Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه فاز نخست اولین شهرک تولید مواد موثره دارویی در خاورمیانه و خط تولید کامل استامینوفن گفت: ما سهم محدودی از جی دی پی داریم وبا  افتخار بزرگی که تولیدکنندگان دارویی با کاهش ۲۰ درصدی ارزآوری، در شرایط کرونا کسب کردند، ان‌شالله در صنعت دارویی کشور شاهد تحول خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی گفت: این نشان افتخاری بود که در اوج تحریم و در کمتر از دوماه در دوره کرونا بدست آوردیم و در کنار مدیریت آن به صادرکننده ونتیلاتور و دیگر ملزومات تبدیل شدیم. امیدواریم بتوانیم با افتخار سال 99 را نیز، علارغم کاهش ارزآوری سپری و مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بزودی به یکی از مهمترین صادرکنندگان مواد دارویی تبدیل می‌شویم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید دارو را افتتاح می‌کنیم. این کارخانه را می‌توان یکی از بزرگترین کارخانه‌های سطح منطقه دانست.

وی بیان کرد: سال ۹۸ سالی سخت اما پر افتخار بود. اولین تصمیمی که اخذ شد حمایت از تولید داخل بود. همچنین سال گذشته توانستیم ۷۰۰ میلیون یورو در ارز داروی کشور صرفه جویی کنیم.

نمکی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سیلاب‌های سهمگینی داشتیم، طرح غربالگری فشار خون را اجرا کردیم و از طرفی بحث کرونا و آنفولانزا را داشتیم، برآورد می‌کردیم که ۵۰ درصد نیازمندی ما به ارز دارو بیشتر می‌شود. درحالی که توانستیم ۲۰ درصد کمتر برای دارو و ارز هزینه کنیم. البته این اقدام نه با فشار بانک مرکزی بلکه داوطلبانه بوده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چین دارو درمان و آموزش پزشکی فشار خون هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

ایرج نوری دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت چند ساله صادرات دام زنده در کشور، گفت : هر سال تقاضا داریم با هدف حمایت از تولیدکنندگان دام زنده، صادرات از سر گرفته شود و امسال چنین درخواستی داریم.

وی با بیان اینکه چنانچه قرار باشد صادرات دام زنده انجام شود باید این کار در ماه‌هایی از سال که کمبود نداریم و دام زیاد است انجام شود، افزود: معمولا در طی سال دو بار دام زیاد یا به اصلاح «گله‌ریزان» داریم. یک بار از اوایل اردیبهشت تا ۱۵ تیر و یک بار هم از ۱۵ مهر تا اواخر آذر.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه قرار باشد صادرات دام زنده از سر گرفته شود، نباید فرصت کنونی که در زمان مناسب صادرات قرار داریم را از دست بدهیم.

نوری با بیان اینکه طی سنوات اخیر صادرات دام زنده ممنوع بوده، ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۱ و آن هم برای مدت سه ماه صادرات دام زنده آزاد شد که در زمان مناسبی هم صورت نگرفت.

وی از ظرفیت قابل توجه صادرات دام زنده خصوصا در استانی مانند کرمانشاه یاد کرد و با بیان اینکه در سال‌هایی که پیک صادرات را داشتیم تا ۷۰۰ هزار راس دام سبک نیز توسط صادرکنندگان کرمانشاه صادر شد، خاطرنشان کرد: کمترین میزان صادراتی که در سال داشتیم نیز حدود ۲۲۰ هزار راس بوده که آن نیز به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت بود.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مزایای صادرات دام زنده داشت که در درجه اول حمایت از تولیدکننده است و گفت: وقتی تولیدکننده دام مازاد را در بازار خارجی می‌فروشد، پول خود را نقد دریافت می‌کند، اما در بازار داخلی گاهی پول تولیدکننده چهار تا شش ماه بعد پرداخت می‌شود.

نوری اظهار کرد: از سوی دیگر وقتی تولیدکننده امکان صادرات دام خود را داشته باشد، رغبت بیشتری برای تولید خواهد داشت و افزایش تولید هم می‌تواند به تعدیل قیمت‌ها در بازار داخلی نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه صادرات دام سبک زنده عامل گرانی گوشت قرمز در بازار نیست، گفت: بار‌ها این موضوع را به صورت کارشناسی و با دلایل مطرح کرده ایم، اما مورد توجه قرار نگرفته است.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه اظهار کرد: صادرات دام زنده صرفا برای دام‌های مازاد بر نیاز داخل انجام می‌شود و از همین رو باعث کمبود در بازار نخواهد شد.

نوری تاکید کرد: طی چند سال اخیر که امکان صادرات دام زنده فراهم نبود، باز هم شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار بوده‌ایم که این امر تایید می‌کند صادرات دام زنده عامل گرانی گوشت نیست .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم