Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@09:38:10 GMT

چرا اوراق مسکن گران شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۶۲۶۲

چرا اوراق مسکن گران شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مروری بر قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که قیمت این اوراق از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری تاکنون افزایش چشمگیری داشته است. براین اساس و طبق آخرین قیمت‌ها زوج‌های تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله در حال حاضر باید ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند در حالی که این میزان در ابتدای اردیبهشت‌ماه ۲۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر قیمت اوراق مسکن در ۴۰ روز بیش از ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

در این راستا و بررسی اطلاعات فرابورس حاکی از آن است که در اسفندماه سال ۱۳۹۸ با افزایش تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن قیمت اوراق به حدود ۶۰ هزار تومان رسید، اما دلیل قیمت‌های بالای این روزها هم این است که معمولا ماه‌های اردیبهشت، شهریور و اسفندماه بازه‌های زمانی پرمعامله در بازار مسکن محسوب می‌شود هر چند در برخی سال‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و تاثیرگذاری بازارهای رقیب بازه‌های سنتی رونق مسکن تغییر کرده است.

این اطلاعات می‌گویند افزایش سقف وام جعاله از ۲۰ به ۴۰ میلیون تومان نیز انگیزه خرید اوراق تسهیلات مسکن و افزایش تقاضا و قیمت آن را در پی داشته است.بر این اساس فرابورس اولین تسه سال ۱۳۹۹ با گشایش نماد تسه ۹۹۰۱ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در فروردین‌ماه امسال) در تاریخ دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ را آغاز کرد که این قیمت نیز با میانگین ۴۶ هزار و ۳۶۰ تومان کشف شد.

بر اساس این گزارش شورای پول و اعتبار در سوم دی‌ماه سال گذشته افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن را تصویب کرد. این تسهیلات در تهران به صورت انفرادی تا ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوجین تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین این نوع وام در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز به صورت انفرادی ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین تا ۱۶۰ میلیون تومان و سایر مناطق شهری تا ۶۰ میلیون تومان به صورت فردی و ۱۲۰ میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات جعاله از محل منابع داخلی بانک‌ها توسط بانک مسکن و بانک‌های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم و بدون سپرده) تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت وام جعاله قبلا ۲۰ میلیون تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای پول و اعتبار مسکن خرید مسکن بازار مسکن تسهیلات مسکن اوراق تسهیلات مسکن اوراق مسکن اوراق تسه تسهیلات مسکن میلیون تومان ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است

سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت خودرو‌های ثبت‌نامی سال گذشته، مصداق گران‌فروشی است و در سازمان تعزیرات حکومتی قابل رسیدگی است.

بعد از رفع مشکلات پژوپارس، تولید آن ادامه خواهد داشت. قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استاندارد‌ها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می‌دهد.

سایپا نیز قول داده است که مشکل قطعه را رفع کند و بدون افزایش قیمت خودرو‌هایی که ثبت نام کرده است را تحویل دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

tags # خودرو سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد