Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور پیروزی‌های محقق شده به دست نیروهای دولت وفاق ملی لیبی را ستود. وزارت خارجه این کشور نیز ضمن رد اتهام‌هایی که مصر درباره لیبی به این کشور وارد کرده، این اتهام‌ها را بی‌اساس خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در امور خاورمیانه و نیز رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور توییت کرد: خدا را شکر ترکیه به وعده‌هایی که به برادرانمان در لیبی داده بود، عمل کرد، مردم نسبت به انقلابی‌های لیبی حسن ظن داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوکتای در ادامه نوشت: لیبی امروز در اول راه آزادسازی و استقلال است اما این راه طولانی است و به حمایت بیشتر نیاز دارد و ترکیه هرگز پشت مردم لیبی را خالی نخواهد کرد.

مشاور اردوغان افزود: اینکه انقلابی‌های لیبی با این سرعت موفق شدند به عملیات طرابلس و غرب لیبی خاتمه دهند، این تفکر را برای شما ایجاد می‌کند که قدرت‌های ستمکار شکننده و ضعیف هستند.

اوکتای همچنین با انتشار تصویری از سیسی و حفتر در توییتر نوشت: ناراحت کننده و تاسف بار است که شاهد چنین کنفرانس‌های خبری هستیم که برگزارکنندگان آن تلاش می‌کنند به زور در جسم‌های مرده و پوسیده روح بدمند، اکرام مرده دفن کردن آن است.

این اظهارات اوکتای تنها چند ساعت پس از بیانیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی و عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق مستقر در شرق درباره طرح جدیدی برای پایان دادن به بحران لیبی بیان شدند.

بیانیه قاهره شامل پیشنهادهایی برای اعلام آتش‌بس در سراسر لیبی از روز دوشنبه هشتم ژوئن و درخواست دوباره برای ازسرگیری مذاکرات صلح در ژنو تحت نظارت سازمان ملل است.

در این بیانیه از همه طرف‌های خارجی خواسته شده به بیرون راندن مزدوران خارجی از لیبی، انحلال گروه‌های شبه‌نظامی و تحویل سلاح‌هایشان پایبند باشند تا ارتش ملی بتواند به ماموریت‌های امنیتی خود عمل کند.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز در نشست وزرای خارجه کشورهای کوچک عضو ائتلاف ضد داعش که چهارم ژوئن برگزار شد، در واکنش به اظهارات سامح شکری، وزیر خارجه مصر اتهام‌هایی را که از سوی مصر علیه این کشور درباره لیبی مطرح شدند، رد کرد.

آکسوی گفت: سادات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه در این نشست به شکلی که لازم بود، به شکری پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه افزود: ما در این نشست تاکید کردیم بزرگترین مانع در راه برقراری صلح و ثبات در لیبی خلیفه حفتر-چهره کودتایی و دزد دریایی است که تلاش می‌کند دولت مشروع را سرنگون کرده و یک حاکمیت جدید در لیبی ایجاد کند و در کنار او دولت مصر که انواع حمایت‌ها را از او به عمل می‌آورد و سایر کشورهای حامی او قرار دارند.

او در ادامه گفت: حمایت یک حاکم که با کودتا به قدرت رسیده از یک کودتاچی دیگر مساله عجیبی نیست، حمایت نظامی که مصر چند سالی است از حفتر این چهره کودتایی به عمل می‌آورد، به منزله نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل در این رابطه است.

آکسوی تاکید کرد: طرف‌های حامی حفتر همواره مسؤول دائم آشوب و بی‌ثباتی در لیبی خواهند بود.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در ادامه گفت: ترکیه در راستای تلاش‌های خود برای برقراری امنیت و ثبات در لیبی و با توجه به درخواست این کشور، به حمایت‌های خود از دولت مشروع در لیبی در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: ترکیه تنها کشوری است که هزاران تروریست داعشی را در شمال سوریه خنثی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی عبدالفتاح سیسی تركيه خارجه ترکیه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد بلیغ الرحمان استاندار ایالت پنجاب ضمن استقبال از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه در کاخ نخست وزیری از حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران،  محمد جمشیدی معاون سیاسی رئیس جمهور،  محمد صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه،  رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان و مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور حضور یافتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سفیر این کشور در پاکستان و برخی از مسئولان دولت ایالت پنجاب نیز از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست بودند.

پیش از این، خانم مریم نواز سروزیر ایالت پنجاب و رئیس دولت این استان پرجمعیت پاکستان نیز به دیدار رئیس جمهور رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین واکنش رئیس فدراسیون والیبال به انصراف محمد موسوی از تیم ملی +فیلم
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تعرض به شهر‌های عراق را نمی‌پذیریم
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم