Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:18:31 GMT

کشاورزان سمیرم مصرف برق ظهرگاهی خود را محدود کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۴۱۸۰

کشاورزان سمیرم مصرف برق ظهرگاهی خود را محدود کنند

اکبر ترابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف برق در سایر نقاط استان اصفهان در گرمترین ساعت‌های روز  افزایش می‌یابد اما در سمیرم از همان ساعات ابتدایی بامداد موتور چاه‌های کشاورزی روشن ‌می‌شود و مصرف برق را بالا می‌برند.

به گفته وی، رنگ قرمز سمیرم در نقشه برق کشور نشان از مصرف بالای این خطه وسیع و کشاورزی است که نشان می‌دهد، صرفه‌جویی و خودداری از روشن کردن موتورهای چاه آب بین ساعت های ۱۲ تا ۱۶ ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور برق سمیرم به نقل از مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت که مشترکان بخش کشاورزی که دارای چاه آب(تعرفه سه الف) هستند، می‌توانند با خاموش کردن موتور چاه آب خود در محدوده زمانی ۱۲ تا ۱۶ روز از ۱۵ خرداد تا نیمه شهریور ماه برای مصرف نکردن برق در این بازه پاداش دریافت کنند.

ترابی گفت: تعرفه برق این مشترکان علاوه بر پاداش تا ۲۰ ساعت رایگان محاسبه می‌شود.

به گفته مدیر اموربرق سمیرم، مشترکان صنایع جانبی کشاورزی مانند مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌داران و سردخانه‌داران نگهداری محصولات و تولیدات کشاورزی اگر در همان محدوده زمانی یا دست کم در ساعت‌های ۱۳ تا ۱۵، مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند، پاداش می‌گیرند.

وی یادآور شد: یکهزار و ۳۰۹ مورد مجوز برق کشاورزی در این شهرستان صادر شده که عمده آنها مربوط به چاه‌های آب کشاورزی برق‌دار شده در سال‌های گذشته و سال جاری است.

ترابی به وجود عمده باغ‌های شهرستان سمیرم در بخش‌های پادنا و پادنای بزرگ اشاره کرد و از کشاورزان و بهره برداران این بخش در روستاها و آبادی‌های این بخش‌ها خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا مشکلی در تامین برق ایجاد نشود.

امور برق سمیرم دارای ۱۱ هزار و ۶۱۲ مشترک خانگی، ۱۰ هزار روستایی، ۷۱۰ مشترک دولتی، ۱۹۴ انشعاب صنعتی، یکهزار و ۳۰۵ مورد کشاورزی و ۲هزار و ۲۹ اشتراک در سایر بخش‌ها و مصارف است.

شهرستان سمیرم با اشتغال ۹۰ درصدی مردم در بخش کشاورزی و دامداری، دارای ۱۹ هزار هکتار باغ و ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی است.

این منطقه دارای سه دستگاه پست ۲۰/۶۳ کیلو ولت و ۱۱ هزار و۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط و ۹۲۰ دستگاه ترانسفورماتور است.

همه ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از انرژی برق بهره مندند.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان و ضلع شمالی دنا و زاگرس میانی قرار دارد.

برچسب‌ها مصرف بهینه برق اراضی کشاورزی سمیرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق اراضی کشاورزی سمیرم مصرف بهینه برق اراضی کشاورزی سمیرم مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، جریان آب ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به اصفهان رسید و زیر پل‌های تاریخی این شهر جاری شد.

خروجی سد زاینده‌رود با هدف توزیع سومین نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی شرق اصفهان از عصر روز سه‌شنبه افزایش یافت.

هنوز مشخص نیست که آب قرار است چند روز برای اراضی کشاورزی اصفهان رهاسازی شود و جریان آب در شهر اصفهان ادامه داشته باشد.

در این ارتباط احمدرضا صادقی سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار مهر گفت که تعداد روز و حجم رهاسازی آب طی جلساتی با نمایندگان کشاورزان و مسؤولان استانداری در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

ذخیره سد زاینده‌رود روز گذشته ۳۸۳ میلیون مترمکعب و میانگین بارش‌ها در ایستگاه (چلگرد) سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود یکهزار و ۲۰ میلیمتر اعلام شد.

پیش از این در سال زراعی امسال ۲ نوبت آب برای اراضی کشاورزی شرق و غرب اصفهان توزیع شد. نخستین نوبت از رهاسازی آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان ۲۰ آبان ۱۴۰۲ به مدت ۱۷ روز انجام شد و دومین نوبت از سوم فروردین ماه امسال به مدت ۱۲ روز (تا ۱۵ فروردین) آب در زاینده رود اصفهان و کانال‌های کشاورزی شرق و غرب جریان داشت.

به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آبان سال گذشته بین ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات رفته است.

نرسیدن یا کم‌رسیدن آب به برخی کانال‌های کشاورزی در دومین نوبت توزیع آن، سبب خساراتی به کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان شده است.

کد خبر 6081628

دیگر خبرها

  • پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت