Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدف اولیه باشگاه مشتریان، ایجاد یک جاذبه تجاری برای مشتریان، جدا از سود و قرعه‌کشی متداول حساب‌های بانکی است و این یکی از انواع بازاریابی است که به‌ عنوان ابزار جامع استراتژیک مورد توجه بانک‌ها قرار گرفته است.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به تازگی بانک‌ها برای برقراری ارتباطات دوسویه با مشتریان، باشگاه مشتریان خود را راه‌اندازی کرده‌اند تا از این طریق مشتریان، وفادار به برند و سازمان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هدف اولیه باشگاه مشتریان، ایجاد یک جاذبه تجاری برای مشتریان، جدا از سود و قرعه‌کشی متداول حساب‌های بانکی است و این یکی از انواع بازاریابی است که به‌ عنوان ابزار جامع استراتژیک مورد توجه بانک‌ها قرار گرفته است که با فعال شدن مشتریان و افزایش وفاداری آن‌ها رابطه عمیقی بین مشتری و بنگاه ایجاد می‌شود.

در واقع باشگاه مشتریان یک استراتژی برای افزایش وفاداری مشتریان در تدوین یک روابط بلندمدتی است و مشتریانی که عضو باشگاه هستند خدمات ویژه‌ای دریافت می‌کنند و از طرفی فرصتی برای تبادل اطلاعات بین مشتریان و بانک است تا از این طریق بانک‌ها رابطه نزدیکی با مشتریان ایجاد کنند.

همه این سیاست‌ها برای جذب مشتری بیشتر و حفظ مشتریان موجود، است که با اطلاع‌رسانی خدمات جدید و ترغیب به استفاده از شیوه‌های نوین بانکداری و با هدایت بانک جریان پیدا می‌کند.

بر همین اساس است که در ایران نیز راه‌اندازی باشگاه مشتریان وفادار مورد توجه بانک‌های مختلف کشور قرار دارد و در این قالب خدمات متنوعی را به مشتریان وفادار خود ارایه می‌کنند که به‌عنوان مثال می‌توان به بانک‌پاسارگاد و اقدامات آن در این راستا اشاره کرد.

بانک‌پاسارگاد باشگاه مشتریان خود را با شعار «تعالی مشترک برای همه ذینفعان» راه‌اندازی کرده‌ است.

براساس طرح مشتریان وفادار این بانک، عوامل متعددی مانند سابقه کار مشتری با بانک، میزان دریافت خدماتی مانند تسهیلات، ضمانت نامه‌ها، گشایش اعتبار اسنادی، بازپرداخت تسهیلات، میانگین موجودی حساب مشتری، استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و حجم مرواده با بانک از اهمیت ویژه‌ای در محاسبه امتیازات مشتریان بانک برخوردار است.

چنانچه مجموع امتیازها کسب شده توسط مشتری در انتهای دوره (4 ماهه) 6.000.000 باشد مشتری مشمول طرح فرین بانک با بالاترین رتبه وفاداری خواهد بود و اگر مجموع امتیازهای کسب شده مشتریان حداقل به امتیاز 1.200.000 برسد شامل طرح زرین بانک می‌شود و در نهایت اگر حداقل امتیاز 250.000 برسد مشمول طرح سیمین بانک خواهد بود که به نسبت رتبه‌ای که دارند، با عضویت در باشگاه و دریافت کارت وفاداری از بانک، علاوه بر دریافت خدمات ویژه از کلیه شعبه‌ها بانک، می توانند از تخفیفات ویژه در زمینه بیمه‌های درمان مسافرتی، حوادث انفرادی، بیمه بدنه اتومبیل و بیمه آتش‌سوزی استفاده نمایند.

همچنین استفاده از خدمات CIP فرودگاه، بهره‌مندی از خدمات مربوط به خودرو اعم از برخی از سرویس‌ها، کارواش، اجاره در داخل و خارج از کشور و ... از دیگرخدمات ویژه باشگاه مشتریان بانک پاسارگاد است که مشتریان وفادار از آن بهره‌مند می شوند.

بنابراین شبکه باشگاه مشتریان برای مشتریان ایرانی بسیار می‌تواند جذاب باشد، زیرا مشتریان کسب‌وکارهای مختلف از محصولات و خدمات مختلف استفاده کنند و بانک‌ها در راستای ارائه خدمات مناسب به مشتریان، از طریق باشگاه با مشتریان آشنا می شوند و بر اساس نیاز مشتریان، محصولات مختلف را به آن‌ها ارائه دهند و این سیاست کمک می کند که وفاداری به برند از طریق جلب رضایت مشتری به وجود آید.

استقرار شبکه‌ای آنلاین مشتریان روابط مستحکمی ایجاد می‌کند و اعطاء جوایز و پاداش نوعی جبران وفاداری از طرف بانک خواهد بود، به عنوان مثال مشتری حساب قرض الحسنه‌ای که برای چند دوره مبلغ قابل توجهی را در حساب خود نگهداری کرده و تا کنون جایزه‌ای نگرفته، انتظار دارد این وفاداری جبران شود.

همچنین دیدگاه‌های مشتریان وقتی توسط خود آنها در قالب برنامه‌های کاری با سلیقه و نظر آنها انطباق پیدا کند ضمن درگیر کردن مشتریان و ارزش دادن به آنها در ایجاد حس تعلق بیشتر به بانک مؤثر است و کمک می کند تا اطمینان و اعتبار به عنوان دو مولفه اثرگذار برای بانک ها ایجاد شود.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک باشگاه مشتریان وفاداری مشتری مشتریان وفادار باشگاه مشتریان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: شبکه ارتباطی آتش‌نشانی قم به‌روز رسانی و خودروی ارتباط سیار در این سازمان راه‌اندازی شد.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در سازمان آتش‌نشانی، بحث ارتباطات و بی‌سیم‌ها بودند که حدود ۲۸ سال فرماندهی سازمان آتش‌نشانی به همان شکل ساخته شده بود، بی‌سیم‌های ارتباطی از نوع آنالوگ بود که به نوعی چندین سال هست که از رده خارج شده بود.

وی افزود: با تلاش انجام شده در سال ۱۴۰۲ توانستیم با حمایت شهرداری و سایر دستگاه‌ها این بی‌سیم‌ها را تعویض کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: در زمینه ارتباطات خودروی ارتباط سیار را هم اختراع کردیم که در کشور بی‌نظیر است، هر زمانی که لازم باشد ما می‌توانیم این خودرو را به عنوان پوشش دهنده ارتباطات بی‌سیمی در شهر مستقر کنیم.

زندیه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خودروهای آتش‌نشانی خودروهای شیمیایی است، افزود: در استان قم شهرک‌های صنعتی زیادی وجود دارد که تولید و واردات مواد شیمیایی در آنها صورت می‌گیرد، هنگام وقوع حریق یا آتش‌سوزی، واقعاً ورود به صحنه غیرممکن خواهد بود، زیرا دود آتش و حریق برای پوست و حتی تنفس انسان بسیار ضرر دارد و منجر به خفگی می‌شود، از این رو نیاز بود که چنین خودرویی خریداری و وارد ناوگان آتش‌نشانی قم شود.

وی با بیاناینکه در گذشته تنها شهر مشهد از این خودرو استفاده می‌کرد، افزود: در سازمان آتش‌نشانی قم هم این امکان فراهم شد که خودروی مخصوص حریق شیمیایی کامل‌تر از خودروی مشهد خریداری کنیم و طی یکی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به موضوع جرثقیل‌های آتش‌نشانی گفت: در برخی از حوادث آتش‌نشانی وجود جرثقیل الزامی است و از طرفی تنها چهار دقیقه زمان برای رسیدن به محل حادثه داریم و نمی‌توان در این مدت این خودرو را از دیگر دستگاه‌ها قرض کرد.

زندیه با بیان اینکه در قم ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی فعال وجود دارد، عنوان کرد: ما برای نخستین‌بار جرثقیل ۱۰ تن را درخواست کردیم که مراحل تحویل آن در حال انجام هست و در ماه آینده به ناوگان آتش‌نشانی ملحق خواهد شد.

کد خبر 739897

دیگر خبرها

  • استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی مولد برای خدمات شهری در بالتیمور
  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • قبل از سفارش چاپ کاتالوگ این نکات رو بدون!
  • نزدیک ۲ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی ثبت شد
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به همت مشتریان و کارکنان بانک مسکن
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • (ویدئو) مرکز خرید یک مشتری خود را بلعید!
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • در خدمات پس از فروش باید نگاه تحولی و عملکرد جهادی داشته باشیم