می‌شوند که شکار و درواقع غذای طبیعی برای حیوانات وحشی هستند که گزینه عاملیت پسماندهای شهروندان برای حضور شغال‌ها در این بوستان‌ها را کم‌رنگ می‌کنند. »

کد خبر 846566 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران سگ بدون صاحب تهران بوستان

دیگر خبرها

  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • دستگیری ۸ نفر از عوامل نزاع و درگیری در بومهن
  • واقعیت آتش سوزی پایانه شرق/ ازبین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟
  • رمالی خانوادگی در فردیس
  • واقعیت آتش‌سوزی پایانه شرق/ از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE