Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@08:08:47 GMT

"شیطان پیر" اعدام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۵۰۵۵

پیرمرد ۶۷ ساله‌ای که به اتهام تجاوز به دختر ۱۴ ساله دستگیر و با حکم قاطع دیگری از سوی دستگاه قضایی خراسان رضوی به اعدام محکوم شده بود، دوشنبه هفته گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد. ناطقان: این ماجرای تکان دهنده سوم تیر سال ۹۶ زمانی در مشهد لو رفت که زنی هراسان دختر ۱۴ ساله بارداری را به بیمارستان دکتر شریعتی در انتهای بولوار وکیل آباد مشهد رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختر نوجوان حال مناسبی نداشت و از شدت درد به خود می‌پیچید. کادر درمانی بیمارستان بلافاصله وارد عمل شدند و با انجام آزمایش و معاینات پزشکی دریافتند که هنگام وضع حمل دخترک رسیده است و او باید به اتاق مراقبت‌های ویژه برود. تکاپو‌ها برای شناسایی شوهر «آیدا» در مرکز درمانی آغاز شد تا او اجازه انجام عمل جراحی در صورت نیاز پزشکی را بدهد، اما جست و جو‌ها بی فایده بود و خبری از شوهر دختر ۱۴ ساله نبود تا این که «آیدا» راز هولناکی را فاش کرد. او به کادر درمانی بیمارستان گفت: ازدواج نکرده و شوهری ندارد؟! پرستاران درحالی حیرت زده به دخترک می‌نگریستند که سوالات زیادی برایشان بی پاسخ مانده بود!
«آیدا» که با اقدامات اولیه درمانی کمی آرام‌تر شده بود، اشک ریزان قصه تلخی را بازگو کرد. او گفت: پنج سال بیشتر نداشتم که پدرم مرا به خواهرش سپرد تا سرپرستی ام را به عهده بگیرد، اما چندین ماه قبل شوهرعمه ام که مردی پیر است روزی در منزل دست و پا و دهانم را بست و مرا مورد تجاوز قرار داد. من از ترس جیغ می‌کشیدم و گریه می‌کردم، اما هیچ کس به دادم نمی‌رسید، چون من و شوهر عمه ام در خانه تنها بودیم. بعد از این ماجرا او مرا تهدید کرد که نباید به کسی چیزی بگویم! من هم که خیلی ترسیده بودم با این کابوس وحشتناک زندگی می‌کردم و دم برنمی آوردم تا این که امروز دیگر نتوانستم شدت درد را تحمل کنم و به ناچار موضوع را به عمه ام گفتم و ...
گزارش اختصاصی خراسان حاکی است: با توجه به اظهارات تکان دهنده دختر نوجوان، بلافاصله یکی از اعضای کادر درمانی، موضوع را به پلیس گزارش داد و بدین ترتیب پرونده‌ای قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه و شاندیز تشکیل شد. با توجه به اهمیت و حساسیت این پرونده، دادستان عمومی و انقلاب طرقبه به عنوان مدعی العموم وارد ماجرا شد و دستورات ویژه‌ای را برای شناسایی و دستگیری «م- ن» (شوهر عمه دختر نوجوان) صادر کرد. به دنبال اجرای دستور قضایی، گروه زبده‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی به ردزنی پیرمرد ۶۷ ساله پرداختند و او را تحویل مراجع قضایی دادند. بنابر گزارش خراسان، با تکمیل تحقیقات در دادسرا، این پرونده ویژه به شعبه سوم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و با حساسیت خاصی توسط قاضی اسماعیل شاکر مورد رسیدگی قرار گرفت.
«م- ن» که پای میز محاکمه ایستاده بود اگرچه به خلوت کردن با دختر خوانده اش به طور ضمنی اقرار می‌کرد، اما تجاوز به عنف را نمی‌پذیرفت و مدعی بود که به برادرزاده همسرش تجاوز نکرده است.
از سوی دیگر او توسط قاضی با تجربه‌ای محاکمه می‌شد که چندین سال رسیدگی به پرونده‌های جنایی را عهده دار بود و راه‌های اثبات جرم را به آسانی طی می‌کرد. در همین هنگام قاضی شاکر دستورات محرمانه‌ای را برای انجام آزمایش‌ها و معاینات دقیق به پزشکی قانونی صادر کرد تا اثبات علمی جرم از نگاه قاضی فراهم شود. از طرف دیگر نیز آزمایش دی ان‌ای روی نوزاد تازه متولد شده «آیدا» ماجرای تجاوز را نمایان کرد. به گزارش خراسان، این گونه بود که نوزاد «آیدا» به دستور مقام قضایی تحویل بهزیستی شد و پدر «آیدا» نیز که چوپانی بی بضاعت بود بعد از شنیدن ماجرای «شیطان پیر» شکایتی را علیه او مطرح کرد. این مرد چوپان گفت: به خاطر آن که در وضعیت اقتصادی بدی قرار داشتم و شرایط زندگی‌ام به گونه‌ای بود که نمی‌توانستم از دخترم مراقبت کنم، او را به خواهرم سپردم تا مانند فرزند خودش از او نگهداری کند، اما ...
ادامه این گزارش حاکی است: پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه و با توجه به اثبات علمی جرم و همچنین اسناد و مدارک محکمه پسند در پرونده، رئیس شعبه سوم کیفری یک خراسان رضوی با مستشاران دادگاه به شور نشست و در نهایت با بررسی همه جوانب قانونی و شرعی و همچنین دقت نظر در فتوای مراجع عظام تقلید، رای به «اعدام» متجاوز به عنف داد. این رای قاطع که بار دیگر اقتدار دستگاه قضا را به رخ کشید درحالی به وکیل مدافع «م- ن» (شیطان پیر) ابلاغ شد که او و متهم به رای صادره اعتراض کردند و این پرونده برای بررسی‌های دقیق‌تر به شعبه سیزدهم دیوان عالی کشور ارجاع شد.
بنابر گزارش اختصاصی خراسان، قضات دیوان عالی کشور نیز پس از مطالعه دقیق و بررسی خط به خط اوراق این پرونده حساس، رای صادره از سوی دادگاه را مهر تایید زدند و این گونه پرونده «شیطان پیر» به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسید. اگرچه با درخواست متهم و وکیل مدافع، این پرونده در شورای عالی عفو نیز مطرح شد، اما باز هم بر اجرای حکم قاطع دستگاه قضا تاکید و تقاضای عفو «م- ن» رد شد. این گزارش حاکی است: با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، سپیده دم روز دوشنبه گذشته، «شیطان پیر» با حضور قضات اجرای احکام و نظارت قاضی زرگر (قاضی با تجربه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) پای چوبه دار رفت و در زندان مرکزی مشهد به مجازات رسید. این گونه بود که بار دیگر با اجرای یک حکم قاطع در دستگاه قضایی، نور امیدی در دل‌های باورمندان به عدالت درخشید و چشمانی نگران، اما امیدوار، رقص «شیطان» بر چوبه دار را به نظاره نشست. منبع: فردا برچسب ها: تجاوز ، دختر 14ساله ، زندان ، قاضی ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تجاوز دختر 14ساله زندان قاضی ناطقان عمومی و انقلاب شیطان پیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهاره هدایت مرخصی نیست، اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شد

وکیل بهاره هدایت، مهدی یراحی و ترانه علیدوستی آخرین وضعیت پرونده موکلان خود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، زهرا مینویی درباره آخرین وضعیت پرونده بهاره هدایت عنوان کرد: خانم هدایت خودشان به درستی در صفحه‌شان نوشتند که به مرخصی نیامده‌اند نمی‌دانم چرا در برخی از رسانه‌ها این مساله به اشتباه با عنوان مرخصی منتشر شد.

بهاره هدایت مرخصی نیست، اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شده است

وی افزود: خانم هدایت با تعویق اجرای حکم در حال حاضر بیرون از زندان هستند به عبارت دیگر اگر ایشان به زندان بازگردند این مدتی که بیرون بوده‌اند جزو حبس ایشان محسوب نمی‌شود در حالیکه مرخصی جزو دوره حبس حساب می‌شود.

این وکیل دادگستری یادآور شد: قبل از این مساله، خانم هدایت به دلیل جراحی که داشت بیرون بود و در واقع از زندان برای جراحی اعزام شدند. یک روز بیمارستان بودند و ایشان را به زندان بازگرداند تا ما بتوانیم کار‌های پزشکی قانونی را پیگیری کنیم، فردای آن روز به ما ابلاغیه تعویق ۱۰ روزه اجرای حکم جهت ادامه درمان را دادند.

وی گفت: در این ۱۰ روز با توجه به جواب پاتولوژی و آزمایش‌های دیگر، پزشک معالج هم درخواست تمدید این ۱۰ روز را داشتند تا برای درمان بتوانند تصمیم درستی بگیرند و پاسخ پاتولوژی دوم هم بیاید. در همین راستا تا ۸ فروردین فعلا این تعویق اجرای حکم تمدید شده است و ۸ فروردین ما باید به دادیاری ناظر زندان مراجعه کنیم تا بقیه روال کار را پیگیر شویم. در حال حاضر رویه جدید این است که راجع به درمان‌هایی که بیرون از زندان صورت می‌گیرد، مرخصی نمی‌دهند، تعویق اجرای حکم را لحاظ می‌کنند که جزو دوره حبس آن‌ها حساب نمی‌شود و برای خانم هدایت هم همین‌طور است.

برای ترانه علیدوستی ۶ ماه قرار نظارتی صادر شده است

وی با اشاره به دیگر پرونده‌هایی که وکالت آن را بر عهده دارد، گفت: پرونده اخیر خانم علیدوستی در دادسرای فرهنگ و رسانه مربوط به پست اینستاگرامی ایشان درباره آرمیتا گراوند بود و برای ایشان ۶ ماه قرار نظارتی صادر شده است که در این ۶ ماه هیچ هیچ پستی با محتوای سیاسی و تشویش اذهان عمومی منتشر نکنند.

منتظر بخشنامه مرخصی نوروز هستیم تا یراحی بتواند بتواند پدر و مادرش را ببیند

این وکیل دادگستری با اشاره به پرونده مهدی یراحی گفت: آقای یراحی هم با پابند بیرون از زندان هستند منتها ایشان هم محدوده عبورشان هزار متر است حالا ما منتظر بودیم بخشنامه مرخصی نوروز بیاید که ما بتوانیم برای ایشان چند روز مرخصی بگیریم که بتوانند بروند اهواز و پدر و مادرشان را ببینند منتها تا دیروز می‌دانم که بخشنامه نیامده بود.

دیگر خبرها

  • قتل هولناک همسر توسط مرد مشهدی بخاطر غذا درست کردن جلوی چشمان دختر ۵ و ۶ ساله‌اش
  • فیلم قدیمی واکنش کاظم صدیقی به صدور احکام اعدام او در دهه ۶۰
  • تشکیل ۷۶۰ پرونده قاچاق کالا در استان
  • قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال
  • ماجرای هولناک قتل همسر با چاقو مقابل چشمان ۲ دختر خردسال!
  • ببینید | واکنش کاظم صدیقی به شوخی‌ها درباره صدور حکم اعدام توسط او
  • بهاره هدایت مرخصی نیست، اجرای حکمش تا ۸ فروردین تعویق شد
  • (ویدئو) دختر ۱۱ ساله، جوان‌ترین خبرنگار جنگ غزه
  • (ویدئو) دختر ۱۱ ساله که در پوشش خبرنگار در غزه فعالیت می‌کند
  • کاهش ۹.۲ درصدی سرقت در خراسان شمالی