Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اجرای عدالت آموزشی را از مزایای توسعه آموزش‌های مجازی دانست و گفت: با شیوع کرونا راهی که این استارتاپ‌ها برای توسعه چندین سال طی می‌کنند، در این شرایط ۲ تا ۳ ماه طی کردند.

به گزارش ایسنا دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه نشست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با مدیران استارتاپ‌های حوزه آموزش در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت استارتاپ‌های این حوزه در زمان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در توسعه آموزش‌های مجازی، افزود: برخی از این استارتاپ‌ها نوپا نیستند، بلکه برخی از آنها جزو ۱۰۰ سایت برتر پربیننده ایرانی و برخی از آنها در سایز استارتاپ‌های جهانی حوزه آموزشی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی از استارتاپ‌های این حوزه جزو ۱۰ استارتاپ برتر حوزه آموزشی در دنیا هستند، ادامه داد: این شرکت‌ها امکانات وسیعی است که در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و با همکاری‌های مشترکی که با این وزارتخانه ایجاد شده، در حوزه‌های تولید محتوا مشارکت کنند.

ستاری با تاکید بر اینکه این اتفاق باعث شده که خیلی از مسایل فرهنگی در جامعه از طریق آموزش‌های آنلاین حل شود، اظهار کرد: در این شرایط برهه جدیدی در آموزش و پرورش کشور رقم خورده که این اتفاق در همکاری بخش خصوصی با وزارت آموزش و پرورش رخ داده است.

وی با اشاره به نقش استارتاپ‌های حوزه آموزشی در زمینه تولید محتوا، ایجاد زیر ساخت و ارائه امکانات مورد نیاز در حوزه‌های آموزش و پرورش، یادآور شد: توسعه عدالت آموزشی یکی از موضوعات جدی مطرح در این حوزه است که آموزش‌های آنلاین می‌تواند با بهترین کیفیت مطالب مهم را در اختیار دانش‌آموزان دور افتاده‌ترین نقاط کشور قرار دهد.

ستاری اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا هر چند چالش‌هایی را ایجاد کرد، ولی موقعیت استثنایی را برای استارتاپ‌ها ایجاد کرد به گونه‌ای که برخی از استارتاپ‌ها رشد چندین برابری داشتند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه این شرایط موقعیتی را برای استارتاپ‌های حوزه آموزشی دنیا ایجاد کرد، گفت:  این استارتاپ‌ها راهی را که باید طی چندین سال طی کنند، در مدت ۲ ماه طی کردند.

ستاری ابراز امیدواری کرد که با همکاری که با آموزش و پرورش ایجاد شده، اتفاقات خوبی در این حوزه ایجاد شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارت آپ ها حوزه آموزش آموزش و پرورش استارتاپ ها حوزه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان

دبیر ستاد اجرایی پویش ملی در پناه خدا با بیان اینکه پویش، ویژه تمام مقاطع تحصیلی است گفت: دانش آموزان از ابتدای ماه رمضان تا ۱۴ فروردین فرصت دارند آثار تولیدی خود را در خصوص موضوعات پویش به دبیرخانه ارسال کنند .

ایرانلو در گفت و گو با ایسنا درباره پویش ملی «در پناه خدا» گفت: این پویش ویژه دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی به سفارش اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و توسط دبیرخانه پویش در پناه خدا یعنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی طراحی شده که دانش آموزان می توانند از ابتدای ماه رمضان تا ۱۴ فروردین آثار تولیدی خود را به نام کاربری (آیدی) مقطع تحصیلی خود ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این آثار براساس مشاهده انیمیشن ها برای هر مقطع تحصیلی انتخاب شده که موضوعات آن توکل، ایمان به خدا و فضاهای معنوی است گفت: باتوجه به ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت هنری و زیبایی شناختی، بچه ها در بعد عبادی، اعتقادی و اخلاقی می توانند کلیپ هایی که محتوای معنوی و توکل به خدا دارد را مشاهده و اثر تولید کنند.

دبیر ستاد اجرایی پویش ملی در پناه خدا با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز بچه ها از درس و مدرسه فارغ شده و دوست دارند کارهای هنری انجام دهند، افزود: دانش آموزان می توانند با شرکت در پویشی که با نگاه متفاوت اجرا شده اثر خود را در حوزه هنری و رسانه ای خلق کنند تا هم خودشان مفهومی را دریافت و هم آن را به دیگران منتقل کنند که در نهایت اثر برتر در کانال پویش شاد بارگذاری و همه استفاده می کنند.

ایرانلو با بیان اینکه همه پویش ها و جشنواره ها در آموزش و پرورش اختیاری است، ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به اینکه مشارکت دانش آموزان در هر پویشی منوط به اطلاع رسانی گسترده است، در هر استان حداقل با توجه به جمعیت دانش آموزی یک تا دو درصد دانش آموزان شرکت کنند.

وی تفاوت این پویش با پویش های دیگر را صرف وقت برای دیدن انیمیشن ها دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
  • رئیس جمهور به زودی به ترکمنستان سفر می‌کند
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • اسکان بیش از ۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی اصفهان
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان