Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-زرین‌آمیزی گفت: تا صبح امروز یکشنبه، ۱۸ خرداد ماه تعداد ۶۲ هزار و ۵۵۷ نفر در آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده‌اند.

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشوردرباره آخرین مهلت ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید اظهار کرد: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ تا ساعت ۲۴ امروز، یکشنبه ۱۸ خرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان متقاضی که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما هستند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش درباره میزان ثبت نام کنندگان در این آزمون، گفت: تا صبح امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه تعداد ۶۲ هزار و ۵۵۷ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

زرین‌آمیزی تصریح کرد: ظرفیت کل دوره‌های کاردانی نظام جدید ۲۵۲ هزار و ۴۸۵ نفر در ۶ هزار و ۴۶۹ رشته محل است. ظرفیت رشته‌های بدون آزمون ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲۷۲۶ رشته محل و ظرفیت رشته‌های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در ۳۷۴۳ رشته محل است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره تنها در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

او گفت: پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) انجام می شود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: آزمون کاردانی نظام جدید روز جمعه ۱۴ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

زرین‌آمیزی درباره زمان دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه لغایت پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

او ادامه داد: تمام متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org، مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (تنها برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۸) مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی سازمان سنجش برای ثبت‌نام در آزمون را درج کنند.

بیشتر بخوانید

بازگشایی دانشگاه‌ها به معنی برگزاری کلاس حضوری نیست

دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه‌های رشته فنی حرفه‌ای یا کاردانش

دارا بودن مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای دوره ۴ ساله نظام قدیم

دانش آموزان دارای مدرک دیپلم رشته‌های نظری می‌توانند، در رشته‌های دوره کاردانی ناپیوسته مرتبط با رشته تحصیلی خود، شرکت کنند.

داوطلبانی که موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا ۹۹/۰۶/۳۱ نشوند، فقط می‌توانند برای رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم (بهمن ماه)، انتخاب رشته کنند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان باید مدرک دیپلم خود را حداکثر تا ۹۹/۱۱/۳۰ دریافت کنند.

دانش آموزان سال آخر رشته‌های فنی حرفه‌ای که تا زمان ثبت نام آزمون موفق به دریافت مدرک دیپلم خود نشده اند، می‌توانند در زمانی که سازمان سنجش برای ویرایش اطلاعات در نظر می‌گیرد، برای ویرایش معدل یا درج معدل کل دیپلم خود اقدام کنند.

پذیرفته شدگان رشته‌های نیمسال اول تحصیلی دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، در صورتی که موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ نشوند، قبولی آن‌ها لغو خواهد شد.

پذیرفته شدگان رشته‌های نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در صورتی که بتوانند مدرک دیپلم خود را تا پایان نیمسال اول تحصیلی دریافت کنند، مجاز به ثبت نام در رشته قبولی خود خواهند بود.

داوطلبانی که ثبت نام کاردانی فنی حرفه‌ای ۹۸ را انجام داده و در یکی از رشته‌های دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند (خواه در این رشته ثبت نام کرده باشند یا خیر)، مجاز به ثبت نام دوره‌های روزانه کاردانی فنی حرفه‌ای سال ۹۹ نخواهند بود و در صورت شرکت در آزمون می‌توانند نسبت به انتخاب رشته‌های غیر روزانه اقدام کنند.

پذیرفته شدگان دانشگاه‌های نوبت دوم و غیرانتفاعی در سال ۹۸، می‌توانند بدون انصراف از رشته‌ی خود ثبت نام کاردانی فنی حرفه‌ای سال ۹۹ را انجام دهند و در صورت پذیرش در یکی از رشته‌های انتخابی، از رشته قبلی خود انصراف دهند. بدیهی است که این دسته از داوطلبان باید گواهی انصراف از رشته قبلی را به دانشگاه جدید ارائه دهند و پس از انصراف، اجازه بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت.

داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند و کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص) را هنگام ثبت نام ارائه دهند.

دانشجویان اخراجی همانند دانشجویان انصرافی در صورت تسویه حساب کامل با دانشگاه قبلی، مشکلی جهت ثبت نام دوره‌های کاردانی فنی حرفه‌ای نخواهند داشت.

داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثاگران هستند، جهت اعمال سهمیه خود در ثبت نام کاردانی فنی حرفه‌ای باید با مراجعه به ارگان‌های ذی‌ربط کد پیگیری ۱۲ رقمی را دریافت کنند و در فرم ثبت نام درج کنند.

اتباع غیرایرانی باید پس از فعال کردن گزینه اتباع غیر ایرانی در فرم ثبت نام، کد پیگیری ۱۳ رقمی را در بخش مربوطه فرم ثبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور کاردانی فنی حرفه ای کاردانی نظام جدید دوره های کاردانی مدرک دیپلم خود آزمون کاردانی فنی و حرفه ای سوابق تحصیلی انتخاب رشته زرین آمیزی دانشگاه ها ثبت نام ثبت نام ثبت نام حرفه ای دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)

حمید معصومی‌نژاد، خبرنگار ایرانی مقیم ایتالیا که با گزارش‌های متنوع و به ویژه عبارت معروف «حمید معصومی‌نژاد، رم» در پایان گزارش‌هایش شناخته می‌شود، به تازگی در فیلم «سال گربه» ایفای نقش کرده است.

به گزارش روزیاتو، او که لحن و سبک خاصی در حرفه خبرنگاری دارد، مدتی است در فضای مجازی به معرفی آداب و رسوم ایتالیایی‌ها و جاذبه‌های شهر رم و کشور ایتالیا می‌پردازد. اکران فیلم «سال گربه» که در آن شاهد اولین حضور حمید معصومی‌نژاد به عنوان بازیگر هستیم، باعث شد تا ایرنا گفتگویی با او انجام دهد.

آقای معصومی نژاد شما لحن خاصی در گزارشگری دارید و صاحب سبک هستید. در سال گربه نیز همان حمید معصومی‌نژاد بودید با تکیه کلام همیشگی‌تان. تمایل خودتان بود تا کاراکتر حمید معصومی‌نژادِ خبرنگار را بازی کنید یا می‌خواستید متفاوت از آنچه شما را می‌شناسند ایفای نقش کنید اما از شما این‌گونه خواسته شد؟

معصومی‌نژاد: نقشی را که در فیلم سال گربه ایفا کردم، دقیقا چیزی بود که از من خواسته شده بود. این نقش کوتاه را در برابر آمفی‌تئاتر باستانی کلوسئو در مرکز رم که قدمتی ۲ هزار ساله دارد بازی کردم.

آیا علاقه دارید بازیگری را در همین قالب و در نقش یک خبرنگار در فیلم‌ها ادامه دهید یا نقش‌های دیگری هم اگر پیشنهاد شود، می‌پذیرید؟

معصومی‌نژاد: راستش هنوز به این مساله فکر نکرده‌ام اما در هر صورت این علاقه را در خودم می‌بینم که علاوه بر نقش خبرنگاری، در نقش‌های دیگر هم بازی کنم. البته که بازیگری حرفه‌ای هم مانند خبرنگاری، کار ساده‌ای نیست.

آیا پیشنهاد جدیدی برای بازیگری به شما شده است؟ شاید بازیگری از دور بسیار ساده به نظر برسد اما این حرفه نیز مانند خبرنگاری دشواری‌های خودش را دارد؛ حتی وقتی می‌خواهید در نقش خودتان بازی کنید

معصومی‌نژاد: بله و در حال بررسی هستم.

نگاه‌تان به بازیگری چگونه است؟ چرا که سکانسی که شما بازی کردید بیش از آن‌که ایفای نقش باشد، خود حمید معصومی‌نژاد بود با همان لحن دلنشین همیشگی.

معصومی‌نژاد: شاید بازیگری از دور بسیار ساده به نظر برسد اما این حرفه نیز مانند خبرنگاری، دشواری‌های خودش را دارد، حتی وقتی می‌خواهید در نقش خودتان بازی کنید.

علاقمند هستید با کدام کارگردان‌های ایرانی کار کنید؟

معصومی‌نژاد: با وجود اینکه تجربه کار حرفه‌ای را در سینما ندارم اما بر این باور هستم که یک کارگردان باذوق و چیره‌دست می‌تواند فیلم‌های جذابی را در عرصه سینما بسازد و مانند هنرپیشه‌های معروف و بااستعداد، مخاطبان زیادی را جذب کند.

پیش از این فیلم نیز پیشنهاد بازیگری داشتید؟

معصومی‌نژاد: خیر، اما بعد از مدت کوتاهی، پیشنهاد بازی در فیلم دیگری به من ارائه شد. فکر نمی‌کردم روزی بازیگری را هم تجربه کنم.

به تجربه بازیگری در ایران هم فکر می‌کنید؟

معصومی‌نژاد: البته، اخیرا پیشنهاد جدیدی برای بازیگری در ایران دریافت کردم که در حال بررسی هستم.

به ایران سفر می کنید؟

معصومی‌نژاد: به امید خدا به زودی‌زود برای دیدار با خانواده و به ویژه پدرعزیزم به ایران خواهم آمد. وقتی به ایران بیایم، حتما همراه با هموطنان خوب و صمیمی‌ام در سینما، فیلم سال گربه را هم می‌بینم.

لحن حمید معصومی‌نژاد از ابتدا به این شکل بود یا پس از کار خبر شکل گرفت؟

معصومی‌نژاد: من تا جایی که به یاد دارم، از همان ابتدا با همین لحن صحبت می‌کردم؛ چون اصولا به همین شکل صحبت می‌کنم.

فکر می‌کردید که تکیه‌کلام پایانی شما (حمید معصومی نژاد، رم) تا این اندازه بین مردم ایران جا بیفتد و همه شما را با این شاخص بشناسند؟

معصومی‌نژاد: خیر؛ به هیچ وجه فکر نمی‌کردم. چون این عبارت امضای من در پایان گزارش‌هایم بود و هست.

تا به حال شوخی با شما برایتان ناراحت‌کننده بوده؟

معصومی‌نژاد: از شوخی مردم با خودم ناراحت نمی‌شوم. بر این باورم که مردم از روی دوستی و صمیمیت این کار را می‌کنند و برایم طنز درست می‌کنند.

اگر به عقب برگردید همچنان شهر رم را انتخاب می کنید و خبرنگار می‌شوید؟

معصومی‌نژاد: در جوانی برای ادامه تحصیلات قصد داشتم به آمریکا بروم اما به دلیل دغدغه‌های ویزای تحصیلی، امکان‌پذیر نشد و به همین علت ایتالیا و شهر رم را انتخاب کردم. در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه بزرگ رم قبول شدم اما بعد از مدتی به علت علاقه زیاد به حرفه خبرنگاری و کارهای مربوط به گزارشگری، پزشکی را رها کردم و به سوی خبرنگاری رفتم.

در ابتدا چند سالی هم در دفتر خبرگزاری ایرنا در رم همکاری کردم. در هر صورت اگر به عقب برگردم و بخواهم شهری را در اروپا انتخاب کنم، مطمئنا شهر رم را انتخاب خواهم کرد ولی در مورد حرفه خبرنگاری مطمئن نیستم.

از ایتالیا و ایتالیایی‌ها راضی هستید؟

معصومی‌نژاد: ایتالیا کشور بسیار زیبا با مردم خونگرم و غذاهای لذیذ است اما مشکلات خودش را هم دارد که یکی از آنها بی‌نظمی است.

شما تابعیت ایتالیایی دارید؟

معصومی‌نژاد: من تابعیت ایتالیایی ندارم و فقط کارت اقامت ایتالیا را دارم. ملیت من ایرانی است و تنها، گذرنامه ایرانی دارم.

شما مدتی است که در صفحه اینستاگرام خود بسیار فعال هستید. این یک حرفه برای شما است یا از سر علاقه انجام می‌دهید؟ آشنایی با فرهنگ ایتالیایی هم در صفحه شما بسیار به چشم می‌خورد.

معصومی‌نژاد: از حدود ۶ ماه پیش با هدف نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و ایتالیا، ویدیوها و گزارش‌های متنوعی را تهیه و در صفحه اینستاگرامم و دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهم که خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است. رم‌گردی، آشنایی با زبان ایتالیایی، آشپزی ایتالیایی، فوتبال ایتالیا و آداب و رسوم مردم این کشور از جمله موضوعاتی است که من به آنها می‌پردازم.

تلاش من این است که هموطنان عزیزم در ایران و دیگر کشورهای جهان، با فرهنگ و آداب و رسوم ایتالیا بیشتر و بهتر آشنا شوند.

علاوه بر فعالیت در اینستاگرام مشغول به کار دیگری هم هستید؟

معصومی‌نژاد: در کنار این فعالیتم، به تدریس خبرنگاری کوله‌پشتی و موبایلی به ایتالیایی‌ها مشغول هستم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌‌وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • مهلت ثبت‌نام آزمون سنجش شایستگی‌های فنی‌ وحرفه‌ای‌ها تا نهم اردیبهشت
  • برپایی آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • اعلام اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری