Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@22:17:37 GMT

شرایط حضور زائران در مسجد جمکران

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۵۷۹۸

شرایط حضور زائران در مسجد جمکران

این مسجد بعد از بازگشایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و میزبان زائران از در شماره دو است. درهای ۶ و یک، جز شب‌های چهارشنبه و جمعه، در دیگر شب‌ها از ساعت ۲۳ تا ۷ صبح روز بعد بسته هستند.

به گزارش شریان نیوز،حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در تشریح روند فعالیت این مسجد بعد از بازگشایی بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: بعد از مصوبه این ستاد مبنی‌بر بازگشایی مساجد و آستان‌های مقدس، مسجد مقدس جمکران نیز با حضور خانواده معظم شهدا، طی آئینی بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ایام شیوع کرونا و ضرورت کمک به جبهه سلامت کشور، تا وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اجتماعات مذهبی را صادر نکرده است، فعلاً اجتماعی در میعادگاه منتظران برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی زائران باید مهر، سجاده، تسبیح و مفاتیح شخصی همراه داشته باشند چراکه از ارائه این اقلام در مسجد جمکران، به دلیل مقابله با شیوع کرونا معذور هستیم.

حسین‌آبادی با بیان اینکه واحدهای مشاوره مسجد جمکران که به صورت تک نفره پذیرای مراجعه‌کنندگان است و با تجمع همراه نیست، فعال هستند، گفت: این مسجد بعد از بازگشایی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و میزبان زائران از باب المعصومه(س) یعنی در شماره دو است، درهای ۶ باب الرضا(ع) و یک باب الشهدا جز شب‌های چهارشنبه و جمعه، در دیگر شب‌ها از ساعت ۲۳ تا ۷ صبح روز بعد بسته هستند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه میعادگاه منتظران روزی دو مرتبه ضدعفونی می‌شود، خاطرنشان کرد: پروتکل‌هایی برای خادمان پیش‌بینی شده تا حضور زائران و زیارت آن‌ها با رعایت کامل قوانین بهداشتی انجام شود. تا این لحظه بنابر نظر کارشناسان تدابیر بهداشتی اعمال شده در مسجد جمکران رضایت‌بخش بوده است.

وی با بیان اینکه فعلا مسجدهای مقام امام زمان(عج) و مسجد اصلی جمکران بسته است، تاکید کرد: با توجه به وزش بادهای شدید فصلی این روزها و آفتاب شدید منطقه جمکران، مساجد امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) باز و با نصب شماره براساس فاصله‌گذاری موردتایید وزارت بهداشت، پذیرای زائران هستند.

حسین‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، همانطور که بیان شد زائران باید وسایل عبادی شخصی به همراه داشته باشند. همچنین هر دو روز یک بار فرش‌های مسجد تعویض می‌شوند و سیستم‌های تهویه نیز فعال هستند.

منبع: شریان

کلیدواژه: مسجد مقدس جمکران مسجد جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین یاقوت بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با شروع پروازهای حج عمره، ۲۵۵ زائر خوزستانی از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران حج عمره استان خوزستان با مدیریت کاروان‌های شهرستان‌های اهواز، خرمشهر و دزفول روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت به کشور عربستان اعزام و اعمال حج عمره را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت خوزستان اظهار کرد: زائران خوزستانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول الله (ص) حضور دارند و پس از آن به سرزمین مقدس مکه اعزام و در آنجا به مدت پنج روز حضور خواهند داشت.

کد خبر 6085559

دیگر خبرها

  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • تصاویر آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال + فیلم