Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-19@08:19:30 GMT

اعدام شیطان پیر

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۲۶۳۷

پیرمرد ۶۷ ساله‌ای که به اتهام تجاوز به دختر ۱۴ ساله دستگیر و با حکم قاطع دیگری از سوی دستگاه قضایی خراسان رضوی به اعدام محکوم شده بود، دوشنبه هفته گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد.

این ماجرای تکان دهنده سوم تیر سال ۹۶ زمانی در مشهد لو رفت که زنی هراسان دختر ۱۴ ساله بارداری را به بیمارستان دکتر شریعتی در انتهای بولوار وکیل آباد مشهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر نوجوان حال مناسبی نداشت و از شدت درد به خود می پیچید. کادر درمانی بیمارستان بلافاصله وارد عمل شدند و با انجام آزمایش و معاینات پزشکی دریافتند که هنگام وضع حمل دخترک رسیده است و او باید به اتاق مراقبت های ویژه برود. تکاپوها برای شناسایی شوهر «آیدا» در مرکز درمانی آغاز شد تا او اجازه انجام عمل جراحی در صورت نیاز پزشکی را بدهد اما جست و جوها بی فایده بود و خبری از شوهر دختر ۱۴ ساله نبود تا این که «آیدا» راز هولناکی را فاش کرد. او به کادر درمانی بیمارستان گفت: ازدواج نکرده و شوهری ندارد!! پرستاران درحالی حیرت زده به دخترک می نگریستند که سوالات زیادی برایشان بی پاسخ مانده بود!

«آیدا» که با اقدامات اولیه درمانی کمی آرام تر شده بود، اشک ریزان قصه تلخی را بازگو کرد. او گفت: پنج سال بیشتر نداشتم که پدرم مرا به خواهرش سپرد تا سرپرستی ام را به عهده بگیرد اما چندین ماه قبل شوهرعمه ام که مردی پیر است روزی در منزل دست و پا و دهانم را بست و مرا مورد تجاوز قرار داد. من از ترس جیغ می کشیدم و گریه می کردم اما هیچ کس به دادم نمی رسید چون من و شوهر عمه ام در خانه تنها بودیم. بعد از این ماجرا او مرا تهدید کرد که نباید به کسی چیزی بگویم! من هم که خیلی ترسیده بودم با این کابوس وحشتناک زندگی می کردم و دم برنمی آوردم تا این که امروز دیگر نتوانستم شدت درد را تحمل کنم و به ناچار موضوع را به عمه ام گفتم و ...

با توجه به اظهارات تکان دهنده دختر نوجوان، بلافاصله یکی از اعضای کادر درمانی، موضوع را به پلیس گزارش داد و بدین ترتیب پرونده ای قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز تشکیل شد. با توجه به اهمیت و حساسیت این پرونده ، دادستان عمومی و انقلاب طرقبه به عنوان مدعی العموم وارد ماجرا شد و دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری «م- ن» (شوهر عمه دختر نوجوان) صادر کرد. به دنبال اجرای دستور قضایی، گروه زبده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی به ردزنی پیرمرد ۶۷ ساله پرداختند و او را تحویل مراجع قضایی دادند. بنابر گزارش خراسان، با تکمیل تحقیقات در دادسرا، این پرونده ویژه به شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و با حساسیت خاصی توسط قاضی اسماعیل شاکر مورد رسیدگی قرار گرفت.

«م- ن» که پای میز محاکمه ایستاده بود اگرچه به خلوت کردن با دختر خوانده اش به طور ضمنی اقرار می کرد اما تجاوز به عنف را نمی پذیرفت و مدعی بود که به برادرزاده همسرش تجاوز نکرده است.

از سوی دیگر او توسط قاضی با تجربه ای محاکمه می شد که چندین سال رسیدگی به پرونده های جنایی را عهده دار بود و راه های اثبات جرم را به آسانی طی می کرد. در همین هنگام قاضی شاکر دستورات محرمانه ای را برای انجام آزمایش ها و معاینات دقیق به پزشکی قانونی صادر کرد تا اثبات علمی جرم از نگاه قاضی فراهم شود. از طرف دیگر نیز آزمایش دی ان ای روی نوزاد تازه متولد شده «آیدا» ماجرای تجاوز را نمایان کرد. به گزارش خراسان، این گونه بود که نوزاد «آیدا» به دستور مقام قضایی تحویل بهزیستی شد و پدر «آیدا» نیز که چوپانی بی بضاعت بود بعد از شنیدن ماجرای «شیطان پیر» شکایتی را علیه او مطرح کرد. این مرد چوپان گفت: به خاطر آن که در وضعیت اقتصادی بدی قرار داشتم و شرایط زندگی‌ام به گونه ای بود که نمی توانستم از دخترم مراقبت کنم، او را به خواهرم سپردم تا مانند فرزند خودش از او نگهداری کند اما ...

ادامه این گزارش حاکی است: پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه و با توجه به اثبات علمی جرم و همچنین اسناد و مدارک محکمه پسند در پرونده، رئیس شعبه سوم کیفری یک خراسان رضوی با مستشاران دادگاه به شور نشست و در نهایت با بررسی همه جوانب قانونی و شرعی و همچنین دقت نظر در فتوای مراجع عظام تقلید، رای به «اعدام» متجاوز به عنف داد. این رای قاطع که بار دیگر اقتدار دستگاه قضا را به رخ کشید درحالی به وکیل مدافع «م- ن» (شیطان پیر) ابلاغ شد که او و متهم به رای صادره اعتراض کردند و این پرونده برای بررسی های دقیق تر به شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور ارجاع شد.

 قضات دیوان عالی کشور نیز پس از مطالعه دقیق و بررسی خط به خط اوراق این پرونده حساس، رای صادره از سوی دادگاه را مهر تایید زدند و این گونه پرونده «شیطان پیر» به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسید. اگرچه با درخواست متهم و وکیل مدافع، این پرونده در شورای عالی عفو نیز مطرح شد اما باز هم بر اجرای حکم قاطع دستگاه قضا تاکید و تقاضای عفو «م- ن» رد شد. این گزارش حاکی است: با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، سپیده دم روز دوشنبه گذشته، «شیطان پیر» با حضور قضات اجرای احکام و نظارت قاضی زرگر (قاضی با تجربه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) پای چوبه دار رفت و در زندان مرکزی مشهد به مجازات رسید. این گونه بود که بار دیگر با اجرای یک حکم قاطع در دستگاه قضایی، نور امیدی در دل های باورمندان به عدالت درخشید و چشمانی نگران اما امیدوار، رقص «شیطان» بر چوبه دار را به نظاره نشست.

 

 

مشرق /

برچسب ها: تجاوز به عنف ، اذیت و آزار ، اعدام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IY9

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تجاوز به عنف اذیت و آزار اعدام عمومی و انقلاب شیطان پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف قریب ۳۰۰۰ پرونده کثیرالشاکی در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تعیین تکلیف ۲ هزار و ۹۲۳ فقره پرونده مسن و کثیرالشاکی از اول مهر تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ در استان کرمان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در جمع قضات و کارکنان اداری محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه تمرین اخلاص است، روزه جلوه اخلاص و تمرین اخلاص است و باید تلاش کنیم از فرصت ماه مبارک رمضان برای اخلاص و معامله با خدا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم خداوند به ما کمک کند بتوانیم هم به مردم کمک کنیم و هم بتوانیم از این فرصت‌های محدود معنوی و قرآنی که خدا به ما داده استفاده کنیم؛ پیامبر (ص) فرمود با نیت صادق و پاکیزه از خدا بخواهید تا خدا به شما توفیق روزه‌داری دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان از تعیین تکلیف 2 هزار و 923  فقره پرونده مسن و کثیرالشاکی در عدلیه کرمان خبر داد و افزود: با اجرای یک طرح ویژه و فوق‌العاده از اول مهر ماه سال 1402 تا پایان  بهمن ماه 1402 با همت قضات و کارکنان اداری دادگستری استان کرمان این تعداد پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.  

وی با بیان اینکه تکریم مراجعان به دستگاه قضایی در اولویت کار عدلیه است، گفت: در سال 1402 بیش از 31 هزار جلسه ملاقات مردمی از سوی مقامات قضایی استان کرمان برگزار شد که در این دیدارها  به درخواست‌های حقوقی و قضایی 111 هزار و 336 نفر از هم استانی‌ها رسیدگی شده است.

حمیدی از تشکیل دادگاه‌های صلح در سال آینده نیز خبر داد و گفت: اگر چه زحمات زیادی از سوی همکاران قضایی و اداری ما انجام شده است و جای قدردانی دارد اما نباید به وضع موجود راضی بود و هنوز تا رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلان قوه قضائیه فاصله داریم و باید در سال جدید با همت و تلاش مضاعف گام برداریم.

وی بر برنامه محور بودن و برنامه‌ریزی در کار اداری تاکید کرد و افزود: قضات و کارکنان اداری شعب بایستی بصورت مستمر بایکدیگر جلسات مشترکی داشته باشند و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را مرتفع کنند و مراقب باشند که دچار روزمرگی نشویم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • قتل هولناک همسر توسط مرد مشهدی بخاطر غذا درست کردن جلوی چشمان دختر ۵ و ۶ ساله‌اش
  • پرونده‌های شورای حل اختلاف آبیک الکترونیکی رسیدگی می‌شود
  • ٦٥ درصد پرونده‌های مسن محاکم قضایی کرمان همچنان در صف انتظار رسیدگی
  • تعیین تکلیف قریب ۳۰۰۰ پرونده کثیرالشاکی در استان کرمان
  • تداوم فعالیت ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی/ استقرار قاضی کشیک در ۹ فرودگاه بزرگ کشور
  • قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال
  • ماجرای هولناک قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال!
  • فعالیت واحدهای قضایی در تعطیلات سال نو/ استقرار ۱۶۵۹ قاضی کشیک
  • ۸۵ درصد پرونده‌های قضایی در ویسیان لرستان به صلح و سازش ختم شده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای عضو شورای یکی از روستا‌های شهرستان رودبار