Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بخش تنبور در این جشنواره شامل مقام‌نوازی در چهار رده سنی و مقام‌خوانی در سه رده سنی و تکنوازی براساس مقام‌های تنبور در سه رده سنی است. بخش موسیقی مناطق کردنشین شامل اجرای سازهای بادی مانند سرنا، شمشال، دوزله و نرم‌نای در سه رده سنی، و آواهای کهن کردی مانند هوره سیاچمانه و مور و بیت و حیران در سه رده سنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجله موسیقی نواحی-استان ها آشنایی با ساز تنبور

متن فراخوان این جشنواره به شرح زیر منتشر شده است:

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دالاهو با همکاری خانه‌ تنبور و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه، چهارمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین را با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و کردی؛ شناسایی استعدادهای جوان و حمایت و قدرشناسی از تلاش‌های موثر هنرمندان برگزار می‌کند.

جشن‌نوازی تنبور؛ مقام خوانی تنبور؛ تکنوازی تنبور براساس مقامات سازهای کردی (شمشال، دوزله، نرمه‌نای و سرنا) است. آواهای کهن کردی هم شامل هوره، سیاوچمانه، مور، بیت و حیران است.

بخش تنبور

 مقام نوازی تنبور در چهار رده‌ سنی نونهالان تا پایان دوازده سالگی، نوجوانان از دوازده تا پایان شانزده سالگی، جوانان «الف» از هفده تا پایان بیست ویک سالگی و جوانان «ب» از بیست ودو تا پایان بیست و هفت سالگی برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این بخش باید سه مقام از مقامات تنبور(کلام، مجلسی، مجازی، از هر کدام یک مقام) را حداکثربه مدت ۵ دقیقه (مجموع سه مقام) نواخته و فایل تصویری آن را با کیفیت مناسب از طریق واتساپ به شماره اعلام شده در فراخوان ارسال کنند.

 بخش مقام خوانی نیز در سه رده سنیتا پایان شانزده سالگی، از هفده تا بیست و یک سالگی و ازبیست ویک تا پایان بیست و هفت سالگی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این بخش  باید دومقام از مقامات تنبور (یک مقام کلام، یک مقام مجلسی) را حداکثر به مدت ۵ دقیقه ضبط و فایل تصویری آن را با کیفیت مناسب از طریق واتساپ به شماره اعلام شده در فراخوان ارسال کنند.

 بخش تکنوازی تنبور براساس مقامات در سه رده‌ سنی تا پایان شانزده سالگی، از هفده تا بیست و یک سالگی و ازبیست ویک تا پایان بیست و هفت سالگی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این بخش باید قطعه‌ای را براساس مقامات تنبور حداکثر به مدت ۵ دقیقه نواخته و فایل تصویری آن را با کیفیت مناسب از طریق واتساپ به شماره اعلام شده در فراخوان ارسال کنند. قطعات اجرا شده در این بخش باید حاصل ذوق و قریحه نوازنده بوده و از آثار اساتید دیگر استفاده نکنند و حتما قطعات ارائه شده بر اساس موسیقی تنبور بوده و ترکیبی از موسیقی ریتم و آواز باشد.

بخش سازهای بادی (سرنا، دوزله، شمشال و نرمه نای) در سه رده‌سنیتا پایان شانزده سالگی،  از هفده تا بیست و یک سالگی و از بیست و یک تا پایان بیست و هفت سالگی برگزار می‌شود.

 شرکت کنندگان در این بخش باید قطعه‌ای را حداکثر به مدت ۵ دقیقه نواخته و فایل تصویری آن را با کیفیت مناسب از طریق واتساپ به شماره اعلام شده در فراخوان ارسال کنند. اگر این سازها با ساز کوبه‌ای همانند (ضرب، دف و دهل) همراهی شوند می‌بایست صدای ساز اصلی واضح و بیشتر از ساز کوبه‌ای باشد.

آواهای کهن کردی (هوره، سیاوچمانه، مور، بیت و حیران) در سه رده‌ سنی تا پایان شانزده سالگی، از هفده تا بیست و یک سالگی و ازبیست و یک تا پایان بیست و هفت سالگی برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این بخش باید قطعات آوازی را حداکثر به مدت ۵ دقیقه فایل تصویری با کیفیت مناسب را از طریق واتساپ به شماره اعلام شده در فراخوان ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا ۳۱ تیر ۹۹  است. اعلام آثار راه یافته به جشنواره  نیز۱۰ مرداد  خواهد بود.

زمان برگزاری جشنواره درصورت رفع بحران بیماری کرونا، مطابق با ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مردادماه برگزار و درغیر این صورت مجازی اجرا می‌شود.

متقاضیان شرکت در جشنواره نمونه‌ اجرای خود را به صورت تصویری و با کیفیت صوتی مناسب به همراه یک برگ فتوکپی شناسنامه و کارت ملی ضمن مشخص کردن بخش مربوط به شماره ۰۹۳۹۹۲۲۵۷۸۵ از طریق واتساپ ارسال کنند.

با عنایت به روح معنوی هنر موسیقی برای تقدیر از تلاش‌های هنرمندان فعال این عرصه از چهارمین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مناطق کردنشین به بعد وجه نقدی به عنوان جایزه به برگزیدگان تعلق نگرفته و از هنرمندان عزیز از طریق اهدای محصولات فرهنگی و لوح سپاس تقدیر می‌شود.

کد خبر 518943 برچسب‌ها موسیقی ایرانی استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: موسیقی ایرانی استان کرمانشاه شرکت کنندگان در این بخش حداکثر به مدت ۵ دقیقه سه رده سنی براساس مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن

یوسف نیک انجام در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو» یادمان کیومرث صابری فومنی ملقب به «گل آقا» منتشر شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود، افزود: داستان کوتاه طنز، کاریکاتور و کارتون، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای (محتوای شبکه‌های اجتماعی)، نثر طنز (طنز مطبوعاتی) و با موضوعات: انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، خانه و کرایه خانه، مصائب اینترنت آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فود بلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک نیوزها و …) جهان گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری آزاد از بخش‌های این جشنواره است.

نیک انجام اضافه کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به نشانی http://tanz.pressfestival.ir ارسال کنند.

گفتنی است؛ مراسم پایانی این جشنواره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شهر فومن، زادگاه مرحوم کیومرث صابری فومنی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081666

دیگر خبرها

  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳