Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد آذریار روز یکشنبه به مناسبت هفته محیط زیست در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی سفر سال ۹۷ رئیس جمهوری به شهرستان کنگان مقرر شد مرکز پایش محیط زیست در این شهرستان و عسلویه راه‌اندازی شود که در این ارتباط عملیات اجرایی ساختمان این مرکز در کنگان در سال جاری آغاز و سامانه پایش عسلویه نیز تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه در شهرستان‌های کنگان و عسلویه لحاظ شده که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته‌است.

آذریار با اشاره به صنعتی بودن شهرستان کنگان گفت: بارها برای پالایشگاه‌های مستقر در این منطقه اخطار صادر شده‌است و هیچ پالایشگاهی در هیچ فصلی در این شهرستان از لیست صنایع آلاینده خارج نشد.

وی، اجرای طرح سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی در شهرستان کنگان را ضروری دانست و اظهارداشت: بخشی از عوارض آلایندگی بایستی صرف بهبود محیط زیست و سلامت منطقه شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان افزود: بخشی از فاضلاب های شهری مستقیم یا غیر مستقیم وارد در شهرستان کنگان وارد دریا می شود که حیات آبزیان را به مخاطره انداخته است.

آذریار با اشاره به مشکلات این اداره از جمله کمبود نیرو به چارت سازمانی این اداره بیان کرد: پاسگاه محیط بانی دریایی به عنوان مصوب چارت سازمانی در این شهرستان همچنان روی کاغذ مانده‌است.

وی تشکیل کارگروه کاهش آلودگی به عنوان مصوبه سفر رئیس جمهوری را یادآورشد و ادامه داد:: تشکیل کارگروه ملی کاهش آلودگی در کنگان و عسلویه گامی مهم در جهت کاهش آلایندگی‌ها خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  ایستگاه پایش در کنگان بدلیل نبود اعتبار مدت‌ها خراب است افزود: شهرستان کنگان نیازمند چندین ایستگاه پایش است.

آذریار در باره پسماندها بیان کرد: بدلیل گستره منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هیچ زمینی برای استقرار دفن پسماندها در شهرستان کنگان برای اجرای سیستم‌های نوین و یا غیر نوین دفن پسماند وجود ندارد.

برچسب‌ها عسلویه سازمان حفاظت محیط زیست کنگان آلودگی هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه سازمان حفاظت محیط زیست کنگان آلودگی هوا عسلویه سازمان حفاظت محیط زیست کنگان آلودگی هوا شهرستان کنگان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه

آقای زارع به مناسبت روز زمین پاک گفت:با اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف، عملیات ساخت این طرح از سرگرفته خواهد شد.

وی افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مراغه در ادامه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.
زارع  افزود: بهره برداری بی رویه از مراتع سهند را در استانه بحران قرار داده است.

وی گفت: با ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

به گفته وی، برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آیند یک ضرورت است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه