Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیما زرآبادی پور، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، تأکید کرد: در سال‌های گذشته، به دلیل توسعۀ شهرها و تغییر سبک زندگی، شهروندان به استفاده از خودروی شخصی، برای ترددهای درون شهری، روی آوردند که آسیب‌هایی به سلامت آن‌ها و زیست شهری وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین؛ شیما زرآبادی پور، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: در سال‌های اخیر، در کنار توسعۀ شبکه معابر سوارۀ مرکزی و ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح و تأکید بر محورهای ترانزیتی و شریانی، انسان محور بودن پروژه‌های شهری در اولویت قرار گرفته، از این رو مجموعه سازمان‌های این معاونت، رویکرد استفاده از دوچرخه و پیاده محوری را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسؤول با تأکید بر تأثیر استفاده از دوچرخه در سلامت جسم و روح شهروندان و پاکیزگی هوا، گفت: از جمله پروژه‌های مهم این معاونت، احداث مسیرهای ایمن دوچرخه در معابر سطح شهر است که تاکنون بیش از 50 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این که مجموعه مدیریت شهری با ایجاد زیرساخت‌های لازم شهروندان را به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می‌کند، افزود: تاکنون 37 درصد طول معابر سطح شهر قزوین با مسیرهای دوچرخه به هم متصل شده‌اند که این پروژه تا پوشش کامل شهر با مسیرهای ایمن دوچرخه سواری ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان این که احداث مسیرهای پیاده روی در دستور کار این معاونت قرار دارد، اظهار کرد: قزوین با توجه به بافت فرهنگی، ترکیب جمعیتی و پیشینه تاریخی که دارد، قابلیت پیاده محوری را دارد، از این رو پروژه‌های ایمن سازی پیاده روها و ایجاد مسیرهای پیاده روی بخش زیادی از فعالیت های سازمان های این معاونت را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین ایمن سازی و مناسب سازی معابر برای عابران پیاده در راستای ترویج فرهنگ پیاده محوری، در سطح شهر انجام می‌شود.

این مقام مسؤول با تأکید بر اهمیت سلامت فنی خودروها و در کاهش آلودگی هوا و تخریب محیط زیست، گفت: مرکز معاینه فنی شهرداری قزوین، در راستای ارتقای سلامت خودروها، از سال 85 تاکنون به ارائه خدمت به شهروندان می‌پردازد.

وی یادآور شد: به منظور تکریم ارباب رجوع و به دلیل فاصله گذاری اجتماعی، نوبت دهی اینترنتی این مرکز نیز راه اندازی شده است.

زرآبادی‌پور تأکید کرد: مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با رصد روزانه شهر، پروژه‌های سلامت محور و انسان محور را تعریف می‌کند و در این راه از پروژه‌های پیشنهادی شهروندان نیز استقبال می‌کند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین زیست شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، گفت: شاهد تغییر و تحول در شهر کاشان هستیم و در سال جاری ۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‎‌‌برداری می‌‎رسد. - اخبار استانها -

 گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدمهدی فردوسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌‎های شهرداری کاشان، کاشان را اولین شهر در سفر کاری خود عنوان کرد و اظهار داشت: کاشان به عنوان اولین مقصد سفر کاری در مسئولیت جدید انتخاب شد.

وی ضمن اشاره به بررسی دغدغه‌ها و ظرفیت‌های شهرهای شهرستان کاشان، افزود: در نشستی با شهرداران هفت شهر شهرستان کاشان، شنونده مشکلات و چالش‌‌های آنان بودیم و سعی می‌‎‌کنیم بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان و کشور این دغدغه‌‎‎ها را به صورت موثر پیگیری کنیم.

وی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های شهری کاشان، خاطرنشان کرد: شهرداری کاشان با تعریف و اجرای 75 پروژه کوچک و بزرگ به ارزش بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان که در قالب بودجه سال 1403 عملیاتی می‌‎شود، تلاش ارزشمندی را در این زمینه به‌کار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، تصریح کرد: پروژه‌هایی نظیر محور علوی، بهسازی میادین، احداث بلوارها و مسیرهای دسترسی جدید، آسفالت گسترده معابر، احداث پروژه‎‌های عمرانی جدید، اجرای سامانه‌های پایش تصویری و غیره از جمله اقدامات مدیریت شهری طی سال جاری است.

فردوسی ضمن اشاره به پروژه‌های شهری در انتظار تکمیل کاشان تاکید کرد: خوشبختانه پروژه‌هایی که سال‌‎ها در انتظار تکمیل قرار دارند، در دستور کار مدیریت شهری برای افتتاح و بهره‌‎برداری قرار گرفته‌‎اند که اتفاق ارزنده‌‎ای محسوب می‌‎شود.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • شهرداری کاشان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه فعال دارد
  • منطقه یک شیراز، منطقه هزینه‌بردار در تملک
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • برنامه‌ریزی برای گسترش محورهای پیاده در هسته مرکزی شهر قم
  • گرامیداشت روز زمین پاک در قزوین 
  • خط ویژه خیابان امام خمینی (ره)قم ایمن‌سازی می‌شود