Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@21:56:47 GMT

انتظار کارگران از بازنگری در مزد سال ۹۹ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۵۰۴۰

آفتاب‌‌نیوز :

داوود میرزایی با اشاره به دعوت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعضای شورای عالی کار به منظور تشکیل جلسه ای به منظور بازنگری در میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران، اظهار کرد: خواسته جامعه کارگری از وزیر و شورای عالی کار صرفا افزایش حق مسکن کارگران نیست و اگر صرفا افزایش حق مسکن کارگران مطرح بود نیازی به تشکیل جلسه نبود و می توانستند بدون نظر جامعه کارگری و شرکای اجتماعی نسبت به اعمال افزایش حق مسکن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مطالبه جامعه کارگران و نماینده کارگران در شورای عالی کار را افزایش پایه حقوق و دستمزد ماهانه کارگران بیان کرد و افزود: هر عددی که بخواهد به میزان دریافتی جامعه کارگری اضافه شود باید در میزان دستمزد و حقوق ماهانه لحاظ شود.

دبیر خانه کارگر ساوه و زرندیه افزود: انتظار می‌رود مرجع تصمیم‌گیری در افزایش حقوق کارگران به ماده ۴۱ قانون کار که به افزایش حقوق کارگران متناسب با افزایش نرخ تورم تاکید دارد، مراجعه کند. بدیهی است خواسته جامعه کارگری افزایش حقوق و دستمزد متناسب با افزایش نرخ تورم براساس اعلام بانک مرکزی است.

وی در تشریح ماده ۴۱ قانون کار گفت: شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین کند.

به گفته میرزایی حداقل مزد بدون آن که مشخصات جسمی و روحی کارگران و ویژگی‌های کار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه‌ای باشد تا زندگی یک خانواده، که تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین کند.

او تصریح کرد: براساس تبصره ماده ۴۱ قانون کار کارفرمایان موظفند که در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند و در صورت تخلف ضامن تادیه مابه‌التفاوت مزد پرداخت شده و حداقل مزد جدید هستند.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ زمانی حقوق واقعی جامعه کارگری پرداخت نشده است، گفت: افزایش حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم، میزان دریافتی کارگران را به مبلغ واقعی ماهانه نزدیک می کند و اینطور نیست که گفته شود حقوق واقعی کارگران پرداخته شده است.

میرزایی با تاکید بر توجه به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: با گذشت حدود سه ماه از آغاز سال جدید، متاسفانه وضعیت حقوق جامعه بازنشستگی مشخص نشده و انتظار می‌رود که دولت در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تسریع کند و میزان دریافتی آنان نزدیک به دریافتی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری شود تا اجحافی در حق این قشر صورت نگیرد و عدالت رعایت شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مزد کارگران کارگران شورای عالی کار جامعه کارگری افزایش حقوق حداقل مزد افزایش حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰ نفر از کارگران استان سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، خلیل‌احمد سلامی اظهار داشت: 40 نفر از کارگران استان به نمایندگی از جامعه کار، تولید و تعاون سیستان و بلوچستان، همزمان با دیدار کارگران کشور با مقام معظم رهبری، در حسینیه امام خمینی(ره) حضور پیدا خواهند کرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در اولین روز از هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند.

وی افزود: بنا بر سهمیه تعیین شده، 40 نفر از کارگران پر تلاش سیستان و بلوچستان به نمایندگی از خانواده بزرگ کارگری، کارآفرینی و تعاونگران استان در این برنامه شرکت خواهند کرد. 

رئیس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص ویژه برنامه های این هفته در استان گفت: محور برنامه های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت بیش از پیش مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش های این قشر بی ادعا اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است.

سلامی عنوان کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف، گرامی داشته می‌شود. 

وی افزود: بازدید از واحدهای کارگری و گفتگو با جامعه کار و تولید، برگزاری همایش های فرهنگی و ورزشی با حضور خانواده کارگران، تکریم خانواده معظم شهدای کارگر و دیدار نمایندگان جامعه کارگری با امامان جمعه و مسئولان استانی و شهرستانی، بخشی از برنامه های هفته کار و کارگر در سیستان و بلوچستان است که امسال با شعار "مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی" برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حال کارگران خوب است!
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد