Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@08:38:11 GMT

قضایی شدن یک فروشگاه بزرگ شیراز توسط استاندارد فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۴۹۴۲

قضایی شدن یک فروشگاه بزرگ شیراز توسط استاندارد فارس

ایسنا/فارس مدیرکل استاندارد استان فارس از ارسال پرونده تخلف یک فروشگاه بزرگ در شیراز به دلیل رعایت نکردن موازین استاندارد و بعد از تذکرات مکرر، خبر داد.

مرتضی رهنما یکشنبه ۱۷ خرداد به خبرنگاران گفت: روغن زیتون و فرآورده‌های گوشتی نظیر همبرگر، مشمول استاندارد اجباری‌ست و تولید و عرضه آن بدون رعایت موازین استاندارد، تخلف محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهنما با این توضیح که یکی از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای اقدام به عرضه محصولات زیتون و فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد کرده است، گفت: این فروشگاه علی‌رغم تذکرات مکرر کارشناسان استاندارد، اقدام به عرضه روغن زیتون غیرخوراکی و همبرگر خام منجمد فاقد نشان استاندارد کرده است.

او ضمن یادآوری اینکه نظارت بر عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ، از نظر کارشناسان استاندارد، حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: کارشناسان اداره استاندارد فارس، در آخرین بازرسی از فروشگاه متخلف، ضمن توقیف کالاهای غیراستاندارد ذکر شده، پرونده تخلف را برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع داده‌اند.

رهنما با تصریح اینکه موضوع تا حصول نتیجه موثر، از سوی اداره استاندارد فارس پیگیری می‌شود، گفت: متاسفانه فروشگاه یاد شده، "پومس" یا روغن حاصل از تفاله زیتون را به جای روغن زیتون تصفیه شده و همبرگر فاقد استاندارد را به مشتریان خود عرضه می‌کرد.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: پومیس زیتون، محصولی غیر خوراکی محسوب می‌شود و تنها در بخش صنعت مصرف دارد، بنابراین و بعد از تذکرات متعدد، توقیف کالا و برخورد قانونی با مرتکبین تخلف، در دستور کار قرار گرفته است.

رهنما بدون اشاره به نام فروشگاه متخلف، از مصرف کنندگان درخواست کرد که هنگام خرید کالاهای مشمول استاندارد، که تمام محصولات غذایی و بهداشتی را شامل می‌شود، به علامت استاندارد محصول توجه کرده و برای اطمینان از سلامت کالا، کد ده رقمی درج شده روی کالا را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دستگاه قضایی استاندارد استاندارد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات

سید محمدرضا مدرسی فرماندار یزد در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی استان بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد.

وی گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

مدرسی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد: با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز از پرواز آمریکا جا ماندند
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر