Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- استفاده از سردار درخشان در فدراسیون جودو برای کمک به حل تعلیق جودوی ایران اگر در همان ابتدای کار صورت می گرفت شاید می توانست جلوی حواشی حضور سعید ملایی در رقابت های جهانی و حتی تعلیق جودو را بگیرد اما با این وجود باید این اتحاد را به فال نیک گرفت.

 در انتخابات ریاست فدراسیون جودو که مهر ماه ۹۵ برگزار شد، سردار محمد درخشان رییس کهنه کار فدراسیون جودو با ۳ رای بیشتر گوی سبقت را از آرش میراسماعیلی جوان ربود و بار دیگر سکان فدراسیون جودو را در دست گرفت اما در نهایت در آخرین روزهای سال ۹۷ و پس از کناره گیری اجباری بدلیل بازنشستگی، میراسماعیلی در حالیکه رقبای شاخصی نداشت به عنوان رییس فدراسیون جودو انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با روی کار آمدن میراسماعیلی که اختلافات زیادی نیز با رییس سابق داشت، اندک امید طرفداران درخشان همچون محمد منصوری سرمربی تیم ملی و محمدرضا رودکی مدیر تیم ملی از بین رفت تا جایی‌که هنوز مجمع انتخاباتی به پایان نرسیده بود که استعفا را به دریافت حکم برکناری ترجیح دادند.

اما این پایان ماجرا نبود. سعید ملایی تک ستاره جودوی ایران و نفر اول رنکینگ جهان که پس از شکستن طلسم ۱۵ ساله طلای جهانی برای جودو، اینبار امید اول جودوی ایران برای طلسم شکنی در المپیک توکیو بود، ساز مخالفت با میراسماعیلی را با غیبت بدون اطلاع در اردو و نرفتن به رقابتهای قهرمانی آسیا کوک کرد.

 

ملایی که حالا پس از ۱۵ سال جودوی ایران را صاحب مدال طلای جهان کرده بود، ارتباط بسیار خوبی مخصوصا با محمد منصوری داشت و استعفای مربی محبوب او و کار کردن زیر نظر مربیانی غیر از او، چیزی نبود که باب میلش باشد.

 

ملایی اعتراض و ناسازگاری خود را با مدیریت جدید فدراسیون و تیم ملی خیلی زود نشان داد و تنها چند روز بعد، بدون اطلاع مربیان تیم ملی که او را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا به اردو فراخوانده بودند در اردوی تیم ملی حاضر نشد و هیچ پاسخی هم به تماس های آن ها نداد و در نهایت قید حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را زد.

 

در ادامه با پیگیری های فدراسیون و دیدار و گفتگوی ملایی و میراسماعیلی، فدراسیون از حمایت قاطع از تک ستاره خود گفت. ملایی هم از عزمش برای کسب دومین مدال طلای جهان سخن به میان آورد.

بلافاصله مجید زارعیان در فاصله کمتر از ۴ ماه تا رقابت های جهانی ژاپن سرمربی تیم ملی شد و بالاخره ملایی که شاید در ذهن سناریوی رقابت های جهانی ژاپن را طراحی می کرد، حاضر شد به اردوی تیم ملی بازگردد.

محمد بریمانلو و سعید ملایی تنها نفراتی بودند که شانس رسیدن به مدال را در رقابت های جهانی ژاپن داشتند، بریمانلو در واپسین لحظات به بهانه حاضر نشدن روادید از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شد و به نشانه اعتراض از جودو خداحافظی کرد تا سعید ملایی تنها اعزامی تیم ملی به رقابت های جهانی 2019 ژاپن شود.

ملایی در ژاپن تا مبارزه نیمه نهایی با اقتدار از سد همه رقبا گذشت اما پس از شکست در دیدار ماقبل فینال، مدعی شد مسوولان ورزش ایران به او دستور باخت عمدی داده اند تا در فینال به رقیب اسرائیلی برخورد نکند. مصاحبه های بی پروای ملایی خبر ساز شد و در نهایت با ورود مستقیم مسئولان فدراسیون جهانی، ملایی از ژاپن عازم اروپا شد.

ملایی پس از چند ماه کش و قوس، سرانجام به دیدار رییس جمهور مغولستان رفت و تابعیت این کشور را قبول کرد تا اینبار برای مغول ها در المپیک افتخار آفرینی کند!

با تاکید و پیگیری عجیب ماریوس ویزر رئیس فدراسیون جهانی مبنی بر دخالت سیاست در ورزش بخاطر تکرار روبرو نشدن جودوکاران ایران و مخصوصا سعید ملایی با رقبای اسرائیلی، جلسات و رایزنی های متعدد مسئولان ورزش ایران نیز راه به جایی نبرد و در نهایت جودوی ایران از حضور در تمامی میادین بین المللی محروم شد.

 

این تعلیق در شرایطی رقم خورد که دو دستگی و اختلافات ریشه دار در داخل جودوی ایران نیز وجود داشت. بر کسی پوشیده نیست که استفاده از محمد درخشان رییس با سابقه فدراسیون جودو مخصوصا با توجه به روابط بسیار خوبش با رییس فدراسیون جهانی و عضویت در کمیته آموزش فدراسیون جهانی، شاید می توانست از همان ابتدا نقشی مهم و تعیین کننده در کمک به رئیس جوان فدراسیون جودو و احتمالا جلوگیری از این اتفاقات تلخ داشته باشد.

با توجه به احتمال زیاد برخورد ملایی با حریف اشغالگر قدس در رقابتهای جهانی ژاپن، مسئولان ورزش می توانستند با دور اندیشی شرایطی را فراهم بیاورند تا از تجربه و پتانسیل حضور درخشان در کنار میراسماعیلی و نزدیکی دو طرف استفاده کنند و تا حد زیادی جلوی این اتفاقات را با توجه به رابطه نزدیک درخشان با ملایی، منصوری و رییس فدراسیون جهانی بگیرند.

 

پس از اقدام فدراسیون جهانی در تعلیق جودوی ایران، مسئولان ورزش ایران به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردند تا این پرونده در تاریخ ۲۶ شهریور سال جاری مورد بررسی قرار گیرد، روزی سخت و سرنوشت ساز برای ورزش ایران، تا جایی‌که میراسماعیلی در نهایت بر روی همه اختلافات پا گذاشت و حکم به انتصاب درخشان در فدراسیون جودو با هدف کمک به رفع تعلیق جودوی ایران داد.

شاید اگر میراسماعیلی و مسئولان ورزش زودتر از این ها به فکر استفاده از سردار درخشان می افتادند، جلوی خیلی از اتفاقات گرفته می شد، هر چند باز هم می توان با این اتحاد، امیدها را برای رفع تعلیق جودو زنده نگه داشت.

میراسماعیلی پس از این انتصاب اذعان کرد تجربه ای کمتر از درخشان دارد، اعترافی که امیدواریم دیرهنگام نباشد و با همگرایی ایجاد شده در نهایت جودوی ایران به میادین بین المللی بازگردد.

 

سعید ملایی نفر اول این ماجرا به همراه محمد منصوری سرمربی سابق تیم ملی و وحید سرلک دیگر پناهنده جودوی ایران ۳ نفر از تیم ۷ نفره ای هستند که گفته می‌شود قرار است در روز دادگاه علیه جودوی ایران شهادت بدهند.

مجید زارعیان سرمربی تیم ملی در رقابت های جهانی ژاپن، محمدرضا داورزنی معاون وقت وزیر ورزش و نصرالله سجادی نماینده کمیته المپیک ایران نیز ۳ شاهد ایران برای رد ادعاهای مطرح شده علیه جودوی ایران خواهند بود.

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رقابت های جهانی ژاپن فدراسیون جهانی فدراسیون جودو مسئولان ورزش جودوی ایران سعید ملایی تعلیق جودو ورزش ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک

رئیس فدراسیون والیبال گفت: هر بازیکنی که در لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی حضور داشته باشد و برای موفقیت تیم ملی تلاش کند، از پرداخت ۱۰ درصد حق رشد قرارداد باشگاهی‌اش بدون هیچ بند و تبصره‌ای معاف خواهد شد.

به گزارش مشرق، سید میلاد تقوی در خصوص شرایط اردوی تیم ملی اظهار داشت: تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان هر روز با هدایت پیمان اکبری و کادر ایرانی با حضور تمامی بازیکنان دعوت شده زیر نظر پائز در حال برگزاری است، فدراسیون والیبال با تمام توان سعی دارد بهترین شرایط ممکن را برای تمرینات و اردوی آمادگی تیم مطابق با برنامه‌های کادر فنی ایجاد کند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

تقوی افزود: اولویت اصلی و اول ما تیم ملی والیبال مردان ایران است و تمام قد از این تیم حمایت خواهیم کرد و در این راه مطمئن هستیم که هر فردی که در تمرینات و تیم ملی حضور دارد تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بهترین نتیجه را رقم بزند و با ذهنی برنده برای استفاده حداکثری از شانس صعودمان به المپیک پاریس استفاده خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: ما برای حضور در پاریس ۲۰۲۴ برنامه ویژه‌ای داریم و به این معتقد هستیم که حق والیبال ایران است که در تابستان امسال در پاریس حضور داشته باشد و از تماشای رقابت بازیکنان‌مان با برترین‌های جهان لذت ببریم. در همین راستا هم تصمیم گرفتیم به صورت قطعی اعلام کنیم که هر بازیکنی که در لیگ ملت‌ها همراه تیم ملی والیبال کشورمان حضور داشته باشد و برای موفقیت تیم ملی والیبال کشورمان تلاش کند، از پرداخت ۱۰ درصد حق رشد قرارداد باشگاهی‌اش بدون هیچ بند و تبصره‌ای و با هر مبلغ و مقداری معاف خواهد بود. همچنین علاوه بر آن در صورتی که در مسابقات لیگ ملت‌های امسال جواز صعود به المپیک پاریس ۲۰۲۴ را کسب کنیم، پاداش تاریخی و بی سابقه‌ای را ویژه‌ی بازیکنان در نظر خواهیم گرفت که به زودی و پیش از اعزام به مسابقات اعلام خواهیم کرد. در حال نهایی کردن مذاکرات برای تامین منابع مالی آن هستیم و مجوز های لازم ادارای را هم برای اجرای آن خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر آن هر چه به اعزام تیم نزدیک شویم، شرایط برگزاری اردو را ویژه‌تر خواهیم کرد و از هر اقدامی برای حرفه‌ای‌تر شدن شرایط استفاده خواهیم کرد. مجموعه فدراسیون والیبال تمام قد در خدمت تیم‌های ملی والیبال ایران در هر رده سنی است و تمام تلاش خود را خواهد کرد.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان با تاکید بر الزام اتحاد خانواده والیبال ایران گفت: معتقدم والیبال برای همه مردم است و خانواده والیبال می‌بایست با اتحاد و همدلی به موفقیت این سربازان وطن کمک و از آن‌ها حمایت کنند. امیدوارم با کمک خدا بتوانیم نمایش خوبی در میادین بین المللی به ویژه لیگ ملت‌های والیبال در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم و موجبات خوشحالی و شادی مردم عزیزمان را به ارمغان آوریم. تنها انگیزه والیبال ایران همین است و مطمئنم بالاخره روزی می‌رسد که والیبال ایران بر سکوی المپیک عکس یادگاری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • سرمربی تیم ملی والیبال به ایران آمد
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک