Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تبدیل پادگان ۰۶ به فضای سبز شهری با عنوان بوستان ارتش با حضور فرمانده کل ارتش، شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مقامات لشگری و کشوری دیروز شنبه در پایتخت آغاز شد.

پادگان ۰۶ ارتش در محدوده خیابان پاسداران، با توافقی که میان شهرداری و ارتش انجام شد قرار است به بوستانی ۳۵ هکتاری تبدیل شده و با هدف رفع کمبود فضای سبز عمومی در این منطقه، در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «احمد مسجد جامعی» روز یکشنبه در شورای شهر تهران گفت: پادگان ۰۶ در همه این سال‌ها محلی برای پرورش جوانان مدافع وطن بوده و قابلیت تبدیل شدن به بوستان را دارد.

وی تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان ارتش کار بزرگی دانست و گفت که باید برای ایجاد این بوستان، طرح و برنامه درستی ارائه شود.

مسجد جامعی افزود: کلنگ ساخت این بوستان به زمین خورده اما هنوز هیچ طرح و برنامه درستی برای آن ارائه نشده است.

عضو شورای تهران با بیان اینکه باید حفظ پوشش گیاهی و جانوری این بوستان در اولویت باشد، گفت: نگرانیم که واگذاری ساخت این بوستان به معاونت شهرسازی شهرداری تهران باعث آسیب خوردن به اصالت این پادگان و محیط زیست آن شود.

وی با اشاره به وجود قنات، در این بوستان، اظهار داشت: بهتر است ساخت و ساز و بوستان سازی در این محل به دست افراد کاربلد برسد تا فضای سبز آن حفظ شود.

مسجد جامعی گفت: پادگان ۰۶ بهترین نقطه از تهران است که می تواند نماد باغ سازی ایرانی در آن رعایت شود و باید به این موضوع هم توجه شود.

ضرورت جمع آوری علوفه و علف هرز بوستان‌ها

«سید محمود میرلوحی» عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به ۵۰ هزار هکتار فضای سبز پایتخت گفت: در صورت جمع‌آوری علف‌های هرز و علوفه‌های خشک برای مصرف دام، شهرداری می‌تواند از وقوع آتش‌سوزی در بوستان‌ها پیشگیری کند.

وی افزود: آموزش شهروندان نیز دارای اهمیت است و باید شهرداری با رویکرد مشارکتی شهروندان و شورایاران در جهت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تدابیر بیشتر اتخاذ کند.

میرلوحی با اشاره به راه‌اندازی بوستان ارتش ابراز امیدواری کرد که به زودی بوستان بنیاد مستضعفان، اوقاف، کمیته امداد، سپاه و بنیاد شهید هم راه اندازی شود.

تذکر عضو شورای به وضعیت بوستان مادران
«سید آرش میلانی» عضو دیگر شورای تهران هم در این جلسه به شهرداری تهران در خصوص ضرورت صیانت از بوستان مادران تذکر داد.

وی گفت: متاسفانه شنیده شده برای ساخت و ساز در ۲ هزار و ۱۰۰ متر مربع از این بوستان مجوز  صادر شده است.

میلانی ادامه داد: باتوجه به اصل حقوق عامه به شهرداری تهران تذکر می دهم که از تصرف این پارک و تغییر کاربری آن خودداری کند.

وی  از شهرداری تهران خواست تا هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری کرده و گزارش مبسوطی از این اقدامات به شورای شهر تهران ارائه کند.

برچسب‌ها شهر تهران احمد مسجد جامعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران احمد مسجد جامعی شهر تهران احمد مسجد جامعی شورای شهر تهران شهرداری تهران بوستان ارتش مسجد جامعی پادگان ۰۶ فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه روز ارتش در پادگان لویزان برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، رژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت 29 فروردین روز ارتش، فردا چهارشنبه در پادگان مرکز پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • رژه روز ارتش در پادگان لویزان برگزار می‌شود
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • برنامه‌ریزی شهرداری برای جذب ۳۰۰ همت سرمایه‌/ برنامه تحولی تهران را با مشارکت بخش خصوصی دنبال می‌کنیم
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • چاره اندیشی شهرداری پایتخت برای سفید بالک ها
  • دستور شهرداری به بوستان‌ها درباره سفید بالک‌ها
  • قوانین و مقررات ساخت‌وساز در شمال
  • ابلاغ دستورات شهرداری به سازمان بوستان‌ها برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در پایتخت