Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اکنون رتبه فضای کسب و کار ۱۲۷ است، اما از ۱۵۲ سال ۲۰۱۴ به ۱۲۷ تغییر کرده است و ان‌شاء الله کاهش قابل توجه و بسیار جدی‌تری را در پیش دارد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فرهاد دژپسند در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی پس از استماع سخنان، انتقادات و پیشنهادات نمایندگان گفت: یکی از نکات مطرح شده از سوی نمایندگان این بود که چرا برای این مسائل برنامه مشخص داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استحضار دارید که متناسب با شرایط وقت نمی‌شود آنچه که تدوین کرده‌ایم ارائه کنیم. در برنامه ارائه شده سیاست‌های پیشنهادی و برنامه‌های اجرایی وجود داشت. در مواردی که گفته شد چند مورد طبقه‌بندی شده است که به آن نکات اشاره می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که توسط چند نفر از عزیزان مطرح شد موضوع مرتبط با فضای کسب و کار است. پرسیدند که چرا اجرایی نشده است؟ این قانونی که ما داریم اینگونه نیست که یک ماده یا دو ماده باشد بلکه طیف مختلفی از قوا و دستگاه‌های اجرایی را شامل می‌شود حتی دولت و بخش خصوصی را. اما خوشبختانه ما این موضوع را به دقت در این چند ساله پیگیری کرده‌ایم و اصلاحاتی که در خود لایحه قانون فضای کسب و کار پیشنهاد شده در همین راستا بوده است یعنی مشکلاتی وجود دارد که باید آن‌ها را اصلاح کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: اکنون رتبه فضای کسب و کار ۱۲۷ است، اما از ۱۵۲ سال ۲۰۱۴ به ۱۲۷ تغییر کرده است و ان‌شاء الله کاهش قابل توجه و بسیار جدی‌تری را در پیش دارد. همچنین در مورد پنجره واحد که گفته شد تشکیل نشده است باید بگویم وجود دارد و رونمایی شده است.
۵۵ درصد مجوز‌های صادر شده در درگاه ملی صورت می‌گیرد
وی اظهار کرد: ۵۵ درصد مجوز‌های صادر شده در درگاه ملی صورت می‌گیرد به این معنا که عدد و وزن بسیار بالایی است. همچنین امکان شکایت و پاسخگویی و مشاوره در محیط وجود دارد و ما سامانه‌هایی تعریف کردیم که این کار انجام می‌گیرد بنابراین اگر شکایتی وجود داشته باشد باید در ۷ روز پاسخگویی صورت گیرد البته معتقدیم باید به کار سرعت داده و آن را گسترش دهیم.

دژپسند در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز توضیح داد: آیا ما درباره مالیات فقط می‌خواهیم در قالب قوانین موجود کار کنی؟ خیر. خوشبختانه دو تا از لایحه‌های مهم توسط نمایندگان در مجلس قبلی تصویب شده است یکی در خصوص پایانه‌های فروش و دیگری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده است. همچنین بررسی لایحه دیگری از فردا آغاز می‌شود که در این لایحه اصلاحات بنیادی در بحث مالیات بر درآمد انجام می‌دهیم. یکی از بحث‌هایی که به شدت دنبال آن هستیم و ممکن است تقاضای یک فوریت نیز درباره آن بکنیم مرتبط با مالیات است که امیدواریم به بودجه سال ۱۴۰۰ نیز برسانیم.
وضعیت واگذاری‌ها در بازار سرمایه چگونه است؟
وی در خصوص موضوع واگذاری‌ها در بازار سرمایه نیز افزود: باید این خبر را بدهم که "امید" در پایان همین ماه اولین عرضه خود را خواهد داشت، "گروه ملی" نیز ماه بعد عرضه دارد. واگذاری‌های دولت، شرکت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها را در دستور کار داریم. اما یک عارضه وجود دارد که بهتر است مجلس در این خصوص به ما کمک کند. ما یک بحثی داریم در رابطه با نهاد‌های نظارتی در واقع ورودی که دارند سبب می‌شود اگر بخواهیم شناور رفتار کنیم مورد اعتراض آقایان قرار می‌گیریم اگر چه قانونا این اجازه را داریم، اگر هم بلوکی بخواهیم عرضه کنیم مشکل عدم تقاضا برای عرضه‌های بلوکی وجود دارد. ما باید ترکیب بهینه‌ای ایجاد کنیم تا در چنین قالبی عرضه خوبی را داشته باشیم، اما آنچه مسلم است تلاش دولت این است که در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری به کوچک‌سازی دولت برسیم.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهاد دژپسند مجلس شورای اسلامی نشست علنی مجلس فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی: دوران بزن در رو به پایان رسیده است

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی نوشت:

"‏دوران بزن در رو به پایان رسیده است. "

دیگر خبرها

  • برخورد سخت در انتظار اماکن و باشگاه های ورزشی مختلط و متخلف در خصوص تصویربرداری و انتشار در فضای مجازی 
  • تراز آب دریای خزر به کمترین میزان در قرن اخیر رسیده است
  • کنترل و مبارزه با آفات و بیماری های فضای سبز شهر یزد
  • هشدار سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیۀ اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از اسرائیل در فضای مجازی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص فعالیت در فضای مجازی در حمایت از رژیم صهیونیستی
  • اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی
  • انسیه خزعلی: دوران بزن در رو به پایان رسیده است
  • دوران بزن در رو به پایان رسیده است
  • افزایش40 درصدی مصرف بنزین در 3 سال گذشته/ مصرف به ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است