Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آژانس ادبی پل از حضور این آژانس در نمایشگاه کتاب پکن به صورت مجازی خبر داد و گفت: ۳۶۰ عنوان کتاب از ناشران ایرانی را عرضه خواهیم کرد که بر اساس اولویت بازار چین کودک و نوجوان و علوم انسانی در اولویت هستند. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

مجید جعفری اقدم مدیر آژانس ادبی پل در گفت‌وگوبا خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از حضور این آژانس در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که قرار است به صورت فیزیکی و مجازی برگزار شود‌، خبر داد و گفت: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب چند وضعیت پیدا کردند، برخی نمایشگاه‌ها مانند پاریس و تهران فعلا کنسل شده‌اند برخی فقط به صورت انلاین با تاکید بر مبادلات کپی‌رایت برگزار شدند مثل ابوظبی و بلونیا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نمایشگاه‌ها با توجه به کنترل کرونا در برخی کشورها به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شوند مثل نمایشگاه کتاب فرانکفورت و نمایشگاه کتاب پکن.

وی ادامه داد:‌ در این نوع نمایشگاه‌ها بخش حضوری و فیزیکی بیشتر به ناشران بومی آن کشورها اختصاص دارد و برای اینکه از حضور ناشران خارجی بی‌بهره نشوند و موضوع مبادلات کپی رایت تعطیل نشود، بحث مجازی را نیز برگزار می‌کنند.این به آن معنا نیست که قرار است فقط ناشران چینی در نمایشگاه پکن و ناشران آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت حشور فیزیکی داشته باشند،‌ بلکه قرار است قریب به اتفاق ناشران بومی حضور فیزیکی داشته و مابقی اغلب به صورت مجازی حضور پیدا کنند.

جعفری‌اقدم با اشاره به نمایشگاه کتاب پکن گفت: در بخش مجازی نمایشگاه چین راهکاری اندیشیده و 3 نوع گزینه و امکان برای ناشران خارجی پیش‌بینی کرده است،‌ اول اینکه ناشران خارجی ثبت نام کرده و بر اساس اطلاعات و مشخصات خود به صورت فیزیکی و حضوری در نمایشگاه شرکت کنند‌، دوم اینکه کتابچه‌ای در اختیار ناشران خارجی که می‌خواهند مجازی شرکت کنند‌ و بدنبال مبادلات رایت هستند،‌ قرار داده می‌شود که شامل اطلاعات سایر ناشران است تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. هم‌چنین در محل نمایشگاه امکان اینکه کاتالوگ ناشران غیر حضوری منتشر شده و در اختیار ملاقات‌کنندگان قرار گیرد،‌ وجود دارد.

غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن افتتاح شدمراسم روز ایران در نمایشگاه کتاب پکننگاهی به حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن

مدیر آژانس ادبی پل از حضور بیشش از 2 هزار ناشر در نمایشگاه کتاب پکن که 4 تا 9 شهریور در چین برگزار می‌شود،‌ گفت: 200 مترجم به زبان‌های مختلف نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های آژانس پل گفت: حضور مجازی ما قطعی شده است و در تلاش برای حضور فیزیکی هم هستیم. اما بعید است با توجه به وضعیت موجود و تعداد بالای ناشران بومی محقق شود‌، ما برای حضور مجازی عمدتاً کتاب‌های کودک و نوجوان ایران را با توجه به اینکه بازار نشر چین نیازمند کتاب‌های کودک و تصویری و ادبیات داستانی نوجوان است،‌ را عرضه خواهیم کرد. ما در دو کاتالوگ مجزا به معرفی ادبیات تصویری کودک و ادبیات نوجوان پرداخته‌ایم.

جعفری اقدم تصریح کرد: هم‌چنین بروشورهایی برای کتاب‌های مهمی که عرضه خواهیم کرد آماده شده است،‌ برای نمونه مجموعه کتاب‌های 30 جلدی شکرستان سوره مهر. اما موضوع دیگری که بازار نشر چین نسبت به آن استقبال می‌کند،‌ کتاب‌های علوم انسانی است،‌ کتاب‌های یدر موضوعات عرفان،‌ قصه‌های مولوی و ... که برای این کتاب‌ها نیز بروشوری تهیه شده است.

وی ادامه داد:‌ از آنجایی که بازار نشر چین روی کتاب‌هایی که مربوط به جنگ و دین است، حساسیت دارد، در این بازار کتاب‌های دفاع مقدس و مطالعات اسلامی را معرفی نمی‌کنیم، ولی ایران‌شناسی را معرفی خواهیم کرد.. در عین حال یکسری از رمان‌های دفاع مقدس که به صورت غیرمستقیم به جنگ پرداخته‌اند را عرضه خواهیم کرد.

مدیر آژانس ادبی پل در پایان از عرض 360 عنوان کتاب در این نمایشگاه خبر داد و گفت:‌ قرارهای ملاقاتی تنظیم شده که تلاش می‌کنیم در این قرارها رایت این کتاب‌ها را بفروش برسانیم.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کپی رایت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کپی رایت کپی رایت نمایشگاه کتاب پکن ایران در نمایشگاه عرضه خواهیم آژانس ادبی پل ناشران خارجی نمایشگاه ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم