Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: درصد مرگ و بستری بیماری کرونا در لرستان پایین آمده و این موضوع نشان می‌دهد به سمت خوبی حرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد سیدموسی خادمی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا مهمترین زاویه و بحث توجه به سلامت و جان مردم بود و کم کردن امکان ابتلا افراد به این بیماری حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر به دنبال این موضوع بودیم که تعداد بیماران ما در هر نقطه از کشور از ظرفیت بیمارستانی ما بیشتر نشود چرا که در این شرایط خطرات بیشتر می‌شد.

استاندار لرستان تصریح کرد: همه تلاش دولت این بود که تعداد ابتلا از ظرفیت موجود بیشتر نشود و در لرستان حتی ظرفیت ما به ۴۰ درصد استان رسید، و تعداد بیماران در بخش آی‌سی‌یو ما در بدترین حالت به ۵۰ درصد از ظرفیت خود رسید.

وی خاطر نشان کرد: با پیش رفتن بیماری و زمان، اقتصاد و معیشت مردم مطرح شد که باید حل می‌شد و با پیش‌روی بیشتر بحث آداب و فرهنگ مردم مانند زیارت، مراسم عروسی و عزا مطرح بود که باید کنترل می‌شد.

خادمی افزود: در واقع سلامت،اقتصاد و آداب و فرهنگ سه موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به صورت بهینه مدیریت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: از اول تیرماه نماز جمعه‌ها در مناطق زرد و سفید برگزار می‌شود و اکثر فعالیت‌های اقتصادی ما از سر گرفته می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی و کارآفرینان ضربه بزرگی خوردند، عنوان کرد: صنایع استان برندگان و بازندگان زیادی داشت، تعداد زیادی از صنایع در بحث کرونا مانند صنایع متکی بر دانش و فناوری اطلاعات، صنایع بهداشتی و تولید کنندگان ماسک و الکل جزو برندگان این جریان بودند اما بخشی عظیمی نیز جز بازندگان بودند که دولت باید به این صنایع کمک کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت را می‌بینیم که به دنبال راهی برای کمک به تولیدکنندگان است، تصریح کرد: وضعیت استان نگران‌کننده نیست چراکه با فاصله زیادی از دیگر استان‌ها تست کرونا را انجام می‌دهیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در روز حدود ۸۰۰ تست کرونا انجام می‌دهیم که حدود ۹۰ مورد ممکن است مثبت باشد اما در استان‌های دیگر با انجام ۱۰۰ مورد تست ممکن است ۱۵ تست مثبت باشد پس بالا بودن نسبی آمار ما به دلیل انجام تست‌های زیاد است.

وی عنوان کرد: در بحث شناسایی و بیماریابی چهار آزمایشگاه در سطح استان راه‌اندازی کردیم و به دلیل هزینه بالای انجام تست‌ها به دنبال این هستیم تست‌ها را به سمت گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد مسن و بیمار جهت دهیم.

خادمی با بیان اینکه درصد مرگ و بستری این بیماری پایین آمده و نشان می‌دهد در استان به سمت خوبی حرکت می‌کنیم، گفت:در جهت کمک به تهیه لوازم، تجهیزات و امکانات مورد نیاز در روزهای سخت کرونا از اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی تشکر می‌کنم که مشکلات را حل کرد.

وی تصریح کرد: همکاری صنعت و اصناف استان در راستای تعطیلی اصناف از مهمترین فعالیت‌هایی بود که انجام شد و علاوه بر اینکه خود آسیب دیدند به کمک مردم آمدند و نیازهای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی را تهیه کردند.

استاندار لرستان بیان کرد: دولت امکاناتی داده و ما باید حداکثر بهره‌برداری را ببریم و هرچه می‌توانیم از تسهیلاتی که دولت ایجاد کرده سهم استان را بالا ببریم و در این راستا به بخش‌های آسیب‌دیده اطلاع‌رسانی کامل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث هتل‌ها نیز سخت گرفتیم تا تعطیلات خردادماه نیز به اتمام برسد اما هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا با رعایت پروتکل‌های لازم بازگشایی شوند.

خادمی با تاکید براینکه به دنبال حل مسائلی در رابطه با بحث تالار پذیرایی نیز هستیم، گفت: از اهمیت این موضوع هنوز کاسته نشده و نیاز است که مردم از اجتماع دوری کرده و برگزاری مجلس ترحیم و عروسی را کاهش دهند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشکارشدن ابعاد جنایت‌بار دیگری از انفجار تروریستی کرمان

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی احمدی‌نژاد ظهر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی دیگر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان که در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) بستری بود به شهادت رسید، اظهار داشت: این نوجوان ۱۳ ساله از ناحیه گردن دچار آسیب‌دیدگی شده و مهره دوم گردن وی کاملاً قطع شده بود.

وی با اشاره به اینکه عمل جراحی این نوجوان توسط تیمی که از تهران آمده بودند، انجام شد، گفت: با این وجود صبح امروز محمدمهدی ایرانمنش آخرین مجروح این انفجار تروریستی بستری در بیمارستان کرمان به خیل شهادت پیوست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بقیه مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان همه ترخیص شدند، افزود: بسیج جامعه پزشکی همراه با دانشگاه علوم پزشکی کار بیماران شناسایی شده را در منزل انجام می‌دهد و کسانی هم که نیاز به ارجاع داشته باشند به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این حادثه توسط بنیاد شهید شناسایی شدند و هر کدام که با کارت شناسایی مراجعه کنند تمام خدمات آن‌ها به صورت رایگان در مراکز درمانی ما انجام می‌شود، ادامه داد: در ایام تعطیلات عید نوروز امسال برخی از این مجروحان که نیاز به فیزیوتراپی داشتند خدمات خود را در بیمارستان شهید باهنر کرمان دریافت کردند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه چند نفر از مجروحان انفجار تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان هم توسط بنیاد شهید به تهران اعزام شدند و کار درمانی آن‌ها پیگیری شده است، گفت: خوشبختانه این مجروحان در حال حاضر در وضعیت استیبل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مجروحان این انفجار، تفاوتی با مجروحان زمان جنگ دارند، افزود: زمان جنگ به دلیل داغ شدن گلوله و ترکش‌ها، استریل محسوب می‌شدند، اما این ساچمه‌ها داغ نشده و استریل نبودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اتفاقی که در کرمان افتاد کاملاً جدید بود و بعد از حادثه و اعمال جراحی متوجه عفونت‌های بسیار شدیدی در مجروحان این حادثه شدیم، ادامه داد: این عفونت‌ها نه تنها در مجروحان بستری در بیمارستان‌های کرمان که مجروحان بستری در دیگر بیمارستان‌ها هم مشاهده شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مجروح این حادثه در بیمارستان بقیه الله تهران بستری بودند، گفت: در بازدید‌هایی از بیمارستان بقیه‌الله تهران داشتیم چهار مجروح بستری در این حادثه همه دچار عفونت‌های بسیار شدید شده بودند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ساچمه‌ها را برای آزمایش فرستادیم، افزود: احتمالاً این ساچمه‌ها قبل از کارگزاری آلوده شده باشند، وجود دارد و کسی که کار تروریستی می‌کند از انجام هیچ کار ناجوانمردانه‌ای کوتاهی نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مجروحان این انفجار تروریستی به عفونت‌های بسیار شدیدی دچار شدند، ادامه داد: هنوز هم تعدادی از این مجروحان با این عفونت‌ها دست به گریبان بوده و در حال درمان هستند.

دیگر خبرها

  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • آشکارشدن ابعاد جنایت‌بار دیگری از انفجار تروریستی کرمان
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • دستورات جدید رئیسی درباره عفاف و حجاب
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • بستری بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در بیمارستان های استان یزد
  •  رشد ۸ درصدی جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل و نقل لرستان
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر
  • افزایش ۵ درصدی جابه‌جایی کالا از طریق ناوگان حمل‌ونقل لرستان