Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: افراد سودجویی که به اسم کارگر در محل‌های غیر رسمی اقدام به تکدی گری نمایند، جمع‌آوری خواهند شد.

فرزاد بهشتی توندری با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به لزوم حمایت از حقوق مادی و معنوی کارگران زحمتکش ایرانی و انجام وظایف مرتبط با این قشر، شناسایی و ساماندهی این افراد توسط تمامی دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اداره کل تامین اجتماعی استان، اداره کل فنی و حرفه ای استان و با محوریت شهرداری مشهد در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه تجمع کارگران مشاغل ساختمانی در نقاط مختلف شهر و بدون ضابطه، باعث ایجاد مزاحمت‌های ترافیکی و نارضایتی های مردمی می‌گردد و برخی افراد سودجو به نام کارگران پرتلاش در محل‌های مزبور تجمع و اقدام به تکدی گری می‌نمایند، مقرر شد طبق دستور دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی علاوه بر رفع سد معبر توسط شهرداری، نیروی انتظامی نسبت به جلوگیری از فعالیت کارگران ساختمانی غیرمجاز پس از اتمام  مهلت قانونی تعیین شده در محل‌های غیر مجاز اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: به همین منظور باید کنترل و نظارت دائمی بر محدوده‌های قانونی فعالیت‌های کارگران ساختمانی و حمایت از پرسنل شهرداری و سایر متولیان به صورت گسترده توسط نیروی انتظامی صورت پذیرد.

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی با تاکید بر اینکه فراهم بودن شرایط تجمع در مکانی مناسب با رعایت مسائل سرمایشی و گرمایشی در مناطق مختلف شهر ضروری است، اضافه کرد: باید ترتیبی اتخاذ گردد تا با استفاده از ظرفیت اجرائیات شهرداری و واحد سد معبر، وفق طرح مصوب اقدامات لازم جهت هدایت کارگران مزبور به ایستگاه‌های تعبیه شده صورت پذیرد.

وی همچنین از احاد شهروندان خواست که در صورت نیاز به کارگر از محل های رسمی و از طریق ارتباط با شماره ۳۱۷۵ تامین نمایند و کمک‌های خود را به سرپرست ایستگاه مربوطه جهت توزیع عادلانه و جلوگیری از سو استفاده برخی از افراد از موقعیت قشر عزیز کارگران ساختمانی تحویل دهند

بر اساس اعلام روابط عمومی دادستانی خراسان رضوی، بهشتی یادآور شد: چنانچه در راستای اجرای دستورات، مقاومتی صورت پذیرد، نیروی انتظامی موظف خواهد بود طبق وظایف فوق و براساس مواد ۴۴، ۴۵، ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری، اقدامات پیشگیرانه و هدایت متخلفین را معمول و فوراً از دادسرای ناحیه مربوطه در ساعت اداری و از معاون محترم دادستان در وقت کشیک، نسبت به آن افراد کسب تکلیف نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی کارگران ساختمانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سالار علی ویسی در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسوول برگزار شد،اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود:در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد:اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد:بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898991

دیگر خبرها

  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!