Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،حمید ظهرابی مدیر کل محیط زیست استان فارس در نشست ویدیو کنفرانسی با سازمان‌های مردم ‌نهاد محیط ‌زیستی استان فارس با اشاره به شعار روز جهانی محیط ‌زیست با محوریت تنوع زیستی گفت: ایران از سال ۱۳۷۵ به معاده‌ جهانی حفظ تنوع زیستی پیوست و پس از آن در دهمین کنفرانس اعضای متعهد در این کنوانسیون، ۵ هدف اصلی برای این بیانیه مطرح شد که سه مورد آن حفاظت و بهره‌برداری پایدار با مشارکت مردم باز‌می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، بیان کرد: همراهی جوامع بومی و محلی در راستای حفظ تنوع زیستی بسیار اهمیت دارد زیرا باید بتوانیم ما‌به‌ازای ایجاد‌ محدودیت‌ها برای حفظ محیط زیست، شرایطی را برای جوامع بومی‌ فراهم کنیم تا دستیابی به توسعه پایدار محقق شود.

ظهرابی تصریح کرد: امسال به توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۹۹ با عنوان جهش تولید موضوع دست‌یابی به توسعه پایدار ضمن توجه به جهش تولید در سازمان محیط زیست مورد توجه قرار گرفته  و از همین رو هفته محیط‌ زیست در ایران جهش تولید، حفظ محیط‌زیست برای توسعه پایدار نام‌گذاری شده است.

مدیر کل محیط زیست استان فارس ادامه داد: یکی از تکیه‌گاه‌های اداره کل محیط زیست فارس برای پیشبرد اهداف سازمانی همراهی باید بتوانیم ‌به ‌ازای ایجاد‌ محدودیت‌ها برای حفظ محیط زیست، شرایطی را برای جوامع بومی‌ فراهم کنیم تا دستیابی به توسعه پایدار محقق شود.

او، افزود: امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۹۹ با عنوان جهش تولید موضوع دست‌یابی به توسعه پایدار ضمن توجه به جهش تولید در سازمان محیط زیست مورد توجه قرار گرفته و از همین رو هفته محیط‌زیست در ایران جهش تولید، حفظ محیط ‌زیست برای توسعه پایدار نام‌گذاری شده است.

ظهرابی اضافه کرد: یکی از تکیه‌گاه‌های اداره کل محیط زیست فارس برای پیشبرد اهداف سازمانی همراهی با تشکل‌ها بوده است و در این راستا تلاش شده  در محیطی دوستانه و آزاد تبادل نظر شود.

مدیر کل محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه به بهترین شکل مشکلات زیست‌ محیطی استان تا به امروز مدیریت شده، اظهار کرد: تاکنون گام‌های خوبی برای حفظ محیط زیست، حفاظت از تنوع زیستی و حراست از محیط زیست انسانیانجام شده است.

او، با تاکید بر اینکه توسعه پایدار، تولید منابع انسانی و بهره‌مندی از مواهب طبیعی در تخصصی‌ترین کنوانسیون‌های حفظ محیط زیست مطرح شده، گفت: همواره یکی از نکات کلیدی در حفظ محیط زیست، بهره‌برداری و استفاده پایدار انسان از منابع با حفظ تنوع زیستی در جهان است.

ظهرابی بزرگترین دشمن محیط زیست را فقر دانست و بیان کرد: در وضعیت فشار اقتصادی، تکیه و فشار جامعه بر بهره‌برداری از محیط زیست است، و از همین رو در این مسیر توجه به استانداردهای محیط زیست اهمیت دارد.

مدیر کل محیط زیست استان فارس تصریح کرد: حفظ محیط زیست خود بخشی از توسعه است،که توسعه‌ یافتگی بدون حفظ محیط زیست  ممکن نیست.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تنوع زیستی جهش تولید توسعه پایدار مدیر کل محیط زیست استان فارس توسعه پایدار حفظ تنوع زیستی حفظ محیط زیست جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی

سمیه رفیعی گفت: وضعیت شاخص عملکرد محیط زیست کشور نشان دهنده افت ۶۶ رتبه‌ای از رتبه ۶۷ به ۱۳۳ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بررسی مقایسه‌ای شاخص‌های کشور نشان می‌دهد که ایران در بسیاری از شاخص‌های جدید تعریف شده همچون شاخص قرارگرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، قرارگرفتن در معرض دی اکسید گوگرد، قرارگرفتن در معرض مونو اکسید کربن و شاخص انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ رتبه و نمره بسیار ضعیفی کسب کرده است.

رفیعی بیان کرد:بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۰۲/۲ میلیارد تن بوده که پیش بینی می شود تا ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن برسد. از این میزان پسماند عادی، نزدیک به ۲۱ میلیون تن هر سال در ایران تولید می شود.هر پسماندی که تولید شود دیگر از بین نمی رود؛ فقط بسته به نوع مدیریت می‌تواند به صورت تبدیل به مواد دیگر، انرژی و یا در بدترین حالت در زمین دفن شود. بر اساس گزارش بانک جهانی در سطح دنیا ۶/۶۹ درصد پسماندها دفن و بقیه به مواد دیگر و یا انرژی تبدیل می‌شوند.

او تصریح کرد:گزارش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نشان می‌دهد که نرخ تفکیک پسماندها در مبدأ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد است، این بدان معناست که در صورت عدم بهره‌مندی از مشارکت مردمی عملاً امکان استقرار اقتصاد چرخشی در کشور و دستیابی به مزایای آن غیرممکن خواهد بود. براساس یک برآورد صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع بازیافت ایران، ارزش هشت قلم پسماند بازیافتی شهری در ایران ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این ارزش‌افزوده از تکمیل زنجیره بازیافت پسماندهای صنعتی و کشاورزی در ایران ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به معنای اشتغال پایدار ۱.۲۶۰.۰۰۰ نفری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها