Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سیما،منظر وفضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: ساخت نخستین پارک ملی در استان البرز در مساحتی حدود ۷ هکتار از خرداد ماه سال ۹۷ در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری آغاز شده و شهریور ماه امسال فاز اول آن به بهره برداری خواهید رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: دوازده گروه هنری و متخصصِ حرفه ای طراحی و اجرای اقامتگاه و زیست بوم اقوام ایرانی را به صورت همزمان در این پارک اجرا می کنند و پارک ایران کوچک به عنوان مرکز مبادله فرهنگی می تواند در جریان سازی رویدادهای هنری و تبادل تاریخچه فرهنگ اقوام لُر،کرد،ترک، بلوچ ،گیلان ، مازندران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی با اشاره به احداث سکونتگاه های اقوام ایرانی در این پارک ادامه داد: ساخت ابنیه چون سیاه چادر ایل لُر و بختیاری، خانه آغاج اوی ترکمن ها، مُضیف خوزستان و کپر آذر بایجان، بخشی از بافت ابیانه و آب انبار یزد، ارگ بم، بازار سعدالسلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی، و ساباط مناطق مرکزی در این پارک در حال انجام است.

بضاعتی پور همچنین با اشاره به ساخت ماکت از نقش جهان اصفهان، اورامان کردستان و روستای کندوان آذربایجان  بیان داشت: شهر کرج با اسکان اقوام گوناگون در خود باعث ایجاد شرایط خاصی از نظر تنوع فرهنگی شده و احداث این پارک علاوه بر افزایش آگاهی شهروندان نسبت به شیوه زندگی سایر همشهریان خود می تواند موجب رشد هویت مشترک شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان با اشاره به ضرورت شناخت شهروندان از پیشینه فرهنگی و هویتی اقوام گفت: در کنار هیاهوی زندگی شهری، مدیریت شهری کرج در پارک ملی ایران کوچک شرایطی فراهم کرده تا احیاگر برخی سنت ها و آیین ها فراموشی شده باشد و پیام سبک زندگی بکر و دل‌انگیز اقوام مختلف ایران را به شهروندان برسا ند و در آینده با نمایش آیین‌ها و آداب و رسوم زیبای خود، مینیاتوری از لطافت و شکوه سبک زندگی اصیل ایرانی را به نمایش بگذارند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارک ایران کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۱۷۵ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران

به نقل از مرکز مبادله، طی جلسه معاملاتی امروز (یکشنبه) و در دو عرضه عمده و خرد، مجموعا ۳۹۵ قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد.

میانگین قیمت شمش‌های طلای معامله شده در این روز، ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به ثبت رسید.

طی ۱۹ جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران ۲۶۳۶ کیلوگرم شمش مورد معامله قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • فروش ۲.۷ تن طلا در ۲۰ حراج؛ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • دلار حواله به ۴۱ هزار تومان نزدیک شد
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • معامله ۱۷۵ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • جزئیات حراج جدید طلا
  • مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند