Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@06:09:41 GMT

۱۰هکتار ازاراضی ملی ورامین آزادسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۲۵۸۱

۱۰هکتار ازاراضی ملی ورامین آزادسازی شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین از رفع تصرف ۱۰هکتار از اراضی ملی ورامین واقع در پلاک حصارگلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار فارس از تهران، اصغر سپه وند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی ۱۰هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین واقع در پلاک حصارگلی باز پس‌گیری و به دولت بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اراضی تصرف شده در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین رفع تصرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین از فعالیت ۲۴ ساعته کشیک‌های اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش آتش سوزی‌های احتمالی، کشیک‌های اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری دستگاه‌هایی همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری در سطح شهرستان ورامین تشکیل شده است که در مواقع اضطراری تیم‌های اطفاء حریق با آمادگی کامل به محل حادثه اعزام خواهند شد.

سپه وند عنوان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی نداشته‌ایم و امیدوار هستیم با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان و گردشگران خطر آتش‌سوزی به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۰هزار هکتار مرتع است، اضافه کرد: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش مطلوب مراتع، در فصل چرا بهره‌برداری خوبی برای تعلیف دام‌ها صورت گرفت که این اقدام نقش مهمی در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حریق داشته است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرچک و ورامین در پایان ابراز داشت: شهرستان ورامین دارای ۲۲۰هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای حدود ۹۸درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه‌ای صادر شده و در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی تاکنون ۳۲هزار هکتار از این اراضی دارای اسناد تک برگ کاداستری شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/د/س

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس شهرستان ورامین اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی اظهار کرد: در اجرای طرح برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین‌های کشاورزی حریم شهری شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۱ در شهرستان محمودآباد پس از شناسایی زمین‌های مذکور با اقدامات پلیسی و دعوت از کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور قضائی، حکم آزادسازی را به اجرا در آوردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: مالک این زمین‌ها، ۶ هزار متر مربع زمین کشاورزی را بدون کسب مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها که به صورت، سنگ ریزی تفکیک و احداث دیوار تغییر کاربری داده بودند، طی حکم قضائی نسبت به قلع و قمع آن اقدام و تحویل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد شد.

سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی تغییر کاربری داده شده را بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال برآورد کردند که متهم احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 6063735

دیگر خبرها

  • با متصرفین اراضی ملی، قاطعانه برخورد می شود
  • برخورد قاطعانه با متصرفین اراضی ملی در جنوب کرمان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل